۵۸۴۹۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تجمع ضدترامپ در مقابل سفارت آمریکا در لندن

صدها تن از مردم انگلیس عصر شنبه درحرکتی اعتراضی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.

خبرگزاری ایرنا: صدها تن از مردم انگلیس عصر شنبه درحرکتی اعتراضی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.
در جریان این تجمع اعتراضی، شرکت‌کنندگان شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن عبارت‌هایی همچون 'نه به نژادپرستی'، 'نه به ترامپ' و ' نه به جنگ' نوشته‌شده بود.

استفن بل، یک فعال مدنی طی اظهاراتی در این تجمع اعتراضی بیان داشت: دونالد ترامپ هنوز گزینه حمله نظامی به کره شمالی را روی میز دارد. با توجه به تبعات گسترده استفاده از سلاح هسته‌ای، این جنگ می‌تواند تلفات انسانی زیادی را بر جای بگذارد.

وی در همین حال از دولت انگلیس خواست تا فشارها علیه واشنگتن را برای پایان دادن به تنش‌های لفظی با کره شمالی بیشتر کند.

به دنبال افزایش تنش‌های لفظی میان آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که چنانچه کره شمالی عاقلانه رفتار نکند، گزینه‌های نظامی علیه این کشور کاملاً آماده است؛ در مقابل پیونگ‌یانگ نیز گفته که در حال بررسی طرح عملیاتی برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در جزیره «گوام» است.

در جریان حرکت اعتراضی مردم انگلیس در مقابل سفارت آمریکا، شرکت‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی، با قربانیان حادثه «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا ابراز همدردی کرده و حمایت ضمنی رئیس‌جمهوری این کشور از برتری‌طلبان نژاد سفید را محکوم کردند.

این انتقادها به دنبال زیر گرفتن جمعیت با یک خودرو توسط یک مهاجم مظنون به گرایشات ناسیونالیستی در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا صورت گرفت که یک کشته و تعدادی زخمی بر جای گذاشت.

ترامپ، ناسیونالیست های برتری طلب و مخالفان آنها را در تظاهرات گسترده در شارلوتویل مقصر دانسته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا حتی پس‌ازآن که تعدادی از مدیران شوراهای تجاری آمریکا نیز در اعتراض به واکنش وی به این حملات نژادپرستانه استعفا کردند، بازهم توئیت جنجال‌برانگیزی را منتشر و با برداشتن (به‌زعم وی) بناهای یادبود ومجسمه های «زیبا» کنفدراسیون آمریکا مخالفت کرد.

تجمع اعتراضی روز جاری، از سوی گروه‌های ضد جنگ و طرفدار حقوق بشری مانند 'در مقابل ترامپ ایستادگی می‌کنیم'، ' در مقابل نژادپرستی ایستادگی می‌کنیم' و 'انجمن ملی زنان انگلیس' سازمان‌دهی شده بود.

این اولین باری نیست که در لندن تظاهرات ضد ترامپ صورت می‌گیرد. در جریان آخرین تظاهرات گسترده‌ای که در بهمن‌ماه گذشته در لندن صورت گرفت، ده‌ها هزار تن از مردم انگلیس در اعتراض به برنامه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور، دست به تظاهرات زدند.

ترامپ متعاقباً در گفت‌وگوی تلفنی با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد تا زمانی که اعتراضات عمومی در این کشور نسبت به سفرش پایان نیابد، تمایلی برای سفر به لندن ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج