۵۸۴۵۱۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

صدر جدول در تسخیر مربیان پرسپولیسی

هفته چهارم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور پس از سه روز به پایان رسید تا ماحصل ۸ بازی برگزار شده باقی ماندن پرسپولیس در صدر و سقوط پیکان به قعر جدول باشد.

خبرگزاری مهر: هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در سه شب چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار شد. ناکامی سرخابی‌ها در عدم کسب پیروزی، اولین امتیاز لیگ برتری سپیدرود و سقوط پیکان به انتهای جدول رده بندی از اهم اتفاقات این هفته بود.

* صدر جدول در تسخیر مربیان پرسپولیسی

حضور سه تیم پرسپولیس، پارس جنوبی جم و سایپا در بالای جدول با ۱۰ امتیاز از نکات جالب توجه جدول در هفته چهارم است. به جز پرسپولیس، دیگر تیم های ۱۰ امتیازی در جدول که در رده های اول تا سوم قرار گرفته‌اند هم از مربیانی سود می‌برند که از خانواده پرسپولیس به حساب می‌آیند. علی دایی و مهدی تارتار با سابقه حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن و مربی باعث می شود تا مربیان هر سه تیم بالای جدول را به نوعی پرسپولیسی دانست.

* اولین امتیاز لیگ برتری برای سپیدرود

تیم فوتبال سپیدرود با پیروزی یک بر صفر برابر پیکان با یک تیر چند نشان زد. از جمله این که از بحران فرار کرد، جای خود را در انتهای جدول با تیم پیکان عوض کرد و از همه مهمتر این که با این پیروزی، اولین امتیاز لیگ برتری تاریخ فوتبال سپید به دست آمده باشد. با توجه به این که این تیم اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و تا قبل از هفته چهارم همه بازی‌های خود را با شکست سپری کرده بود، این امتیازات نخستین امتیاز تاریخ این تیم در لیگ برتر است.

* جدول بدون تیم بی امتیاز

با توجه به این که تیم‌های سپیدرود و تراکتورسازی هم روز گذشته موفق شدند حریفان خود را مغلوب کنند، دیگر هیچ تیمی در جدول نیست که مقابل نامش در ستون امتیاز عدد صفر باشد.

* سقوط پیکان با آقا معلم بدون پیروزی

تنها تیمی که تا پایان هفته چهارم طعم پیروزی را نچشیده، تیم فوتبال پیکان است. این تیم که دومین فصل حضور در لیگ برتر با مجید جلالی را تجربه می‌کند، با دو مساوی و دو شکست و کسب تنها ۲ امتیاز و بدون داشتن پیروزی به انتهای جدول رده بندی سقوط کرد تا شاید این را هم بتوان از شگفتی‌های لیگ هفدهم تا پایان هفته چهارم دانست.

* مساوی فقط مشهدی‌ها

از ۸ بازی انجام شده در هفته چهارم، ۶ بازی با برد و باخت همراه بود و تنها دو بازی با مساوی طرفین به پایان رسید. پرسپولیس و سیاه جامگان اولین تیم‌هایی بودند که تلاش شان ثمری جز مساوی نداشت و دو تیم در پایان به نتیجه یک - یک رسیدند و دیگر دیداری که با مساوی تمام شد، بازی تیم های پدیده و استقلال خوزستان که حاصل تلاش این دو تیم به تساوی ۲-۲ انجامید. با این حساب باید گفت در تمام مساوی‌های هفته چهارم، پای تیم‌های مشهدی در میان بود.

* سپاهان تنها میهمان برنده

در هفته چهارم همه تیم‌های میزبان به پیروزی رسیدند به جز سپاهان. که اولین پیروزی فصل خود را به دست آورد و این پیروزی را در یکی از مهمترین بازی‌های فصل خود که دربی اصفهان باشد به دست آورد. گرچه سپاهان در اصفهان برنده دربی بود، اما این بازی به میزبانی تیم ذوب آهن انجام شد تا سپاهان تنها تیم میهمانی باشد که در خانه حریف به پیروزی رسیده است.

* پرگل ترین و کم گل ترین

پر گل ترین بازی هفته دیداری بود که در مشهد بین پدیده و استقلال خوزستان انجام شد و در پایان دو تیم به تساوی ۲-۲ رسیدند تا این بازی با رد و بدل شدن ۴ گل به پرگل ترین بازی هفته تبدیل شود.

کم گل ترین و یا بهتر بگوییم کم گل ترین‌های هفته هم دو بازی بود بین تیم های استقلال با سایپا و سپیدرود مقابل پیکان که هر دو تیم تنها با تبادل یک گل به پایان رسید.

* زودهنگام و دیرهنگام ترین گل

زودهنگام ترین گل هفته چهارم را لوسیانو پریرا مهاجم تیم صنعت نفت به ثمر رساند. این بازی در دقیقه سوم بازی مقابل پارس جنوبی جم گل زنی کرد تا زننده زودترین گل هفته باشد. در این هفته سه گل بعد از دقیقه ۹۰ به ثمر رسید که دیرترین آن را جلال الدین علیمحمدی مهاجم تیم سپاهان در دقیقه ۹۴ وارد دروازه تیم ذوب آهن کرد. رحیم زهیوی مهاجم تیم فولاد دیرهنگام ترین گل تاثیر گذار بازی را زد. وی زننده گل دوم و برتری فولاد مقابل گسترش تبریز بود.

* ۱۹ گل در ۸ بازی

هفته چهارم با رد و بدل شدن ۱۹ گل به پایان رسید تا هفته‌ای نسبتا کم گل را شاهد باشیم. در این هفته به طور متوسط در هر بازی ۲/۳۷ گل به ثمر رسید. در این هفته هیچ تیمی بیشتر از ۲ بار موفق به گل زنی نشد و سه تیم استقلال، ذوب آهن و پیکان هم کلا موفق به گلزنی نشدند.

* آقای گل هفته

محمد ایرانپوریان مدافع تیم تراکتورسازی تبریز با زدن ۲ گل مقابل نفت تهران گل زن ترین بازیکن هفته است. به جز ایرانپوریان هیچ بازیکنی در این هفته موفق به زدن بیشتر از یک گل در بازی نشد تا مدافع تراکتورسازان آقای گل هفته چهارم باشد.

* درخشان، تنها مربی ناکام پرسپولیسی

در حال حاضر به جز برانکو، چهار مربی پرسپولیسی دیگر در لیگ برتر فعالیت دارند که عبارتند از علی دایی، مهدی تارتار، یحیی گلمحمدی و حمید درخشان. در حالی هفته چهارم را پشت سر گذاشتیم که از این جمع تنها حمید درخشان شکست خورد و چهار مربی دیگر کار خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. شکست درخشان هم برابر یحیی گل‌محمدی در دیدار نفت و تراکتورسازی ثبت گردید.

در حالی مربیان پرسپولیسی هفته خوبی را پشت سر گذاشتند که دو مربی استقلالی شاغل در لیگ برتر نه تنها دیدارهای خود را با شکست سپری کردند، بلکه موفق به گلزنی هم نشدند. در این هفته ذوب آهن در اصفهان مقابل سپاهان تن به شکست ۲ بر صفر داد و استقلال هم در تهران مقابل سایپا با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

* لوکا تنها مربی خارجی بازنده و کرانچار تنها مربی خارجی برنده

سه مربی خارجی در لیگ برتر مشغول هستند که هر سه نفر هم کروات هستند. برانکو سرمربی پرسپولیس، کرانچار سرمربی سپاهان و لوکا سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز. در هفته چهارم پرسپولیس با برانکو مقابل سیاه جامگان تن به مساوی داد، کرانچار مقابل ذوب آهن در فولاد شهر پیروز شد و لوکا بوناچیچ با گسترش در اهواز شکست خورد تا کرانچار تنها مربی خارجی برنده و لوکا تنها مربی خارجی بازنده در هفته چهارم باشند.

* صعود چشمگیر فولاد

تیم فوتبال فولاد خوزستان که در هفته دوم در رده ۱۴ جدول قرار داشت، با دو پیروزی پی در پی در هفته‌های سوم و چهارم مقابل پدیده و گسترش تبریز و کسب ۶ امتیاز در این دو هفته به رده ۴ جدول رده بندی رسید تا با صعود ۱۰ پله ای در دو هفته از این حیث عملکرد جالبی داشته باشد.

* بهترین ها

در پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر تیم های پرسپولیس، پارس جنوبی و سایپا با ۳ پیروزی دارای بیشترین برد و پیکان بدون پیروزی از این حیث در رده آخر قرار دارد. چهار تیم صنعت نفت، سپیدرود، تراکتورسازی و گسترش فولاد تیم‌هایی هستند که تا کنون مساوی نداشته‌اند و همه دیدارهای آنها با برد و باخت به اتمام رسیده است.

پارس جنوبی جم با ۱۰ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد و استقلال تهران با تنها یک گل زده ضعیف ترین خط حمله را دارد. گسترش فولاد با ۹ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده و تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تنها ۲ گل خورده دارای قوی ترین خط دفاعی هستند. ضمن این که استقلال هر دو گل را از روی نقطه پنالتی خورده و تنها تیمی است که در جریان مسابقه گل نخورده است.

بهترین تفاضل گل با مثبت ۶ به پرسپولیس تعلق دارد و ضعیف ترین تفاضل گل با منفی ۶ به تیم گسترش فولاد تبریز باز می‌گردد.

بهترین گل زنان لیگ برتر در پایان هفته چهارم:

۳ گل:
آلوز نانگ از تیم پارس جنوبی و لوسیانو پریرا از تیم صنعت نفت

۲ گل:
میثم دورقی (استقلال خوزستان)، علی دشتی (پارس جنوبی جم)، محمدرضا خانزاده (پدیده)، امین قاسمی نژاد (پدیده)، مهدی طارمی (پرسپولیس)، فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)، محمد ایران‌پوریان (تراکتورسازی)، علی قلی زاده (سایپا)، محمد عباس زاده (سایپا)، جلال‌الدین علی‌محمدی (سپاهان)، کیوان امرایی (سیاه جامگان)، رضا خالقی فر (گسترش فولاد)، عیسی آل کثیر (نفت تهران)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      استقلال اگه کاوه روداشت بهترین خط حمله لیگ بود همینطور که بهترین خط دفاعی رو دارکه این خط هم با پادوانی تکمی میشه اگه امید ابراهیمی بیاد همه پست ها تغذیه میشن اقای منصوریان بازیکنان هواداران دم همتون گرم

      پاسخ ها

      • ممد

        گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج