جاباما
۵۸۴۶۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۶ خصوصیت رهبران موفق کسب و کار

رهبری؟ اساساً، رهبری توانایی فهماندن یک ایده به گروهی از افراد است. با توجه با مطالعات که روی برخی از رهبران برجسته کسب و کارها صورت گرفته، می‌توان گفت برخی صفات مشخص همواره در این افراد وجود دارند.

وب سایت شبکه - پریسا قنبری: رهبری؟ اساساً، رهبری توانایی فهماندن یک ایده به گروهی از افراد است. با توجه با مطالعات که روی برخی از رهبران برجسته کسب و کارها صورت گرفته، می‌توان گفت برخی صفات مشخص همواره در این افراد وجود دارند.
۶ خصوصیت رهبران موفق کسب و کار

در ادامه به تحلیل این ویژگی‌ها می‌پردازیم و این که چگونه می‌توانید از آن‌ها در جهت خدمت به شرکت خود استفاده نمایید.

1- چشم‌اندازگرایی

شما به عنوان یک رهبر کسب و کارچشم‌اندازگرا، کسب و کار خود را بر اساس یک چشم‌انداز می‌سازید ( یا حداقل یک چشم‌انداز را می‌پذیرید) و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن بکار می‌گیرید. رهبران کسب و کارها باید به دنبال روشی باشند تا از تحقق چشم‌اندازهای خود نهایت استفاده را ببرند.
نمونه‌ای از قدرت یک چشم‌انداز موجز و روشن را می‌توان در چشم‌انداز قدرتمند بیل گیتس در سال 1980دید " یک کامپیوتر روی هر میز و در هر خانه". با گذشت 37 سال: گیتس یکی از ثروتمندترین رهبران کسب و کار در جهان است و دقیقاً همان کاری را که گفته بود انجام داد.

2- شیوایی بیان

شیوایی بیان یعنی اهداف مشخص داشتن. رهبران کسب و کار باید تلاش کنند تا چشم‌انداز، اهداف و دستورالعمل‌های روزانه کسب و کار خود را به روشنی بیان کنند. در حالی که شیوایی بیان، خود موجب پشتیبانی سریع از جانب شرکاء و کارکنان می‌گردد، نتایج زمانی فوق‌العاده خواهند بود که رهبر در مورد دلایل" آن دستورالعمل‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و حکم‌ها صریح و شفاف باشد".
اگر می‌خواهید چنین رهبری باشید، باید یاد بگیرید دستورالعمل‌هایی را صادر کنید که کارکنان شما از آن پیروی می‌کنند. اگر آن‌ها دقیقاً همان چیزی را ببینند که شما می‌بینید، احتمالاً به شکل بهتری پیرو و پشتیبان شما خواهند بود.
۶ خصوصیت رهبران موفق کسب و کار

۳- بهبود‌پذیری

بهبودپذیری یعنی توانایی رفع ناکامی‌ها و بازگشت از شکست‌ها، سازگاری با تغییرات و ادامه دادن با وجود سختی‌ها و گرفتاری‌ها. بهبود‌پذیری توانایی یک رهبر کسب و کار برای حفظ ذهنیت مثبت و خوش‌بینانه علی‌رغم اشتباهاتی است که ممکن است صورت بگیرد. همچنین بهبود‌پذیری به معنی هماهنگی در الگو و رفتار است که می‌توان آن را تمرین‌های روزانه یکپارچه (IDP) نامید.
کلید بهبود‌پذیری در این قالب، مطالعه سبک رهبری و ایجاد روالی است که به شکل مناسبی برای شما کار کند. اگر چیزی بتواند بهبودپذیری را بسازد و محافظت کند، آن چیز تمرین‌های روزانه یکپارچه است. ما ایده‌ها را به عمل‌هایی تبدیل می‌کنیم که این آزادی در بهبودپذیری را ایجاد می‌کنند.
IDP در واقع محرک رشد است. یافتن IDP مناسب و شکل دادن آن در زندگی یک فرد، بهبودپذیری را می‌سازد. به عنوان رهبر، اگر بهبودپذیر باشید و تا حدی قابل پیش‌بینی بدون هیچ بهانه‌ای می‌توانید یک تیم منظم و باانضباط داشته باشید. این نوع بهبود‌پذیری شامل بهبود‌پذیری در کسب و کار هم می‌شود.

4- قابلیت دسترسی

برای قابل دسترس بودن، لازم است در دسترس تیم خود باشید، هم از نظر ذهنی و هم احساسی. این خصوصیت مستلزم آن است که گوش شنوا داشته باشید و مطمئن شوید که حرف ها را می‌شنوید و گاهی اوقات هم مستلزم تکرار شنیده‌ها برای تایید، و کنار گذاشتن ایده‌ها و عقایدی است که از قبل داشتید. رهبران فرضیه‌سازی نمی‌کنند.
آن‌ها به عمق محتوای مکالمه توجه دارند و آنچه را که می‌شنوند تایید می‌کنند. آنان معمولاً سوالاتی از این دست می‌پرسند " فکر کنم منظور شما این است؛ درست می‌گویم؟" به عنوان رهبر، ممکن است فکر کنید که احساسات هیچ جایی در محل کار ندارد، اما حقیقت این است که احساسات وجود دارد.
۶ خصوصیت رهبران موفق کسب و کار

۵- همدلی

همدلی یعنی تلاش‌های ملموس برای درک مشکلات و داشتن دلیل برای پاسخی که ارائه می‌دهید، چه این پاسخ همانی باشد که طرفین آن مشگل انتظارش را داشتند و چه نباشد.
سه دلیل وجود دارند که نشان می‌دهند چرا همدلی اینقدر مهم است: استفاده بیشتر از تیم، سرعت بالای جهانی شدن و نیاز روزافرون به حفظ استعدادها. رهبران همدل کارهایی بیشتر از همدردی با اطرافیانشان انجام می‌دهند؛ آن‌ها از دانش خود به شیوه‌هایی ظریف اما مهم، برای بهبود اوضاع شرکت‌هایشان استفاده می‌کنند.

6- انعطاف‌پذیری

رهبران کسب و کار باید آنقدر انعطاف‌پذیر باشند که بدانند چه موقع طرح یا سیستمی را اصلاح و چه زمانی آن را کاملاً بازسازی کنند.
رهبران باید بدانند چه موقع روش‌های رهبری آنان نیاز به اصلاح یا تغییر کامل دارد. کتاب‌هایی در زمینه موفقیت در کسب و کار نوشته شده‌اند و به بسیاری از کسب و کارها کمک کرده‌اند، اما این کتاب‌ها 20 سال پیش نوشته شده‌اند و به سختی به امروز مربوط می‌شوند. بنابراین، دیدگاه خود را حفظ کنید، اما بدانید که هر وقت لازم شد باید روش‌های خود را تغییر دهید.

این را بدانید که وقتی رهبر یک گروه می‌شوید، به شما تاج نمی‌دهند؛ مسئولیت می‌دهند که باید به بهترین نحوه آن را انجام دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج