۵۸۳۴۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۵۰ نکته برای شروع یک کسب و کار (۲)

شروع یک کسب و کار برای افرادی که قلب ضعیفی دارند، مناسب نیست. این کار، پر استرس است و نیاز به تمرکز بسیار بالایی دارد. از این گذشته، در حین این پروسه ممکن است تجربیات حرفه ای و شخصی مختلفی را تجربه کنید که تا قبل از این هرگز آنها را تجربه نکرده بودید.

برترین ها: شروع یک کسب و کار برای افرادی که قلب ضعیفی دارند، مناسب نیست. این کار، پر استرس است و نیاز به تمرکز بسیار بالایی دارد. از این گذشته، در حین این پروسه ممکن است تجربیات حرفه ای و شخصی مختلفی را تجربه کنید که تا قبل از این هرگز آنها را تجربه نکرده بودید.
در ادامه به بیان 50 نکته ای که می تواند کسب و کار شما را به همه زندگی تان تبدیل کند، می پردازیم:

۲۶. محصول یا خدمت کسب و کار خود را سریع عرضه کنید

کسب و کار شما در واقع کاری است که همواره در حال پیشرفت است و اگر محصول و خدمت خود را هر چه سریع تر به بازار هدف عرضه کنید، در ان صورت گروهی از مشتریان را در دست خواهید داشت که بازخوردهای مناسبی در مورد عملکرد و کیفیت محصول و یا خدمت کسب کارتان به شما می دهند که این بازخوردها به بهبود کیفیت محصول شما بسیار کمک خواهد کرد. موسس سایت لینکداین یعنی اقای رید هافمن می گوید اگر شما
بابت عرضه اولین محصول خود و بازخورد مشتریان شرمسار نشوید، احتمالا خیلی از بازار عقب هستید.

۲۷. محصول یا خدمت جدیدی را ارائه دهید

اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات شما در بازار وجود دارد، سعی کنید با ارائه محصولات متنوع آنها را نگه دارید.

۲۸. صبور باشید

همیشه به خاطر داشته باشید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. و برای کسب سود حتما مدت زمانی معین باید سپری شود.
۵۰ نکته برای شروع یک کسب و کار (۲)

۲۹. در تحویل اولین محصول به مشتری بهترین ارائه را داشته باشید

وقتی یک مشتری برای اولین بار از مجموعه شما خرید می کند، حداقل در ماه اول بهترین و سریع ترین ارائه محصول را برای او داشته باشید چرا که این موضوع باعث می شود او به یک مشتری دائمی برای کسب و کار شما تبدیل شود.

۳۰. همواره در حال بلاگ کردن کار خود باشید

هرگز از مطرح کردن موفقیت ها و شکست های فرایند کار خود با مشتریان در شبکه های اجتماعی نهراسید چرا که آنها از صداقت شما لذت می برند.

۳۱. از درگیری با شرکا بپرهیزید

اگر با شرکا اختلاف نظری دارید، در اسرع وقت روابط خود را مثل قبل محکم کنید.درگیری های داخل سازمانی، مانع رشد و پیشرفت شرکت شما می شود.

۳۲. از کاهش سهم خود در شرکت نهراسید

در برخی مواقع، شرایطی پیش می آید که یکی از شرکا خواهان افزایش سهم خود در شرکت می شود. اما از این نکته نهراسید و همواره به خاطر داشته باشید که ممکن است در شرایط خاص کنترل بخشی از شرکت را از دست بدهید. با این نکته کنار بیایید و کار خود را انجام دهید.
۵۰ نکته برای شروع یک کسب و کار (۲)

۳۳. یک منشی تایپیست استخدام کنید

حتی اگر خود شما یک نویسنده چیره دست هستید، اما از یک نویسنده مسلط به اینکار برای ارسال نامه و یا ایمیل به مشتریان خاص استفاده کنید. یک نویسنده خوب باعث می شود که قسمت هایی از کار شما با کیفیت نگارش عالی به نشریات و جراید منعکس شود که این موضوع به ارتقاء حسن اعتیار برند شرکت شما کمک می کند.

۳۴. برای ملاقات های پی در پی آماده باشید

وقتی برای ملاقات با شخصی آماده می شوید، در مورد همه مواردی که ممکن است در جلسه مطرح شود مطالعه کرده و اشراف اطلاعاتی داشته باشید و آمادگی ارائه هرگونه اطلاعاتی از جمله وضعیت صنعت، کارمندان شرکت، رقبا و .. را داشته باشید.

۳۵. از رقبا نترسید

وقتی در مورد رقبا با مشتریان و یا سرمایه گذاران صحبت می کنید، از آنها نترسید. حتی اگر در صحبت کردن از رقبا با مشتریان، آنها متوجه این موضوع شوند که محصولی را رقیب شما تولید می کند اما شما آن محصول را تولید نمی کنید! همواره به یاد داشته باشید که وقتی رقابت وجود دارد، بازار هم برای کسب و کار شما وجود دارد. از علم خود برای غلبه بر رقبا استفاده کنید.

۳۶. از تبلیغات کلامی استفاده کنید

هیچ چیز جایگزین تاثیرگذاری عمیق تبلیغات سنتی کلامی نمی شود. اجازه دهید تا دوستان و آشنایتان در مورد محصول و خدمات شما در هر جایی صحبت کنند و به نشر و تبلیغ کار شما بپردازند.

۳۷. شبکه

از بیرون رفتن در جامعه نهراسید. با شجاعت در کنفرانس ها، در گشت و گذار با دوستان و مسافرت ها حضور داشته باشید. اما مسافرت های طولانی نروید چرا که ممکن است بر روی بودجه شما اثر بگذارد!
۵۰ نکته برای شروع یک کسب و کار (۲)

38. خدمات پس از فروش قوی ارائه دهید

تعامل با افراد، یکی از مهمترین قسمت های کار شما محسوب می شود. کسب و کار شما ممکن است مشتریان جدیدی را به خود جذب کند و این تنها به خاطر این موضوع است که مشتریان احساس می کنند در زنجیره شرکت، عناصر مهمی تلقی می شوند.برای مثال،زاپوس اولین فروشگاه آنلاین کفش نبود اما این شرکت با تقویت دپارتمان خدمات پس از فروش خود تواسنت بر دیگر فروشندگان آنلاین کفش فائق آید.

39. از عملکرد و بازدهی وب سایت خود مطمئن شوید

مشتریان بالقوه، دوست دارند تا حد امکان از کسب و کار شما بیشتر بدانند بنابراین، باید امکان دسترسی سریع به هر نوع اطلاعاتی در وب سایت شرکت برای آنها فراهم باشد.

40. نگران تلاطم اقتصادی نباشید

برخی از کسب و کارهای موفق در دوران رکود شکل می گیرند. در واقع بر طبق گزارش موسسه ماریون کافمن در سال ۲۰۰۹، نزدیک به نیمی از ۵۰۰ شرکت موفقی که تا آن سال ثبت شده بودند، در دوران رکود اقتصادی به ثبت رسیده اند.

41. از پرداخت صورت حساب مشتریان مطمئن شوید

همواره از این موضوع مطمئن باشید که بابت ارائه خدمت یا محصول شرکت خود به مشتریان، پول آن را دریافت کرده اید. یک چارچوب زمانی برای بررسی پرداخت ها اختصاص دهید و استفاده از سازو کار خرید اعتباری یا پرداخت آنلاین را نیز بررسی کنید.

42. کارمندان منتسب کسب و کار خود را به استخدام در آورید

افراد مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.حتی اگر این موضوع کسب و کار شما باشد، قاعدتاً شما در هر زمینه ای متخصص امر نیستید در نتیجه باید افراد واجد شرایط و متخصص هر زمینه ای را در مجموعه خود داشته باشید.

43. شرح وظایف هر فرد را مشخص کنید

وظایف مشخص برای هر کارمند را تعیین کنید. این مورد یکی از نکات کلیدی مدیریت موثر است.

44. بدانید صداقت بهترین سیاست است

اگر هر مشکلی با کارمندان پیش آمد، رو در رو با خود او صحبت کنید و مشکل را با او در میان بگذارید؛ چرا که هیچ کس دوست ندارد پشت سرش صحبت کنند.

45. به خاطر داشته باشید، جذابیت در تضاد است

افرادی را با تخصص و ویژگی های شخصیتی به استخدام در اورید که با شما در تضاد هستند. آنها شما را در حین کار با مهارت های خود به چالش می کشند.

46. با زندگی مجازی خداحافظی کنید

شما می بایست زمان زیادی را برای مدیریت کسب و کار خود صرف کنید؛ پس اگر شب ها تا دیروقت در جامعه مجازی مشغول به چت با دوستان خود بودید، این مورد را کنار بگذارید چرا که صبح زود باید برخیزید.

47. به خاطر داشته باشید که شما آخرین نفری هستید که حقوق می گیرید

به عنوان مدیر شرکت، شما باید آخرین نفری باشید که از سود شرکت حقوق دریافت می کنید. و این رویه ادامه دارد تا شرکت به سرمایه قابل توجهی دست پیدا کند.

48. تعریف درستی از موفقیت داشته باشید

تنها به خاطر اینکه کسب و کار شماف نتوانسته شما را میلیونر کند، آن را شکست خورده خطاب نکنید. اگر از کسب و کار خود لذت ببرید و در کنار آن نیز سود معقولی کسب نمایید، آیا این موفقیت نیست؟
۵۰ نکته برای شروع یک کسب و کار (۲)

۴۹. زمان پذیرش شکست را شناسایی کنید

شکست در هر کاری اجتناب ناپذیر است. اگر شما هر کاری را که لازم بوده، انجام داده اید ولی کارها آنطور که انتظار داشته اید پیش نرفته اند، با افتخار شکست را قبول کرده و به دنبال هدف بعدی بروید. درست است که
پذیرش این شکست ساده نیست اما بهترین گزینه است.

۵۰. تنها بر روی مشاوره اطرافیان حساب باز نکنید

با وجود تمامی نکاتی که در بالا گفته شد، برخی از افراد نیز همواره سعی در مشاوره دادن به شما هستند اما به یاد داشته باشید که نقش اول این کسب و کار شما هستید و مسئولیت موفقیت یا شکست پروژه بر عهده شماست. اگر شما به این درک برسید که چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست، شما آماده استفاده از دانش و مهارت خود برای راه اندازی کسب و کار خود هستید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج