۵۸۲۱۳۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افت دو واحدی شاخص بورس و فرابورس

در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و آیفکس حدود دو واحد افت کردند. امروز قیمت اکثر سهم‌های خودرویی، فلزات اساسی و قندی با نوسان‌های کمتر از یک درصد مواجه بود.

خبرگزاری ایسنا: در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و آیفکس حدود دو واحد افت کردند. امروز قیمت اکثر سهم‌های خودرویی، فلزات اساسی و قندی با نوسان‌های کمتر از یک درصد مواجه بود.

امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران پس از فراز و فرودهایی درنهایت دو واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۶۵۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۲۵ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۵۳۷ رسید. همچنین شاخص آزاد شناور با ۵۴ واحد افت عدد ۸۹ هزار و ۶۷۹ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۲۶ واحد افت به رقم ۵۷ هزار و ۲۱۷ واحدی رسید.

در این میان شاخص بازار دوم با رشد ۱۳۴ واحدی مواجه شد و تا تراز ۱۷۷ هزار و ۹۹۲ واحدی بالا رفت. در معاملات امروز نماد گسترش نفت و گاز پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب با ۷۱ و ۳۸ واحد تاثیر بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل خدمات انفورماتیک و معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۳۹ و ۲۸ واحد نقش کاهنده بیشترین تاثیر را در روند کاهشی دماسنج بازار بر عهده گرفتند.

در سومین روز معاملات این هفته در گروه فلزات اساسی بیش از ۸۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان در ۵۴۲۱ نوبت، داد و ستد شد. در این گروه نمادهایی همچون مس شهید باهنر، نبرد آلومینیوم با رشد بیش از ۴ واحدی همراه بودند و مابقی نمادها کمتر از یک درصد نوسان به سمت بالا یا به سمت پایین داشتند.

در گروه خودرو نیز ۴۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان در ۵۰۰۱ نوبت معامله، مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه سهام‌های پرمعامله همچون ایران خودرو، پارس خودرو، زامیاد و ایران‌خودرو دیزل با نوسان‌هایی رو به پایین همراه بودند، در عین حال قیمت سهام آهنگری تراکتورسازی ایران حدود پنج درصد رشد کرد اما مابقی سهم‌ها اکثرا با نوسان‌هایی رو به پایین و کمتر از یک درصد همراه شدند.

حجم معامله قندی‌ها امروز به رقم سه میلیون و ۶۲۴ هزار سهم رسید و ارزش معامله آنها حدودا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد. در این گروه به جز معدود نمادهایی مابقی کمتر از یک درصد در قیمت پایانی افزایش یا کاهش داشتند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۱۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۹۳۸ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نمادهای گروه دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان و صنعتی و معدنی گل گهر اشاره کرد به طوری که به عنوان نمونه در نماد گروه دارویی برکت ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از شش میلیارد تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

آیفکس نیز امروز با افت ۲.۱ واحدی همراه شد و به رقم ۹۱۸.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۷۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به عدد ۳۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی بالغ شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج