۵۸۳۱۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«بچه راننده»، رکوردهای ادگار رایت را شکست

«آنابل: خلقت» فیلم ترسناک تازه شرکت برادران وارنر، این هفته اضافه بر آمریکای شمالی در ۳۹ کشور و بازار و منطقه مختلف دیگر هم به نمایش درآمد و مجموعاً در آنها ۳۵ میلیون دلار کسب کرد.

روزنامه بانی فیلم: «آنابل: خلقت» فیلم ترسناک تازه شرکت برادران وارنر، این هفته اضافه بر آمریکای شمالی در ۳۹ کشور و بازار و منطقه مختلف دیگر هم به نمایش درآمد و مجموعاً در آنها ۳۵ میلیون دلار کسب کرد. یکی از بهترین بازارها برای این فیلم کشور کره جنوبی بود که شش میلیون و ششصد هزار دلار را در گیشه های خود نصیب برادران وارنر که استودیوی سازنده این فیلم است، کرد و پس از آن باید به فرانسه با درآمدسازی دو میلیون و نهصد هزار دلاری اش و بریتانیا با گیشه ای دو میلیون و ششصد هزار دلاری اشاره کرد.
«بچه راننده»، رکوردهای ادگار رایت را شکست
در این میان روسیه هم با جمع آوری دو میلیون و سیصد هزار دلار برای این فیلم شروعی خوب را برایش در این کشور رقم زد و در استرالیا هم یک میلیون و هشتصد هزار دلار به نام این فیلم پردلهره نوشته شد. اینها البته فقط شروع کار برای قسمت دوم «آنابل» است و این فیلم از پنجشنبه این هفته در برزیل و مکزیک و از اواخر هفته بعد در آلمان هم اکران خواهد شد و اینها بازارهای بالقوه پرفروشی است که می تواند سرنوشت اقتصادی «آنابل: خلقت» را با توجه به بودجه تولید اندکی که داشته، از آنچه که فعلاً هست نیز بهتر و بالاتر سازد.

«اموجی» نزول کرد اما…

کارتون «اموجی» که آن را شرکت سونی پیکچرز تهیه و توزیع کرده است، این هفته با تنزل فروشی ۴۵ درصدی از شش میلیون و ششصد هزار دلار سودسازی در آمریکای شمالی فراتر نرفت اما در قاره های اروپای غربی، آسیای شرقی، شمال آفریقا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه هم مجموعاً چهارده میلیون و صد هزار دلار کسب کرد و با عبور از مرز ۱۵۰ میلیون دلار در سطح جهان به آینده ای بهتر امید بست. هنوز کشورهای متعددی این فیلم را به نمایش در نیاورده اند و یکی از آنها روسیه است که از جمعه این هفته تالارهای خود را به روی آن خواهد گشود و برزیل هم از ۵ شهریور این فیلم را اکران خواهد کرد و در همان روزها استرالیا، ایتالیا و فرانسه نیز چنین خواهند کرد.

تفاوت های فراوان «رایت» با آمار گذشته اش

یک فیلم موفق چه در بازارهای آمریکایی و چه در سایر کشورها طی روزها و هفته های اخیر «بچه راننده» ساخته ادگار رایت بوده است. این فیلم در این هفته نیز در هر دو جناح به دستاوردهای جدیدی رسید و شرایط اقتصادی خود را بعد از دو ماه اکران در سطح جهان محکمتر کرد.

«Baby Driver» با یک میلیون و چهارصد هزار دلاری که این هفته در کشورهای آمریکا و کانادا بدست آورد از رقم ۱۰۰ میلیون دلار در این دو کشور عبور کرد و در سایر قاره ها نیز به لطف درآمدسازی ۶ میلیون دلاری اش در این هفته شصت و شش میلیون و هفتصد هزار دلاری شد و این در حالی است که اکران آن در بازارهای بسیار پرفروشی همچون ژاپن، روسیه، چین، ایتالیا و کره جنوبی طی ۱۰ روز پیش رو صورت می گیرد و با این اوصاف بدیهی است که به زودی از مرز ۲۵۰ میلیون دلار درآمدسازی هم عبور کند.
با این اوصاف «بچه راننده» تبدیل به پرفروش ترین فیلم در عمر هنری ادگار رایت در منطقه آمریکای شمالی شده و تفاوتش با آمار دومین فیلم سودساز عمر وی به ۷۵ میلیون دلار می رسد. اگر هم مجموع پولسازی ۴ فیلم قبلی ادگار رایت را مبنا قرار بدهیم، می بینیم از رقم حاصله توسط «بچه راننده» ۹۵ میلیون دلار کمتر است و این قیاسها نشان می دهد «بچه راننده» یک تنه از تمامی فیلم های دیگر او پرسودتر بوده و چه نقش و سهم عمده ای در اوجگیری هنری و حرفه ای ادگار رایت ایفا کرده و او را با اینکه کلاً فیلمساز خوبی است و کارهای قبلی اش نیز مهر تأیید خورده بود، از مرتبه یک فیلمساز شاخص نه چندان سودساز به یک گزینه قابل اعتماد و سرمایه گذاری در گیشه ها هم تبدیل کرده است.

تلفیق گذشته و امروز

رایت هر چند از سینماگران موفق و شاخص نسل جدید سینمای آمریکا به حساب می آید اما به اعتقاد بسیاری از اهالی سینما به سنن و بنیادهای کار فیلمسازی و آنچه کلیشه های هالیوود نامیده شده، همواره وفادار مانده است و «بچه راننده» را هم باید تلفیقی از انگاره ای جدید وی و هم نسل هایش با باورهای دوران شیرین و کلاسیک فیلمسازی در غرب تلقی کرد. دوره ای که کمدی های اجتماعی بر هالیوود حکم می راندند و قصه برخی فیلم ها شیرین تر از آنی بود که با حقیقت وفق یابد.
«بچه راننده»، رکوردهای ادگار رایت را شکست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج