۵۸۴۱۲۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طلسمی که کلوپ باید بشکند!

دیباچه ای بر فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ جزیره (۵)

فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان آغاز شده است. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد.

وبسایت نود: فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان آغاز شده است. روزنامه معتبر guardian، هر یک از تیم های حاضر در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. در بخش آخر از بررسی تیم های حاضر در این فصل، به سراغ چهار تیم وستهم یونایتد، وست برومویچ آلبیون، تاتنهام و لیورپول خواهیم رفت.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)

وستهم یونایتد

چکش ها در فصل گذشته و بر خلاف انتظار، نتایج چندان خوبی را با اسلاون بیلیچ به دست نیاوردند و به گواه بسیاری از کارشناس ها، وضعیت بیلیچ روی نیمکت وستهم تا حدودی متزلزل است. وستهم به مکانی بهتر از یازدهم در فصل گذشته دست پیدا نکرد و به عقیده کارشناس های تحریریه guardian، رتبه دهم جدول در فصل جدید به این تیم خواهد رسید. همچنین شانس قهرمانی وستهم نیز ۳۵۰ به ۱ پیش بینی شده است. وستهم پس از سال ها حضور در ورزشگاه قدیمی آپتون پارک، در فصل گذشته به ورزشگاه مدرن المپیک لندن مهاجرت کرد با این امید که مرحله جدیدی از حیات این باشگاه آغاز شده و چکش ها بدل به یک قطب مهم در فوتبال لندن گردند. هدف اصلی باشگاه وستهم، کسب سهمیه اروپایی و حضور در جمع بزرگان بود اما نتایج فصل گذشته بسیاری از هواداران این تیم را ناامید کرد. نتایج ضعیف و صندلی های خالی ورزشگاه المپیک لندن در فصل گذشته یک نوع عقب گرد برای وستهم تلقی شد. خریدهای وستهم در تابستان گذشته فجیع بودند. از ۸ خرید چکش ها در فصل گذشته، ۵ بازیکن یعنی آلوارو آربلوا، جاناتان کایِری، اشلی فلچر، هاوارد نوردوایت و سیمونه زازا به علت عدم کارایی مناسب، این تیم را ترک کردند. مسئولان باشگاه به رغم نتایج ضعیف و دغدغه سقوط در فصل گذشته، باز هم قرارداد بیلیچ را در تابستان جاری تمدید نمودند. بسیاری از هواداران وستهم اعتماد خود را نسبت به برنامه های فنی و تاکتیکی بیلیچ از دست داده اند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)

حضور در ورزشگاه مدرن المپیک لندن و افزایش انتظارات هواداران باشگاه برای تماشای تیم محبوبشان در لیگ قهرمانان اروپا، فشار وصف ناپذیری را به بیلیچ و یاران وی وارد آورد. وستهم برای هدف اصلی خود در فصل جدید یعنی حضور در نیمه بالایی جدول، به جای خریدهای ارزان به سراغ استخدام بازیکن های باتجربه و با کیفیت رفته است. هزینه ۴۰ میلیون پوندی بابت خرید دو عنصر هجومی یعنی چیچاریتو (۱۶ میلیون پوند) و مارکو آرناتوویچ (۲۴ میلیون پوند) به علاوه استخدام دو بازیکن قدیمی منچستر سیتی جو هارت و پابلو زابالتا گواه این مدعا می باشد. سئاد هاکشابانوویچ پدیده مونته نگرویی نیز به ازای ۳ میلیون پوند از هالمشتات سوئد به جمع یاران وستهم اضافه شد. آرناتوویچ که از لحاظ ظاهری، جثه و حرکات پا به توپ شبیه زلاتان ابراهیموویچ است، رکورد نقل و انتقالات تاریخ باشگاه وستهم را شکست. فاز هجومی وستهم با حضور آرناتوویچ، چیچاریتو، مانوئل لانزینی و حتی آندره آیو جالب توجه خواهد بود و چه بسا فرصت کمتری به اندی کارول و دیافرا ساکو برسد. نمایش ضعیف رابرت اسنودگراس و سوفیان فقولی در فصل گذشته، احتمالی جدایی آن ها را تقویت کرده است. مشکل اساسی وستهم در خط میانی و همچنین قلب خط دفاعی می باشد. بیلیچ به علت پیشینه خود، همچنان چهره محبوبی بین هواداران وستهم بوده و معمولاً تیمش از سیستم های ۱-۳-۲-۴ و ۳-۴-۳ استفاده می کند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)


وست برومویچ آلبیون

بگی ها در فصل گذشته به رتبه دهم قناعت کرده اما پیش بینی کارشناس های تحریریه guardian، افت این تیم در فصل جدید و نزول به رتبه دوازدهم می باشد. همچنین شانس قهرمانی وست بروم نیز ۷۵۰ به ۱ در نظر گرفته شده است. وست بروم در بسیاری از مقاطع فصل گذشته در رتبه هشتم حضور داشت و بسیاری از هواداران خود را برای عبور از بهترین مقام خود در تاریخ لیگ برتر (هشتم در فصل ۱۳-۲۰۱۲) امیدوار کرد. کسب تنها یک امتیاز از ۸ بازی آخر و عدم گلزنی در ۵ بازی پیاپی لیگ، آب سردی بود بر پیکره یاران تونی پالیس. همین نتایج ضعیف موجب نگرانی هواداران وست بروم در فصل جدید شده است. بگی ها تنها نماینده «میدلند» در لیگ برتر پس از سقوط دو تیم بیرمنگام سیتی و استون ویلا هستند. البته پالیس با هنر مربیگری اش توانسته وست بروم را از جمع تیم های همیشه فانوس به دست خارج کند اما سطح توقعات هواداران این تیم افزایش یافته است.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)

جرمی پیس در تابستان گذشته، باشگاه وست بروم را به خریدار چینی واگذار کرد و به همین دلیل، مشکلات مالی بگی ها تا حدودی کاهش یافت. گری مگسون مربی باتجربه انگلیسی نیز برای تقویت کادر فنی وست بروم و طبق نظر تونی پالیس، به این تیم پیوست. مگسون دو بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ تیم وست بروم را به لیگ برتر آورد ولی پس از اخراج از شفیلدونزدی در سال ۲۰۱۲، بی کار بود. جدایی درن فلچر رهبر میانه میدان و کاپیتان وست بروم در تابستان جاری و انتقال به استوک سیتی، ضربه فنی بزرگی برای تونی پالیس است. گرت بری ۳۶ ساله برای جانشینی درن فلچر انتخاب شد تا کمربند میانی وست بروم را به همراه جیک لیورمور ببندند. انتقال ۱۲ میلیون پوندی جِی رودریگز از ساوتهمپتون به وست بروم نیز سر و صدای زیادی را به پا کرد. او به همراه سالامون روندون، زوج مخوفی را در خط حمله تشکیل خواهند داد. ناصر چادلی به علت درگیری با تونی پالیس، از اردوی پیش فصل تیمش در اتریش کنار گذاشته شد در حالی که او به همراه مت فیلیپس، دو عنصر کلیدی وست بروم در جناحین زمین هستند. احمد حجازی مدافع مصری و پدیده جام ملت های آفریقا نیز به طور قرضی از الاهلی به وست بروم ملحق شد تا جانشین گرت مک اولی شود. حجازی طی نخستین بازی خود در لیگ برتر، گلزنی کرد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)


تاتنهام هاتسپر

کارشناس های تحریریه guardian معتقدند که نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، احتمالاً در فصل جدید دچار افت شده و به رتبه ای بهتر از چهارم دست پیدا نخواهد کرد. همچنین شانس قهرمانی تاتنهام ۱۰ به ۱ است. تاتنهام تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو طی دو فصل گذشته به ترتیب در رتبه های سوم و دوم جدول ایستاد. فصل جدید را باید یک نقطه عطف در تاریخ باشگاه تاتنهام دانست زیرا این باشگاه از ورزشگاه قدیمی خود یعنی وایت هارت لین، موقتاً به ورزشگاه ومبلی مهاجرت کرده است. بازی های اروپایی تیم تاتنهام در فصل گذشته، در ومبلی برگزار شد اما نمایش ضعیف این تیم در زمین ومبلی، ابهامات زیادی را به وجود آورده و برخی از کارشناس ها معتقدند که تاتنهام باید با شرایط بازی در این زمین خو بگیرد. وایت هارت لین با قدمت ۱۱۸ ساله، یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های فوتبال انگلستان بود که تاتنهام در فصل ۶۵-۱۹۶۴، حتی یک بار هم در این زمین شکست نخورد. تا پایان مرحله ساخت ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، فعلاً باید یاران پوچتینو یک فصل برزخ مانند را در ومبلی سپری کنند. ابعاد زمین چمن ومبلی حدود ۸% بزرگ از وایت هارت لین بوده و این موضوع برای تیم تکنیکی و متکی بر پرسینگ تاتنهام دشوار می باشد. حال تاتنهام نیز باید همچون وستهم با شرایط زمین جدید خود خو بگیرد. این باشگاه حدود ۸۰۰ میلیون پوند را بابت ساخت این ورزشگاه ۶۱ هزار نفری هزینه کرده و به همین دلیل، از لحاظ مالی در مضیقه است.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)

مائوریسیو پوچتینو یک تیم بسیار جوان ولی قدرت مند را در اختیار داشته و عملاً فعالیت خاصی در بازار نقل و انتقالات امسال از این تیم ندیدیم. انفعال تاتنهام در بازار تابستانی موجب انتقاد برخی هواداران و حتی دنی رُز مدافع ملی پوش این تیم شده است. سفیدهای لندن با نتایج خوب طی دو فصل اخیر، عملاً به جمع ۶ تیم مدعی لیگ برتر اضافه شده اند اما با توجه به عملکردشان در بازار نقل و انتقالات و البته خریدهای گران قیمت حریفان مدعی، نمی توان شانس چندانی را برای یاران پوچتینو در فصل جدید قائل بود. شاید تنها هنر تاتنهام در این روزها، حفظ هری کین و دله الی دو ابرستاره انگلیسی باشد. کایل واکر در ازای ۵۰ میلیون پوند از تاتنهام به منچستر سیتی پیوست تا کیران تریپیه جانشین وی در پُست دفاع راست تاتنهام شود. اریک دایر نیز مورد توجه چند باشگاه بزرگ از جمله منچستر یونایتد قرار گرفت اما دنیل لِوی رئیس باشگاه تاتنهام اجازه جدایی به وی نداد. تاتنهام تیم یک دستی بوده و در صورت حفظ اتحاد و قدرت فنی، احتمالاً حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)


لیورپول

قرمزها در فصل گذشته به عنوانی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرده و مطابق پیش بینی کارشناس های تحریریه guardian، لیورپول در فصل جدید به رده پنجم تنزل خواهد یافت. احتمال قهرمانی لیورپول نیز ۱۲ به ۱ پیش بینی شده است. لیورپول در تاریخ لیگ برتر هرگز به مقام قهرمانی دست پیدا نکرده ولی قرمزها امیدوارند که با یورگن کلوپ به این طلسم بد شُگون خاتمه دهند. حضور در لیگ قهرمانان اروپا و برنامه فشرده نیز کار را برای لیورپول دشوارتر کرده است. قرمزها تاکنون چند شکست بزرگ در بازار نقل و انتقالات از جمله در خرید نبی کیتا و فیرخیل فان دایک را متحمل شده اند. حال با جدایی احتمالی فیلیپه کوتینیو از لیورپول و انتقال وی به بارسلونا، احتمالاً سریال ناکامی های قرمزهای مرسی ساید تکمیل می گردد. حتی در صورت حفظ کوتینیو، باز هم تیم لیورپول به تقویت بیشتر در خط هافبک و همچنین قلب خط دفاعی نیاز دارد. شاگردهای کلوپ در فصل گذشته شروع خوبی داشتند اما مصدومیت های پیاپی و جدایی سادیو مانه برای حضور در تیم ملی سنگال و ضعف های دفاعی باعث شد تا دوران افت لیورپول از ماه ژانویه به بعد آغاز گردد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)

انتقال محمد صلاح از رم به ازای ۳۹،۶ میلیون پوند و دومینیک سولانکه از چلسی موجب تقویت خط حمله لیورپول شده است. صلاح از سرعت فوق العاده ای برخوردار بوده و سولانکه نیز شایستگی های خود را در جام جهانی زیر ۲۰ ساله ها به اثبات رساند. صلاح در سمت راست خط حمله به بازی گرفته می شود و مکمل او نیز سادیو مانه سرعتی و تکنیکی است. با وجود این دو مهره ارزشمند، احتمالاً کوتینیو یا هر بازیساز دیگر لیورپول می تواند عمل پخش توپ را از عمق بیشتری انجام دهد. همچنین لیورپول با حضور روبرتو فیرمینو، دیووک اوریگی و دنیل استاریج در نوک خط حمله، مشکلی را احساس نمی کند و بسیار کوبنده به نظر می رسد. مشکل اساسی لیورپول همچنان در ساختار دفاعی بوده اما دو حربه اصلی کلوپ برای دستیابی به گل، استفاده از ضد حملات و ضربات شروع مجدد است. اندی رابرتسون نیز با ۸ میلیون پوند از هال سیتی به لیورپول پیوست تا رقیب جدی جیمز میلنر در پُست دفاع چپ باشد. آمادگی مفرط آلبرتو مورنو مدافع کناری اسپانیایی لیورپول نیز در بازی های پیش فصل، جالب توجه بوده است. در سمت راست خط دفاعی نیز رقابت جالبی بین ناتانیل کلاین و ترنت الکساندر آرنولد ۱۸ ساله وجود دارد. اگر کلوپ در دو هفته آینده یک دفاع وسط مستحکم و یک هافبک وسط جنگنده را خریداری کرده و سایر بازیکن ها از جمله کوتینیو را نگه دارد، چه بسا که لیورپول یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ برتر در فصل جدید باشد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (5)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج