۵۸۳۴۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نقدهایی به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم

فهرست وزرای پیشنهادی درحالی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که انتظار می‌رفت افراد قوی‌تری به خصوص برای تیم اقتصادی دولت انتخاب شوند.

غلامعلی جعفرزاده در روزنامه آفتاب یزد نوشت: فهرست وزرای پیشنهادی درحالی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که انتظار می‌رفت افراد قوی‌تری به خصوص برای تیم اقتصادی دولت انتخاب شوند.
درحالی که موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی و کاهش تصدی‌گری دولت‌ها باید در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد ببینید اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی اقتصاد، قرار دارد؟ در برنامه ایشان اشاره‌ای به مالیات‌ها هم نشده این در حالی است که ما باید در جهت کاهش اتکا به نفت و افزایش درآمد مالیاتی قدم برداریم.
بهتر بود آقای کرباسیان با توجه به تحصیلاتشان در زمینه مدیریت بازرگانی، همان مدیریت خود در گمرک را ادامه می‌دادند. اقتصاد یک علم است و یک متخصص باید در این حوزه مدیریت کند.
البته تنها نقطه قوت وزرای اقتصادی پیشنهادی، معرفی آقای شریعتمداری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ایشان مدیر خوب و توانمندی است. ولی در کل معتقدم که ترکیب کابینه پیشنهادی نامتجانس است.
من نگران وضعیت اقتصاد بوده و معتقدم این چینشی که دولت برای وزرای اقتصادی انجام داده باعث می‌شود که نتواند به اهدافش دست یابد. من به عنوان نماینده حامی و دوستدار دولت نگران قول‌هایی هستم که به مردم داده شده زیرا با این کابینه نمی‌توان این قول‌ها را محقق کرد. ما انتظار یک خانه تکانی در دولت دوازدهم را داشتیم. کابینه پیشنهادی جوان نشده است.
خود آقای روحانی قول دادند که ۵ سال میانگین سنی اعضای کابینه را پایین می‌آورند.
میانگین سنی وزرای دولت یازدهم ۵۸ سال بود و حالا میانگین سنی وزرای پیشنهادی به ۲/۵۷ سال رسیده است. نکته دیگر نبودن زنان در فهرست وزرای پیشنهادی است. یکی از شعارهای دولت، استفاده از بانوان در عرصه‌های مدیریتی است. اینکه در فهرست وزرای پیشنهادی هیچ زنی دیده نمی‌شود با این شعارهای دولت در تناقض است.
هر چند تاکنون جلسات هم‌اندیشی میان وزرای پیشنهادی و فراکسیون‌های مجلس برگزار شده اما برخی از وزرا هنوز نتوانسته‌اند در خصوص برنامه‌های خود نمایندگان مجلس از جمله خود من را قانع کنند. البته قصد ما به هیچ وجه تضعیف دولت نیست اما به هر حال ما فکر می‌کردیم که کابینه پیشنهادی قوی‌تر از چیزی باشد که پیشنهاد شده است. به نظر من هیچ اشکالی نداشت که دو یا سه وزیر خانم در میان فهرست وزرا وجود داشت.
فکر می‌کنم با این شرایط دو یا سه وزیر پیشنهادی نتوانند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند مگر اینکه در این چند روز باقی‌مانده بتوانند نظر موافق نمایندگان را جلب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج