۵۸۲۴۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمارهای جالب در مورد پلتفرم‌های محبوب اینترنتی

آخرین باری که کارشناسان وضعیت حضور کاربران جهانی در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند، سال ۲۰۱۲ میلادی بود و از آن زمان به بعد که این پلتفرم‌ها رونق بیشتری پیدا کردند، گمانه‌زنی‌های مختلف صورت گرفت تا مشخص شود هر فرد به‌طور میانگین چند دقیقه از روز را به حضور در این اپلیکیشن‌ها اختصاص می‌دهد.

وب سایت عصر ارتباط - میثم لطفی: آخرین باری که کارشناسان وضعیت حضور کاربران جهانی در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند، سال ۲۰۱۲ میلادی بود و از آن زمان به بعد که این پلتفرم‌ها رونق بیشتری پیدا کردند، گمانه‌زنی‌های مختلف صورت گرفت تا مشخص شود هر فرد به‌طور میانگین چند دقیقه از روز را به حضور در این اپلیکیشن‌ها اختصاص می‌دهد.
آمارهای جالب در مورد پلتفرم‌های محبوب اینترنتی
با آغاز سال 2017 کارشناسان مرکز تحقیقاتی Global Web Index تصمیم گرفتند مطالعه جدیدی در این زمینه انجام دهند و با پایان یافتن نیمه نخست سال جاری میلادی مطالعه آنها به‌پایان رسید.

در این بررسی جهانی مشخص شد هر کاربر اینترنتی به‌طور میانگین هر روز حدود دو ساعت از زمان خود را به حضور در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اختصاص می‌دهد و بر این اساس می‌توان متوجه شد که این ابزارها تا چه اندازه توانسته‌اند در زندگی روزمره اهمیت داشته باشند. از آنجایی که نقش شبکه‌های اجتماعی برای ساکنان هزاره سوم میلادی روز به‌‌‌روز بیشتر می‌شود، کارشناسان نگاه دقیق‌تری به این مساله معطوف كرده‌اند.

روز به‌روز محبوبیت بیشتر

این طور که نتایج حاصل از مطالعه جدید نشان داد، **میزان استفاده روزانه از شبکه‌های اجتماعی در فاصله‌هاي سال 2012 تا 2017 میلادی بیش از 100 درصد افزایش یافته است. هر کاربر بین 16 تا 24 ساله، پنج سال قبل نزدیک به یک ساعت از روز خود را به حضور در اپلیکیشن‌های اجتماعی و ارتباطی اختصاص می‌داد، درحالي‌كه این رقم هم‌اکنون حدود دو ساعت یا به‌طور دقیق‌تر 116 دقیقه محاسبه شد.**

کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که دسترسی دایم و شبانه‌روزی به اینترنت یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران عصر حاضر محسوب می‌شود و در این میان حضور در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین نیاز در ميان کاربران اینترنتی است. در سال 2012 میلادی کاربران در طول روز در مجموع با رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند پنج ساعت و 30 دقیقه در اینترنت حاضر می‌شدند که این رقم برای سال جاری میلادی هفت ساعت و 30 دقیقه گزارش شد. باید اعتراف کرد شبکه اجتماعی برای همه ما اهمیت فراوانی پیدا کرده است؛ به نحوی که هم‌اکنون هر کدام از ما 30 درصد از زمان حضور خود در دنیای مجازی را به گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی مختلف اختصاص می‌دهیم.

زندگی اینترنتی

همان‌طور که گفته شد، این روزها بیش از هر زمان دیگر مردم در شبکه‌های اجتماعی به‌سر می‌برند و به‌طور میانگین مشخص شده است نوجوانان هر روز بیش از 9 ساعت را در این پلتفرم‌ها می‌گذارنند. 30 درصد از زمان فعالیت‌های آنلاین هر کدام از ما به گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌يابد و 60 درصد زمان اختصاصی مربوط به شبکه‌های اجتماعی را با گوشی هوشمند سپری می‌کنیم. به واسطه آگهی‌های تبلیغاتی و حضور برندهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی، پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری میلادی ارزش مالی بازار پلتفرم‌های اینترنتی به 36 میلیارد دلار برسد.

پیش‌تر گفته شد كه هر کاربر در سال جاری میلادی به‌طور میانگین 116 دقیقه از هر روز خود را به حضور در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت هر فرد پنج سال و چهار ماه از کل زندگی خود را در این پلتفرم‌ها می‌گذراند. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا شبکه‌های اجتماعی در حال توسعه هستند و همچنان نسبت به ابزارهای رسانه‌ای سنتی به خصوص تلویزیون پیشی می‌گیرند تا زمان اختصاص‌یافته به آنها را هم به خود اختصاص دهند. **در حال حاضر هر فرد به‌طور میانگین هفت سال و هشت ماه از عمر خود را پای گیرنده تلویزیون سپری می‌کند و اگر شبکه اجتماعی به همین صورت پیش رود، این زمان را هم تصاحب خواهد کرد.**

زمان اختصاصی هر شبکه اجتماعی

باید توجه داشته باشید كه میزان زمان سپری‌شده در هر یک از پلتفرم‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است. محبوب‌ترین پلتفرم اجتماعی اینترنتی یوتیوب است که کاربران جهانی به ‌طور میانگین روزانه 40 دقیقه را به آن اختصاص می‌دهند و به‌عبارت دیگر می‌توان گفت در طول عمر یک سال و 10 ماه از زندگی افراد در این سایت سپری می‌شود. فیس‌بوک دومین پلتفرم اجتماعی محبوب است که روزی 35 دقیقه معادل یک سال و هفت ماه در طول عمر را به آن اختصاص می‌دهیم. اسنپ‌چت و اینستاگرام با 25 و 15 دقیقه در روز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند و در پایان تويیتر با روزی یک دقیقه قرار گرفته است تا در مجموع 18 روز از کل زندگی ما را به خود اختصاص دهد که البته برای دونالد ترامپ، ريیس جمهور آمریکا که شبانه‌روز خود را در شبکه اجتماعی توييتر می‌گذارند، این آمار اندکی متفاوت است.

البته این آمارها را می‌توان به‌طور دقیق‌تر هم بررسی کرد. کارشناسان می‌گویند کاربران جوان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی عضو اینستاگرام در این شبکه اجتماعی حضور دارند. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت افراد زیر 25 سال حدود 32 دقیقه از هر روز خود را در اینستاگرام گشت‌وگذار می‌کنند و افراد بالای 25 سال هر روز 24 دقیقه به این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهند.

اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک محسوب می‌شود و این شبکه اجتماعی بزرگ که هم‌اکنون 01/2 میلیارد مشترک فعال ماهانه دارد، به‌قدری محبوب شده است که در هر روز از ژوییه 2017 یعنی ماه گذشته میلادی 32/1 میلیارد نفر به آن مراجعه کردند. هر مشترک فیس‌بوک در صفحه اختصاصی خود به‌طور میانگین 166 دوست دارد و این افراد 50 دقیقه از هر روز خود را به این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهند.

شبکه اجتماعی اسنپ‌چت که این روزها محبوبیت زیادی نزد کاربران جهانی کسب کرده است نیز در آخرین کنفرانس خود به مراکز تبلیغاتی اعلام کرد توجه کاربران جهانی را به خود جلب کرده است. بر اساس گزارش منتشرشده از سوی این شبکه اجتماعی، روزانه بیش از 100 میلیون کاربر اسنپ‌چت بین 25 تا 30 دقیقه از زمان خود را به گشت‌وگذار در این پلتفرم اختصاص می‌دهند. از ميان این افراد 60 درصد هر روز محتوای الکترونیکی تولید می‌کنند و کاملا فعال هستند.

به‌جز شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی هم در این زمینه محبوبیت فراوان کسب کرده‌اند. واتس‌اپ به‌عنوان محبوب‌ترین ابزار ارتباطی جهان 2/1 میلیارد مشترک فعال دارد که حدود 72 درصد آنها یعنی بیش از 800 میلیون نفر هر روز به این اپلیکیشن سر می‌زنند. روزانه 100 میلیون تماس صوتی موفق و 55 میلیون تماس تصویری با واتس‌اپ برقرار می‌شود و مشترکان واتس‌اپ در هر روز به‌طور میانگین 340 میلیون دقیقه به‌صورت تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در هر روز 42 میلیارد پیام با واتس‌ا‌پ رد و بدل می‌شود و ساکنان بیش از 109 کشور جهان هر روز از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

دیگر ابزارهای ارتباطی هم به همین صورت زمان روزانه افراد را به خود اختصاص می‌دهند و باید دید طی یک دهه آتی رقابت ميان این پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها چطور ادامه می‌يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج