۵۸۲۴۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یافته‌ی جدید دانشمندان: میکروبها اینترنت دارند

از نگاه دانشمندان، این ارگانیسمهای بسیار ریز نه تنها مسئول شکل گیری حیات بر روی زمین هستند بلکه نسخه خاص اینترنت و اینترنت اشیای خود را دارند که ساختار آن حیرت انگیز است.

خبرگزاری مهر: دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که میکروبها اینترنت خاص خود را دارند. به نقل از فیوچرزم، طراحی و راه اندازی شبکه جهانی اینترنت در سراسر زمین که موجب شده میلیاردها انسان با یکدیگر در ارتباط باشند.
یافته‌ی جدید دانشمندان: میکروبها اینترنت دارند
این موضوع را می توان به عنوان یکی از بزرگترین و چشمگیرترین دستاوردهای بشر به شمار آورد اما نمونه مشابهی که میکروبها برای خود دارند بیش از سه میلیارد سال پیش پایه گذاری شده است.

از نگاه دانشمندان، این ارگانیسمهای بسیار ریز نه تنها مسئول شکل گیری حیات بر روی زمین هستند بلکه نسخه خاص اینترنت و اینترنت اشیای خود را دارند که ساختار آن حیرت انگیز است.

همچون سلولها، میکروبها از رشته های DNA به عنوان پیامهای کدگذاری شده استفاده می کنند. این پیامها حاوی اطلاعاتی برای کنار هم قرار دادن پروتئینها در ماشین آلات مولکولی هستند که قابلیت حل پیچیدگیهای به خصوصی از جمله ترمیم سلولها را دارند.

با این حال تحقیقات نشان می دهد میکروبها تنها به انتقال پیامها از DNA شان اکتفا نمی کنند. آنها تکه هایی از DNA همنوعان مرده خود را بلعیده و یا با نمونه های زنده تبادل می کنند. این تکه ها در ادامه وارد ژنوم میکروبها می شوند که شبیه رایانه هایی عمل می کنند که عملکرد کلی مکانیسمهای نهفته در پروتئینها را زیر نظر قرار می دهند.

تحقیقات همچنین نشان داده در مواقعی که منابع غذایی تمام می شود، کلونی میکروبها برای یافتن منابع جدید دست به کار شده و با ارسال انواعی از سیگنالهای شیمیایی به جوامع میکروبی، شرایط لازم برای ایجاد کلنی های جدید را مهیا می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج