۵۸۵۱۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تلگرام، از انتخابات تا رای اعتماد

مدت هاست که رسانه‌های خُرد در برابر رسانه‌های بزرگ قد علم کرده‌اند وبخش بزرگی از کنشگری در جامعه را در میدان رسانه پیش می ‌برند.

اعظم پویان در روزنامه قانون نوشت: مدت هاست که رسانه‌های خُرد در برابر رسانه‌های بزرگ قد علم کرده‌اند وبخش بزرگی از کنشگری در جامعه را در میدان رسانه پیش می ‌برند.
کنشگران اجتماعی در صنف‌ها و تشکل‌های مختلف، که دایم در حال خلق حوزه‌های نو برای گفت‌وگو پیرامون خود هستند، با تلگرامی شدن فضای جامعه، مجال بیشتری برای عرض اندام پیدا کرده اند. جامعه فرهنگیان هم که به دلیل تحمل فشارهای معیشتی و سیاسی و بی برنامگی‌ها، سال‌هاست به دنبال یک منجی هستند، از ابزار تلگرام غافل نشده و همواره از این فرصت برای پیگیری مطالبه‌های‌شان استفاده می کنند.
آنچه حضور فرهنگیان در فضای مجازی را از سایر صنف‌ها متمایز می‌کند رفتارهای تشکل‌گرایانه این قشر فرهیخته است. اعضای اصلی هرکدام از گروه‌ها و کانال‌های فعال منتسب به فرهنگیان، بيشتر در یک گروه یا تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

از ماجراهای انتخابات ریاست جمهوری و موج‌های ایجاد شده در فضاهایی چون تلگرام که بگذریم، این روزها پای تاثیرگذاری این دورهمی‌های مجازی به انتخاب وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و رای‌اعتماد نمایندگان مجلس نیز کشیده شده است.
از یک سو، گروه‌های تلگرامی فرهنگیان هستند که با یارگیری های گسترده سعی دارند تا به نوعی فرهنگیان را به کنش و تلاش برای تاثیرگذاری در انتخاب یا عدم انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرا خوانند و از سوی دیگر، حضور و گاهي فعالیت گسترده نمایندگان مجلس در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی باعث شده تا همواره این شايبه پیش بیاید که ممکن است نمایندگان مجلس نیز تحت تاثیر هیاهوهای مجازی رای بدهند.

اگرچه این تاثیرگذاری بر نمایندگان مجلس، امری طبیعی است چون نفس وجود تلگرام منجر به این شده است که مرز زمان و مکان از تصمیم‌گیری‌های سیاسی برداشته شود اما مساله مهم این است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تا چه اندازه سعی می کنند میان مجاز و واقعیت تمییز قايل شده و اطلاعات‌شان را از منابع رسمی و موثق دریافت کنند؟
این روزها، کانال‌های تلگرامی برای اعضای جامعه که بخشی از آن‌ها نیز مسئولان هستند تولید فکر کرده و مسئولان اگر خود به مستندهای رسمی مراجعه نکنند ممکن است در دام مجازها بیفتند. نتيجه رای اعتمادهای تلگرامی، جامعه‌ای مملو از شایعه‌ها و حرف‌های گذری می‌شود.

وقتی صحبت های بدون سند که منبع ارجاع آن تلگرام است در جامعه مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، در نهایت بنیان رسمیت دادن به شایعه‌ها در جامعه گذاشته می شود و در بلند مدت، خطر بی اعتمادی فضای جامعه را تهدید می کند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج