۵۸۴۹۷۹
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

درخواست مهریه، ۲۰ سال پس از طلاق

کارمند شرکت خصوصی که ۲۰ سال در فکر انتقام از همسر سابق و فراری‌اش بود، سرانجام با اجرا گذاشتن مهریه ۷ هزار سکه‌ای، و کشف ردپای شوهرسابقش که مدرس دانشگاه شده است، او را به زندان انداخت.

روزنامه ایران: کارمند شرکت خصوصی که ۲۰ سال در فکر انتقام از همسر سابق و فراری‌اش بود، سرانجام با اجرا گذاشتن مهریه ۷ هزار سکه‌ای، و کشف ردپای شوهرسابقش که مدرس دانشگاه شده است، او را به زندان انداخت.
وقتی منشی شعبه ۲۴۴ طرفین پرونده را ساعت ۱۰ صدا زد، دو زن و یک مرد وارد دادگاه خانواده شدند. مرد میانسال «شهاب» نام داشت که همسر سابق «مینو» بود. او حالا برای پرداخت مهریه پس از۲۰ سال به دادگاه فراخوانده شده بود. زن دیگری هم شهاب را همراهی می‌کرد که همسر فعلی‌اش بود.
این زن ومرد با گذشت سال‌ها از طلاق‌شان، حالا هر یک زندگی مستقلی داشتند و از قضا هر کدام پدر و مادر دو فرزند نوجوان بودند. اما آنچه آنها را پس از سال‌ها رو در روی هم قرار داده بود دادخواست مطالبه مهریه چند هزار سکه‌ای مینو بود.بعد از ورودشان به دادگاه، قاضی «حمیدرضا رستمی» از زن ومرد خواست بنشینند. دقایقی بعد از بررسی پرونده رو به مرد گفت:«طبق مدارک، شما ۲۰ سال پیش حکم طلاق گرفته‌اید، اما گویا از این مهریه سنگین حتی یک سکه هم به همسر سابقتان پرداخت نکرده‌اید. دلیل فرار شما از پرداخت بدهی‌تان چه بوده؟»
مرد نگاهی به همسرش انداخت و جواب داد: «من از همه جا بی‌خبر بودم.آن سال‌ها وقتی دیدم همسراولم پیگیر مهریه‌اش نیست؛ تصور کردم حق وحقوقش را بخشیده. اما پس از سال‌ها و با اجرا گذاشتن مهریه‌اش موفق شده دستور جلبم را بگیرد. حالا هم با وثیقه آزاد هستم.»
مینو که تا آن لحظه سکوت کرده بود ناگهان با صدای بلند گفت:«خیر آقای قاضی. او فراری بود و چون درشمال زندگی می‌کرد نمی‌توانستم ابلاغ را به دستش برسانم. اقوام و خانواده‌اش هم همکاری نمی‌کردند. خوشبختانه با ثبت اسامی و مشخصات افراد در سامانه‌های معاملات موفق شدم ردش را بزنم و محل زندگی‌اش را شناسایی کنم. او فرد مسئولیت‌پذیری نبود و در طول دو سه سالی که با هم زندگی کردیم همیشه از پول خرج کردن شانه خالی می‌کرد و بهانه می‌آورد که دانشجو است و نباید تحت فشار قرار بگیرد. یادم هست یک روز که نامزد بودیم جلوی یک لباس فروشی ایستادم یک دامن زیبا را به او نشان دادم، اما به جای خریدن آن در خیابان داد و فریاد راه انداخت و آبروریزی کرد. هر وقت هم به او اعتراض می‌کردم که چرا حاضر نیست برای زندگی‌اش هزینه کند، سروصدا می‌کرد و با حالت قهر به خانه مادر یا خواهرش می‌رفت.
متأسفانه بعد از یک سال فهمیدم که پدرش ورشکسته است در حالی که روز خواستگاری با ماشین گرانقیمت و لباس‌های شیک آمده بودند و خودشان را کارخانه دار معرفی می‌کردند. با این حال من همه سختی‌ها را تحمل کردم تا اینکه یک بار به بهانه‌ای کتکم زد و یک هفته در خانه حبسم کرد. بعد از آن دیگر دلسرد شدم و خواهش کردم طلاقم دهد.»
قاضی رستمی پرسید: «مهریه‌تان چقدر بود؟ چرا قاضی وقت فقط یک سوم حقوق ایشان را به‌عنوان اقساط در نظر گرفته‌اند؟»
زن پاسخ داد: «مهریه من ۷۰۰۰ سکه بود که در روز دادگاه به‌طور توافقی از ۴۰۰۰ سکه گذشت کردم و چون همسرم هیچ چیزی به نام خودش نداشت، قرار شد یک سوم حقوقش را هر ماه به حساب من واریز کند. اما تا من به تهران آمدم خانه پدری‌اش را عوض کرد و دست من از دریافت مهریه‌ام کوتاه ماند. خوشبختانه همسر دومم مرد خوب و ثروتمندی است، خودم هم در یک شرکت مدیر هستم، اما حالا که پیدایش کرده‌ام می‌خواهم به تلافی آن روزهای سخت و سال‌ها فرار، تنبیهش کنم تا بداند که...»
همسر شهاب که تا آن لحظه فقط گوش می‌کرد، رو به قاضی گفت:«خدا را شکر که وضع مالی این خانم خوب است. اما شوهرم هیچ مالی ندارد و همین ماشین و خانه را هم با حقوق معلمی من خریده‌ایم که به نام او نیست. جای ثابتی هم کار نمی‌کند. بنابراین طی لایحه‌ای تقاضای اعسار در پرداخت مهریه نوشته‌ایم که تقدیم می‌کنم.»
قاضی از مرد پرسید:«در این ۲۰ سال هیچ اندوخته و پس‌اندازی نداشته‌ای؟»
شهاب جواب داد:«متأسفانه چند بار کارهایی مثل پرورش بوقلمون، تولید قارچ و این نوع کارها را امتحان کردم که موفق نبودم. این اواخر هم شریکم صد میلیون سرمایه‌ام را برداشت و ناپدید شد. حالا فقط دلم به چند ساعت تدریس در دانشگاه خوش است. حالا تنبیه کردن من چه دردی ازهمسرسابقم دوا می‌کند نمی‌دانم؟»
مینودراین هنگام حرف او را قطع کرد و گفت:«یادت هست وقتی که می‌خواستیم جدا شویم با پدرت دوره افتاده بودید در میان فامیل من داستان می‌بافتید و آبرو‌ریزی می‌کردید؟ یادت هست چه بلایی بر سر جهیزیه من آوردی؟ آن کارها چه دردی را دوا می‌کرد؟ حالا نوبت من است.»
قاضی سپس زن و مرد را به آرامش فراخواند و با توضیح اینکه مهریه دینی است که به هر حال باید پرداخته شود آنها را به سازش دعوت کرد. اما مینو و شهاب هر کدام روی حرف خودشان پافشاری می‌کردند. با پایان رسیدگی به پرونده قاضی اعلام کرد بزودی رأی خود را صادر خواهد کرد. زن و مرد میانسال هم از همان راهی که آمده بودند به خانه‌هایشان بازگشتند. شاید هر دو نفر به خاطره مشترک روز عقدشان فکر می‌کردند، به روزی که مهریه‌ای ۷۰۰۰ سکه‌ای در نظر گرفتند و در جواب پچ پچ دیگران می‌گفتند؛ «مهریه را کی داده و کی گرفته.» اما...

هادی نيرو و ورزش و جوانان، بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس تمام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shahin

      مگه بعد از طلاق میشه مهریه گرفت؟مگه تموم نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای منم جالب بود

    • بدون نام

      دستش درد نکنه خانومه باید حق رو از بعضی مردا پرو گرفته فکر کردن بهتر از زنان

    • کاربر

      زن شیطان صفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوباره ماجرا را بخون

    • بدون نام

      مهریه بلای خانمان سوز

    • کوروش

      بقول آقای ((قیمت )) تو برنامه دورهمی : چه بزیه این یارو

      خرجشم زن دومش میده

    • سارا

      زنه چه شانسی آورده همون موقع طلاق گرفته رفته وگرنه حالا باید خرجش هم میداد

    • ایلیا

      چوب خدا صدا نداره،به همسرش ظلم کرده،هم تو زندگیش چیزی به دست نیوورده هم الان باید مهریه بده و هم توی اون دنیا باید جواب این ظلمشو بده

    • بدون نام

      این خانم بعد از طلاق درخواست مهریه نکرده بلکه مهریه بریده شده بوده و طبق رای قاضی وقت باید قسطی پرداخت میشده ولی آقای به ظاهر محترم فرار کرده و خانه والدین و خودش رو عوض کرده تا دیگه این خانم بهش دسترسی نداشته باشه
      نامردی تو خون بعضی از این مرد هاست حیف اسم مرد روی این جور نامرد ها این آقا که همیشه آویزون زن هاش هست و یه زندگی انگلی داره ولی روش زیاد هست تا مظلوم نمایی کنه تف به روی همچین نامرد هایی که حال آدمو از مرد بودن به هم میزنن و آبروی هرچه مرده بردن

    • بدون نام

      این دیگه ته نامرد بوده
      خانم این اصلا ارزش انتقام گرفتن هم نداره فقط باید به حالش تاسف خورد ولش کن بذار بره به زندگی سگیش برسه

    • حسین

      زن پولکی میگه شوهرهم واسم خرج لباس های دلخواهمو نخریده. شوهر دومم ثروتمنده.الانم ۷ هزار سکه مهریه رو میخام. اینجور زنا حقشونه ب قتل برسن چون چاره ای واس مرد بدبخت نمیزارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسین جان لطفا تا سروسامان نگرفتی، دنبال زن گرفتن نرو

      • بدون نام

        شما اول برو روانشناس
        اوضاعت خیلی خرابه

    • مصطفآ

      مهریه حقشه از شیر مادرم حلالتره باید بده.....ً

    • بدون نام

      نظر حسین منو کشته ...چی میگی برای خودت

    • بدون نام

      عجب دو طرف پولکی هستند. 7000 سکه؟ چه خبره؟

    • بدون نام

      خانوم کار خوبی کرده
      طرف گذاشته در رفته!

    • بدون نام

      حالا ۱۱۰تا سکه پرداخت کنه تابقیه اش !!!!!

    • بدون نام

      چه فایده به قید وثیقه آزاد میگرده

    • علیرضازمان

      لیاقته زنها یک سکه مهریه بیشترنیست
      البته دورازجون خوباش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری مرد جنوبی. تو هنوز زنده ای

      • محمد

        چی شد دیدی مرد جنوبی لو رفته با یه اسم دیگه اومدی حرف بزنی؟تو مایه ننگ مردهایی

    • بدون نام

      آقایون خنگ بازی در نیارن بعضی زنها ازاین راه کاسبی میکنند دم به تله امثال اینا ندین زن خوب و اهل زندگی با کمترین مهر هم زندگی بساز و زندگی بکن هست میگین چنین زنی محاله توو ایران باشه به اسفل سافلین انقدر بزار بمونن تا از بی شوهری بمیرند و دق مرگ شن در عوض از شما کلاهبرداری نمیشه ودرس ادبی هم برای زنان شارلاتان مفتخور بی مصرفه تا یاد بگیرن توو این مملکت یک ریال نان حلال با عرق جبین و سختی بدست میاد نه با حقه بازی و کلاهبرداری !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج