۵۸۵۳۶۳
۵۰۶۶
۵۰۶۶
پ

توسكانی؛ سرزمین رنسانس

بروشورهای تبلیغاتی توسكانی پر است از تصاویری از باغ‌های زیتون، تاكستان‌ها، نمای شهر از بالای تپه و كلیساهای تاریخی زیبا؛ تصویرهایی كه ممكن است یك‌بعدی باشند‌ اما عصاره‌ای از ایتالیا را برای‌تان ترسیم می‌كنند.

وبسایت همشهری شش و هفت: بروشورهای تبلیغاتی توسكانی پر است از تصاویری از باغ‌های زیتون، تاكستان‌ها، نمای شهر از بالای تپه و كلیساهای تاریخی زیبا؛ تصویرهایی كه ممكن است یك‌بعدی باشند‌ اما عصاره‌ای از ایتالیا را برای‌تان ترسیم می‌كنند. توسكانی منطقه‌ای است كه زبان ملی ایتالیا از آن نشات گرفته و دانته‌ كه كمدی الهی را نوشته برتری این گویش را تصدیق كرده است. دوره رنسانس كه نه فقط ایتالیا بلكه كل اروپا را تحت ‌تأثیر خود قرار داد، پیش از هر سرزمین دیگری در توسكانی به وقوع پیوست.
با اینكه فعال‌ترین شهر در تحولات رنسانس فلورانس بوده و از طرفی؛ تمام دنیا در مورد جاذبه‌های فلورانس می‌دانند‌ اما منطقه‌ای كه دوباره باید كشف شود توسكانی زیبا با مجموعه‌های هنری بی‌نظیرش است. توسكانی یكی از مراكز بزرگ قرون وسطای اروپایی است كه بسیاری از جاذبه‌هایش به خوبی روز اول محافظت شده و شما می‌توانید مجموعه‌ای از ساختمان‌های مذهبی و عمارت‌های هنری را در این منطقه از نزدیك ببینید.
احتمالا توسكانی بزرگ‌ترین مخزن آثار هنری در جهان به شمار می‌رود؛ از نقاشی‌های بی‌نظیر آن گرفته تا مجسمه‌های هنری و شاهكارهای معماری. هر گوشه‌ این سرزمین برای خود رازی دارد كه شما را به‌خود می‌خواند. شش میراث جهانی یونسكو در توسكانی جا خوش كرده‌اند كه هر كدام از آنها دنیایی از هنر و فرهنگ هستند؛ مركز تاریخی فلورانس، مركز تاریخی سینا، میدان كلیسای جامع پیزا، مركز تاریخی جیمینیانو، مركز تاریخی پینزا و وال دورچا. اگر به هنرهای زیبا علاقه دارید، دوست دارید در حاشیه یك شهر ایتالیایی استراحت كنید، كنار ساحل قدم بزنید ‌یا اگر عاشق غذا خوردن هستید باید حتما سری به توسكانی بزنید. پیاده‌روی در مسیرهای سر سبز، دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی ازجمله تفریحات گردشگران است. در توسكانی جاذبه‌های زیادی وجود دارد و كارهای بسیاری باید انجام دهید فقط مساله این است كه از كجا شروع كنید و چند روز در سفر باشید.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس
تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از توسكانی اواخر شهریور تا مهر و فروردین تا اردیبهشت است. در طول این ماه‌ها دمای هوا برای گردش‌ در فضاهای باز بسیار مناسب است و در ضمن جمعیت گردشگران نیز به اندازه‌ای نیست كه شما را به دردسر بیندازد. تابستان‌های توسكانی گرم است و بر تعداد گردشگران هم افزوده می‌شود و زمستان‌ها هم هوا سرد و بارش باران زیاد است. اواخر شهریور تا مهر تاكستان‌های انگور بسیار دیدنی می‌شوند و جشن برداشت محصول هم سالانه در همین زمان برگزار می‌شود.

چگونه برویم؟

شما برای گرفتن روادید(ویزا) گردشگری ایتالیا باید همان مراحلی را طی كنید كه برای گرفتن ویزای شینگن لازم است. از تهران به فلورانس هم هواپیمایی لوفت هانزا پرواز دارد و هم هواپیمایی آلیتالیا كه البته نرخ بلیت هواپیمایی لوفت هانزا تقریبا دو برابر نرخ آلیتالیاست. شركت‌های مسافرتی هم معمولا تورهای رم، ونیز و فلورانس را با هم برگزار می‌كنند و از شهر ونیز با اتوبوس كه حدود 2ساعت و نیم طول می‌كشد، مسافران را به فلورانس می‌برند. شما می‌توانید به همراه اصل گذرنامه، پرینت حساب جاری و مدارك دارایی و شغلی خود به دفتر این سفارتخانه واقع در خیابان نوفل لوشاتو مراجعه كنید.

توسكانی زیر پای شما
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

توسكانی به لحاظ وسعت منطقه‌ای در اندازه متوسط است كه در عرض چند ساعت می‌توانید آن را بگردید. دسترسی به مكان‌های مختلف این منطقه كاملا بستگی به این دارد كه مبدا شما كجاست. اگر در روستاهای كوچك هستید باید سراغ برنامه‌های حركتی اتوبوس‌ها بروید یا ماشین كرایه كنید. از آنجایی كه بیشتر این منطقه روی تپه‌ها قرار دارد، اكثر جاده‌های توسكانی دارای بالا و پایین زیادی هستند. بنابراین دقت لازم را درحین رانندگی داشته‌باشید. اگر قصد دارید تنها شهرهای اصلی توسكانی را بگردید راحت‌ترین وسیله، قطار است. قطار توسكانی در تمام شهرهای بزرگ توقف دارد و حین سفر با آن می‌توانید از مناظر بی‌نظیر مسیر هم لذت ببرید. همچنین سفر با قطار در مقایسه با كرایه اتومبیل مقرون به صرفه است.
اگر برنامه سفرتان به‌گونه‌ای تنظیم شده كه باید از روستاهای كوچك هم بازدید كنید، اما نمی‌خواهید هزینه‌ كرایه ماشین را متقبل شوید، بهتر است از قبل برنامه حركت اتوبوس‌ها را بررسی كنید. به‌عنوان مثال روستای سان جیمینیانو(San Gimignano) یك روستای قرون وسطایی است كه ما توصیه می‌كنیم حتما از آن بازدید كنید. برای رسیدن به این روستا باید در پوجّوبوسنی از قطار پیاده شوید و حدود ۱۳كیلومتر را با اتوبوس طی كنید. اگر انرژی كافی برای دوچرخه سواری در تپه‌های توسكانی را دارید این گزینه هم می‌تواند برای ورزشكاران و افرادی كه از قوای بدنی خوبی برخوردارند جذاب باشد.

بهانه‌هایی برای تفریح

رویدادهای بسیاری در طول سال در سراسر توسكانی رخ می‌دهند، اما تابستان، اوج جشن‌ها و رویدادهای سراسری این سرزمین شناخته می‌شود. در حقیقت مردم توسكانی عاشق غذا، دور هم جمع شدن و مهمانی گرفتن هستند و جشنواره‌ها بهترین فرصت برای داشتن تمام این اتفاقات شیرین است. حتی در شهرهای كوچك هم رویدادهای سراسری برگزار می‌شوند؛ به‌عنوان مثال در كامیلیانو كل جمعیت شهر گردهم می‌آیند و برای سه روز غذای ویژه‌ای را تهیه می‌كنند. جشن‌های مربوط به محصولات و برداشت آنها نیز یكی دیگر از رویدادهای جالب در این سرزمین است؛ جشن روغن زیتون، قارچ وحشی و شاه بلوط از رویدادهایی است كه فصل به فصل برگزار می‌شود. جشنواره‌های رسمی‌تر مربوط به شهرهای بزرگ می‌شود كه شامل مسابقات اسب‌سواری در میدان اصلی شهر، موسیقی، پایكوبی و مراسم محلی است.
در این میان باید به جشنواره بین‌المللی هنر، جشنواره رگاتا و نور پیزا اشاره كرد كه از جشن‌های محبوب این سرزمین به شمار می‌روند. مردم توسكانی جشنواره‌ها را با تمام وجود و احساس خود، جدی می‌گیرند. برخی از این رویدادها بیش از دو هزار سال قدمت دارند؛ به‌عنوان مثال جشن پرستیو وینت در شهر قرون وسطایی كاستال دل پیانو به‌مدت یك هفته در نزدیك كریسمس برگزار می‌شود و در تمام طول این هفته مردم دیوارهای باستانی شهر را با آتش و شمع روشن و لباس محلی به تن می‌كنند. در این وقت سال شهر پر می‌شود از بوی عطر خوراك‌ها و نوشیدنی‌های محلی و نیز خرهایی كه وظیفه حمل‌ونقل مردم را بر عهده دارند. البته اگر تاریخ سفرتان با این رویدادها تلاقی نداشت خودتان را نگران نكنید؛ زیرا در این سرزمین همیشه موضوعی برای شادی و برگزاری جشن وجود دارد.

بهترین مکان اقامت

از آنجایی كه توسكانی یك منطقه گردشگری به شمار می‌رود شما می‌توانید با هر بودجه‌ای یك اتاق مناسب برای خودتان رزرو كنید. طرفداران هتل‌های لوكس در توسكانی با امكاناتی فراتر از استانداردهای جهانی روبه‌رو می‌شوند و كسانی هم كه به‌دنبال هتل‌های مقرون به صرفه هستند گزینه‌های بسیاری پیش رو خواهند داشت.

نمای تاكستان‌ها

هتل كاستلو دی ولونا(Castello Di Velona) در تپه‌ وال دوریكا واقع شده و در حقیقت یك قلعه مربوط به قرن دهم است كه بازسازی‌هایی كه در آن انجام گرفته آن را به یك هتل لوكس تبدیل كرده است. این هتل دارای یك رستوران محلی با انواع غذاهای لذیذ است و مجهز به یك اسپای حرفه‌ای، حمام تركی و دو استخر است. اتاق‌های هتل بزرگ، لوكس و مجهز هستند و منظره‌ دیدنی از تاكستان‌های توسكانی را مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهند. مبلمان هتل عتیقه و پارچه‌های دوردوزی شده آن بسیار زیباست. برای اقامت در این هتل باید شبی ۴۰۰ دلار بپردازید.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

قلب تاریخی شهر

در بخش تاریخی شهر و مركز تاریخی فلورانس هتل كولتسیونه (Collezione) خودنمایی می‌كند؛ هتلی كه برای دوستداران فرهنگ، هنر و خرید یك گزینه ایده‌آل است. اتاق‌های هتل با وسایل عتیقه آراسته‌ شده، مبلمان چوبی، لوسترهای لوكس، تهویه مطبوع و تلویزیون ماهواره‌ای به مهمانان خوشامد می‌گویند. رستوران هتل با انواع غذاهای مدیترانه‌ای، محلی و بین‌المللی از شما پذیرایی می‌كند. برای اقامت در این هتل باید شبی 300دلار بپردازید.

در جوار پیزا

هتل رجنسی(Regency) یك هتل كوچك‌ اما بسیار لوكس است كه دور از بخش‌های شلوغی شهر واقع شده است. با این حال با 10 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به مراكز تاریخی شهر برسانید. این هتل یكی از برجسته‌ترین هتل‌های كوچك جهان به شمار می‌رود كه در كنار پاركی سر سبز و باشكوه از یك طرف و از طرف دیگر؛ در نزدیكی یك میدان تاریخی قرار گرفته است. برای اقامت در این هتل باید شبی 250دلار بپردازید.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

در دل عمارت تاریخی

هتل رلَیس دل اورولوجو(Relais Dell'Orologio) در یك عمارت مربوط به قرن ۱۴ قرار گرفته و فضای قدیمی عمارت را به‌طور كامل حفظ كرده است. این هتل در ۲۰۰متری برج پیزا واقع شده و اتاق‌های آن مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، مبلمان، تلویزیون ماهواره‌ای و حمام اختصاصی است. صبحانه هتل در باغ سرو می‌شود و از هتل تا كلیسای جامع كمتر از پنج دقیقه پیاده راه است. برای اقامت در این هتل باید شبی ۱۲۰ دلار بپردازید.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

شاید از خودتان سؤال بپرسید كه چه چیزی توسكانی را برای سال‌ها در فهرست اصلی‌ترین مقاصد گردشگری قرار داده است. پاسخ این است كه در بسیاری از نقاط جهان، آشنایی با فرهنگ و تاریخ بخشی از سفر است، اما در توسكانی همه‌‌چیز در مورد فرهنگ است. البته مقصود از فرهنگ در اینجا، فقط شكل نخبه گرایانه آن نیست. به جرأت می‌توان گفت كه هیچ سرزمینی بر فرهنگ ایتالیایی و حتی اروپایی به اندازه توسكانی تأثیرگذار نبوده است. روستاهای سرسبز، شهرهای غنی از هنر، خانه‌هایی با بوی نان محلی و زیتون در كنار عمارت‌های مدرن و نوساز؛ ازجمله ویژگی‌های این سرزمین است.

مهم‌ترین نقش توسكانی در شكل‌گیری رنسانس بوده كه امروز هم ردپای این انقلاب فرهنگی و هنری را می‌توان در این منطقه به خوبی دنبال كرد. شاهكارهای بوتیچلی، دیوارهای طلایی اوفیزی، برج‌های خاكستری و عمارت‌های فرمانداران شهر مكان‌هایی هستند كه می‌توانید رنسانس را در آنها پیدا كنید. سفر به توسكانی برای كسانی كه به‌دنبال قدم زدن در تاریخ هستند و از جست و جو در آثار هنری خسته نمی‌شوند، یك مقصد ضروری است.

در سفرتان به توسكانی قدم زدن در تاكستان‌های منطقه ساحلی تنووتا دل اورنلّایا(Tenuta dell'Ornellaia) را نباید از دست بدهید. این منطقه ساحلی به واسطه طبیعت بكری كه دارد شهرت پیدا كرده‌است. نقاشی‌های 700ساله‌ای كه از آدم و حوا در كلیسای سانتا ماریا واقع شده شما را با تاریخ هنر این سرزمین آشنا خواهند كرد. گرفتن عكس‌های خلاقانه با برج پیزا هم یكی دیگر از بایدهای سفرتان است.

جایگاه ویژه سبزیجات

اگر شما هم جزو گردشگرانی هستید كه اهمیت زیادی به خورد و خوراك‌تان در طول سفر می‌دهید، حتما در توسكانی از خود خواهید پرسید كه چه غذاهایی را نباید از دست بدهم. در پاسخ به این سؤال باید فهرست بلند بالایی را در دست داشته باشید؛ زیرا اكثر غذاهای این سرزمین طعم لذیذی دارند. گرچه ایتالیا تا سال 1861به‌عنوان یك كشور متحد شناخته نشده بود، اما سال‌ها پیش از آن، به واسطه سبك آشپزی و مواد غذایی‌اش در جهان شهرت داشت.
به‌طور معمول وقتی صحبت از غذاهای ایتالیایی می‌شود روغن زیتون، پاستا، پنیر و سبزیجات تازه به ذهن می‌آیند. این فرهنگ غذایی اساس رژیم غذایی مدیترانه را تشكیل می‌دهد و از تلفیق فرهنگ اتریشی، یونانی و رومی به‌دست آمده است. گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بعدها به مواد غذایی این سرزمین اضافه شد كه طعم غذاها را به طرز عجیبی متفاوت كرد. غذاهای ایتالیایی بسیار شبیه به‌خود زبان ایتالیایی هستند. درست است كه یك زبان ملی در ایتالیا وجود دارد، اما هر منطقه با گویش خاصی آن را صحبت می‌كنند. عین این پدیده را در غذاهای این سرزمین هم می‌بینید؛ یعنی نام غذاها یكسان هستند، اما هر منطقه دارای سبك آشپزی و مواداولیه خاصی است كه سبب تفاوت طعم آن خوراك می‌شود.

در توسكانی مانند سایر شهرهای ایتالیا به استفاده از مواد غذایی تازه و سبزیجات تأكید زیادی می‌شود. گرچه غذا ممكن است ساده باشد، اما بسیار غنی پخته و به شكل زیبایی تزئین می‌شود. تمام وعده‌های غذایی این منطقه با نان ساده و بدون قند و كره سرو می‌شوند و روغن زیتون هم پای ثابت تمام غذاهاست. در سفرتان به توسكانی پاستا، كروستینی، پانزانلا(Panzanella) یا همان سالاد نانی، سوپ ریبولّیتا(Ribollita) و سوپ پاپا ال پومودورو(Pappa al pomodoro) و كیك كاستانیاچّو(Castagnaccio) را نباید از دست بدهید.

این 10نقطه را از دست ندهید

بدون شك مشهورترین منطقه ایتالیا در بین گردشگران توسكانی است. توسكانی مملو از تپه‌های سرسبز، ساختمان‌های مربوط به قرون وسطی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر با زمینه‌ گل‌های آفتابگردان است. محبوب‌ترین جاذبه‌های هنری رنسانس كه بزرگ‌ترین انقلاب هنری و فلسفی تاریخ اروپاست، در این منطقه جا خوش كرده و شش میراث جهانی یونسكو كه هر كدام از آنها در نوع خود شاهكاری به شمار می‌روند در توسكانی قرار گرفته است. توسكانی پر از جاذبه است و شما با در دست داشتن فهرستی از بهترین‌های آن می‌توانید سفرتان را بهتر برنامه‌ریزی كنید.

1: جادوی فلورانس

در هیچ جای كره زمین نمی‌توانید مانند فلورانس به عمق رنسانس سفر كنید؛ شهری كه فیلسوف‌ها، نقاشان، مجسمه‌سازان، هنرمندان، معماران و انسان‌های شریف بسیاری را پرورش داده و به آنها آزادی خلاقیت داده است. در زمانی كه اروپا سده‌های تاریكی را سپری می‌كرد، اینجا پرتوهای روشنگری فضا را پر كرده بودند. در فلورانس به هر سمتی كه نگاه كنید نمونه‌ای از این تولد دوباره(رنسانس) را خواهید دید، اما در میدان دل دو ئومو تمركز آثار تاریخی و هنری شما را شگفت زده خواهند كرد. این میدان یكی از پربازدیدترین نقاط گردشگری در كل اروپا به شمار می‌رود. كلیسای جامع فلورانس، برج كامپانیل جوتّو (Giotto's Campanile)، گنبد برونلّسكی(Brunelleschi's Dome) و كلیسای سانتا كروچه شما را به عمق تاریخ و هنر خواهند برد.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس
۲:برج كج پیزا

حالا دیگر وقت آن رسیده كه سری به برج پیزا بزنید؛ نماد مشهور ایتالیا كه در كنار كلیسای جامع واقع شده است. برج نازك و تا حدود زیادی كج پیزا نمونه‌ای از شاهكارهای معماری قرن ۱۲است كه شاید اگر به‌طور صاف روی زمین ایستاده بود این قدر مشهور نمی‌شد. بسیاری از گردشگران در برابر صعود از ۲۹۴پله برج امتناع می‌كنند، اما توصیه ما این است كه حتما از پله‌ها بالا بروید تا نمای زیبایی از شهر را زیر پای‌تان ببینید. این برج و كلیسای سانتا ماریا آسونتا كه در كنارش واقع شده نمونه‌ای از معماری ایتالیایی به شمار می‌رود. درهای برنزی و مجسمه‌های سنگ مرمر كه یكی از بزرگ‌ترین شاهكارهای مجسمه‌سازی‌ رمانتیك هستند، برای چند ساعتی شما را سرگرم خود خواهند كرد. برای تكمیل لذت هنری‌تان بهتر است سری به موزه دل اپرا دل دومو بزنید.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس
3:كلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا

نام كلیسای جامع سانتا ماریا در میان زیباترین كلیساهای ایتالیا می‌درخشد؛ كلیسای باشكوهی كه نمای بیرونی و داخلی خیره‌كننده آن هر گردشگری را به‌خود جذب می‌كند. این كلیسا توسط جیووانی پیزانو معمار و مجسمه ساز مشهور ساخته شده و سنگ مرمر سفید، سبز و قرمز در ساختار آن به‌كار رفته است و مجسمه‌ها و موزاییك‌های ونیزی در بالای درها و پنجره‌ها خودنمایی می كند. این كلیسا یكی از بهترین آثار ایتالیایی گوتیك است.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس
4:شهر محبوب معماران

لوكا یك شهر زیباست كه مكان‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. علاقه‌مندان به تاریخ معماری این شهر را به خوبی می‌شناسند. آثار بسیاری از دوره لومباردی در این شهر یافت می‌شوند.كلیساهای قرون وسطایی كه از سنگ ساخته شده و در قرون بعد بازسازی شده‌اند یكی از زیباترین نمونه‌های معماری توسكانی است. كلیسای جامع پورتیكو در اواسط قرن 13ساخته شده‌است. این كلیسا با مجسمه‌های زیبا ازجمله آثار نیكولا پیزانو و سان مایكل تزئین شده است. از لذت‌های سفر به لوكا قدم زدن در كلیساها و موزه‌هاست. در كنار آن می‌توانید از نوشیدن یك فنجان چای زیر درخت‌ها و قدم زدن در طول دیوار شهر لذت ببرید. البته طعم پیتزاهای داخل بازار را هم نباید دست‌كم گرفت.

توسكانی؛ سرزمین رنسانس
۵: برج تاریخی

برج سن جیمینیانو نمایانگر توسكانی در قرون وسطا‌ست ؛ شهری كه هنوز هم ردپای تاریخی خود را به خوبی حفظ كرده است. این شهر كه زمانی برای مسافران و بازرگانان به‌عنوان مسیر عبور محسوب می‌شد به یكباره در اواخر قرون وسطی رها شد تا زمانی كه یونسكو برای ترمیم آثار تاریخی آن برنامه‌ریزی منسجمی اعلام كرد. امروز در كلیسای سن جیمینیانو می‌توانید آثاری از هنرمندان مشهوری مانند دومنیكو گیرلاندایو(Domenico Ghirlandaio) بنو تسوگوتسولی(Benozzo Gozzoli) و بندتّو مایانو(Benedetto da Maiano) را ببینید. خیابان‌های پیچ در پیچ و دیوارهایی كه قدمت آنها به قرن ۱۳بر می‌گردد شما را شگفت زده خواهند كرد.
توسكانی؛ سرزمین رنسانس
۶:تپه‌های اسرار آمیز

اگر فكر می‌كنید كه با دیدن یك تپه توسكانی می‌توانید در مورد بقیه آنها هم نظر دهید باید به شما بگوییم كه كاملا در اشتباه هستید. هر كدام از تپه‌های این سرزمین به شكلی متفاوت و خاص هستند. درحالی‌كه تپه‌های ولترا اتریشی هستند و میراث رومی، برخی دیگر از تپه‌ها از قرون وسطی تاكنون سرسبزی خود را حفظ كرده‌اند. ولترا كه هم‌اكنون مركز مهم آلاباساست، زمانی جزو ۱۲ شهر مهم اتریش محسوب می‌شد. تمام این منطقه جزو سایت باستان‌شناسی است و هنوز هم كاوش‌هایی در منطقه صورت می‌گیرد. از این منطقه آثاری مربوط به دوران پیش از تاریخ و رومی‌ها به‌دست آمده كه دیدنی است.

۷: در جست و جوی وازاری
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

تپه كوچك آرتسو(Arezzo) از زمان رومی‌ها تا دوران رنسانس هنرمندان و شاعران بسیاری را به‌خود جذب كرده است. روی این تپه كاخ‌ها و كلیساهای دیدنی بسیاری قرار گرفته‌اند كه هر كدام از آنها دیدنی است. جورجو وازاری نقاش، نویسنده، مورخ و معمار مشهور در اینجا زندگی می‌كرد و شما می‌توانید با گردشی در محل زندگی این هنرمند، نقاشی‌های زیبایی از او را مشاهده و آنها را با آثاری كه در كلیساها و ساختمان‌های عمومی فلورانس دیده‌اید مقایسه كنید.
۸:ردپای ناپلئون
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

بزرگ‌ترین جزیره توسكانی آلباست كه آب و هوای متعادل، چشم‌اندازهای خیره كننده، جاذبه‌های تاریخی و امكان غواصی را همه با هم برای گردشگران فراهم كرده است. این جزایر ردپایی از انقلاب ناپلئون را بر خود دارند؛ میدان ناپلئون، خیابان ناپلئون و مركز اقامت رسمی او با نام ویلا مولینی، نمایانگر انقلاب سال 1814هستند. در این منطقه می‌توانید ساعت‌ها در ساحل بنشینید و از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید و یا سری به قلعه پوجّو(Poggio) بزنید تا از تاریخ این سرزمین بیشتر بدانید.

9: اقامتگاه تابستانی
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

خانواده‌های پر نفوذ بسیاری در ایتالیا برای نشان‌دادن قدرت و ثروت خود، توسط هنرمندان مشهور دست به ساخت عمارت‌های زیبا می‌زدند، اما مونته پولچانو (Montepulciano) یك منطقه كاملا متفاوت است. در اینجا شما از تماشای معماری خانه‌های روستایی متحیر خواهید شد.كلیسای زیبای سان بیاجو كه در ساخت آن از طلا استفاده شده یكی از بهترین ساختمان‌های معروف دوران رنسانس است. گرچه كلیساها و عمارت‌های شهر دیدنی است، اما تماشای خود شهر لذت دیگری دارد.

۱۰:ویلا و باغ مدیچی
توسكانی؛ سرزمین رنسانس

درحالی‌كه سلسله مدیچی در فلورانس مشغول كسب و كار بودند، اما در تابستان به تپه‌های اطراف شهر می‌آمدند و در ویلا و باغ زیبای‌شان اقامت می‌كردند. در اینجا ویلاها در امتداد هكتارها باغ سر سبز ساخته می‌شدند و در‌واقع؛ معماران با استفاده از مجسمه سازان و نقاشان هنر خود را به اوج می‌رساندند. ویلا لا پترایا مجتمع تابستانی خاندان سلطنتی ایتالیاست كه باغ‌های زیبا، چشمه‌های پر آب و رودخانه‌ها و مجسمه‌های دیدنی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج