۵۸۴۳۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فدراسيون بسکتبال پيگير توهين لبناني‌ها به سرود ملي ايران

تيم ملي بسکتبال ايران مقتدرانه به مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي کاپ آسيا راه پيدا کرد.

روزنامه شرق: تيم ملي بسکتبال ايران مقتدرانه به مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي کاپ آسيا راه پيدا کرد. شاگردان مهران حاتمي که در مرحله گروهي توانسته بودند تيم‌هاي هند، سوريه و اردن را از پيش رو بردارند، پنجشنبه شب در مرحله يک‌چهارم نهايي در ديداري حساس مقابل لبنان، ميزبان اين مسابقات قرار گرفتند. پنجمين مصاف ايران و لبنان در حالي برگزار شد که آسمان‌خراش‌هاي کشورمان موفق شدند با ارائه نمايشي زيبا، حريف ديرينه خود را براي چهارمين بار با نتيجه ٨٠ بر ٧٠ شکست دهند.بسکتباليست‌هاي ايراني پس از برتري ١٨ بر ١٢ در کوارتر اول، در کوارتر دوم به تساوي ١٩ بر ١٨ رسيدند تا در مجموع برنده ٣٧ بر ٣١ اين نيمه باشند. ١٩ بر ١٣ نتيجه‌اي بود که در کوارتر سوم به سود نماينده کشورمان رقم خورد. آنها در کوارتر چهارم با نتيجه ٢٦ به ٢٤ شکست خوردند اما در مجموع، برنده اين بازي شدند و به مرحله نيمه‌نهايي کاپ آسيا صعود کردند.ايران در حالي لبناني‌ها را برد که آنها تمام تلاش خود را براي‌ بهره‌برداري از شرايط ميزباني کرده بودند. به‌طوري‌که ورزشگاه «نهاد نوفل» مملو از تماشاگران لبناني بود و در مقابل تعداد محدودي از تماشاگران ايراني توانستند به سالن مسابقه بيايند و از نزديک اين بازي را تماشا کنند.با توجه به اينکه لبناني‌ها تمام بليت‌هاي اين ديدار را فروخته بودند، مسئولان سفارت ايران با وزير ورزش اين کشور مذاکراتي را انجام دادند تا شرايط حضور تماشاگران ايراني را هم در اين ديدار مهيا کنند. با وجود اینکه قرار بود بليت‌هاي ١٠ درصد از سکوها به تماشاگران ايراني اختصاص يابد اما لبناني‌ها کارشکني کردند و بليت‌هاي اين قسمت را هم يک روز پيش از بازي فروختند. در نهايت تعداد کمي از تماشاگران ايراني توانستند در شرايطي سخت، پشت جايگاه‌هاي اصلي تماشاگران ورزشگاه بيروت، بايستند و بازي را تماشا کنند!

توهين لبناني‌ها به سرود ايران

اما کارشکني لبناني‌ها در اين ديدار به اينجا ختم نشد و آنها در اقدامي ناپسند، پيش از شروع بازي، هنگام پخش سرود ملي جمهوري اسلامي، ايراني‌ها را در اين سالن شش‌هزار‌نفري پر از جمعيت هو کردند. آنها با سردادن شعار عليه ايراني‌ها نظم سالن مسابقه را بر هم زدند. لبناني‌ها در شب افتتاحيه اين مسابقات هم، زمان بالاآمدن پرچم ايران، با هوکردن و سردادن شعارهايي به ايراني‌ها توهين کردند اما در آن زمان براي جلوگيري از ايجاد حاشيه و حفظ آرامش تيم ملي، خبري در اين‌باره منتشر نشد. اما حرکت زشت دوباره تماشاچيان اين کشور واکنش مسئولان فدراسيون بسکتبال ايران را برانگيخت تا در‌باره اين بي‌احترامي بين‌المللي به فدراسيون جهاني بسکتبال (فيبا) شکايت کنند.محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسکتبال دراين‌خصوص مي‌گويد: «از طريق سفارت ايران در لبنان اين هنجارشکني را پيگيري مي‌کنيم و پاسخ بي‌احترامي آنها را خواهيم داد. متأسفم که در يک محيط ورزشي چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد و لبناني‌ها که اين‌قدر مورد توجه جمهوري اسلامي هستند، اين‌گونه با ما رفتار مي‌کنند». پس از اين ديدار ارسلان کاظمي نيز به‌عنوان نماينده بازيکنان ايران در نشست خبري حاضر شد و به اقدام هواداران لبناني واکنش نشان داد. او گفت: «ورزش از سياست جداست. من دوستان زياد لبناني‌ای در آمريکا داشتم و برايشان هميشه احترام قائلم. اين کاري که تماشاگران لبناني در حین پخش سرود کشور ما کردند، درست نبود. مردم لبنان نبايد سياست را با ورزش قاطي کنند». کاظمي در حالي اين اظهارنظر را مطرح کرد که يکباره با تشويق خبرنگاران حاضر در سالن مواجه شد. اين اولين‌بار نيست که تماشاگران لبناني در ديدار با تيم ملي بسکتبال ايران اين رفتارهاي ناشايست را انجام مي‌دهند. آنها سال ۲۰۱۲ نيز در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا در بيروت، به سرود ملي ايران اهانت کردند. آن موقع هم کار به شکايت ايران به کنفدراسيون‌ بسکتبال آسيا کشيده شد.

حامد حدادي تاريخ‌ساز شد

بلندقامتان ايران در شبي به مصاف لبنان و هزاران هوادار حاشيه‌اي اين تيم رفتند که با کسب يک پيروزي دلچسب و شيرين، بار ديگر قدرت بسکتبال ايران در آسيا را به رخ حريفان خود کشيدند. حامد حدادي ستاره بسکتبال کشورمان در اين ديدار ٢٣ امتياز کسب کرد و مجموع امتيازهايش در آسيا را به بيش از ٧٠٠ رساند. کاپيتان تيم ملي بسکتبال ايران نخستين بسکتباليستي نام گرفت که در قاره کهن از مرز ٧٠٠ امتياز عبور کرد. ارسلان کاظمي در تمجيد از عملکرد اين بسکتباليست مي‌گويد: «خدا به حامد عمر بدهد. خدا نگهش دارد. واقعا مثل حامد نداريم. او تافته جدابافته در آسياست. من به‌عنوان يک ايراني به او افتخار مي‌کنم و اميدوارم همه ايراني‌ها به حامد افتخار کنند. از منِ بازيکن که کنارش در زمين هستم تا آنها که هنرنمايي‌اش را مي‌بينند، بايد قدرش را بدانيم». فدراسيون جهاني بسکتبال نيز در توييتي پيروزي ايران بر لبنان را به زبان فارسي گفت.

جدال ايران و کره‌جنوبي براي فينال

مسابقات بسکتبال کاپ آسيا امشب با برگزاري ديدارهاي مرحله نيمه‌نهايي در بيروت لبنان پيگيري مي‌شود. نيوزیلند با استراليا و ايران با کره‌جنوبي، چهار تيمي هستند که با هم مصاف مي‌کنند تا چهره فيناليست‌ها مشخص شود. کره‌جنوبي اگرچه در مرحله مقدماتي در رده گروه خود قرار گرفت اما در مرحله يک‌چهارم نهايي دست به کار بزرگي زد و با غلبه بر فيليپين که عنوان نايب‌قهرماني دوره پيشين رقابت‌هاي قهرماني آسيا را در اختيار دارد، به نيمه نهايي رسيد. کره‌اي‌ها پيش از اين ١١ بار با ملي‌پوشان بسکتبال ايران ديدار داشته‌اند. از مجموع رقابت‌هايي که تا به امروز ميان تيم ملي بسکتبال ايران و کره‌جنوبي برگزار شده، کره‌اي‌ها در هفت بازي صاحب برتري شده بودند اما در سال‌هاي اخير برتري از آنِ بسکتبال ايران بوده است. تيم کشورمان در اين مدت در چهار ديدار برگزار‌شده برابر کره‌جنوبي پيروز بوده است. اين ديدار ساعت ٢٢:٣٠ به وقت ايران آغاز مي‌شود. تيم ملي بسکتبال کشورمان سال‌هاي ٢٠١٢ و ٢٠١٤ عنوان قهرماني رقابت‌هاي کاپ آسيا را به خود اختصاص داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج