۵۸۵۴۹۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نرخ بی سوادی در کشور خطرناک است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برگزاری و محتوای کنگره‌ها و همایش‌ها، روندی تکراری به خود گرفته است، گفت: باید از طریق یک اتاق فکر، افرادی که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعالیت می‌کنند، به کار گرفته شوند و از نبوغ فرهنگی که در کشور وجود دارد استفاده شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برگزاری و محتوای کنگره‌ها و همایش‌ها، روندی تکراری به خود گرفته است، گفت: باید از طریق یک اتاق فکر، افرادی که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعالیت می‌کنند، به کار گرفته شوند و از نبوغ فرهنگی که در کشور وجود دارد استفاده شود.

علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز یکشنبه، ۲۹ مردادماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال چند همایش در خصوص شهدا برگزار می‌شود که در همین زمینه جلساتی داشتیم که در آن‌ها مطالبی مطرح شد که می‌تواند به ترویج آموزه‌هایی که از طریق این الگوها به جامعه منتقل می‌شود، کمک کند.

وی با بیان اینکه خوزستان همواره در این زمینه پیشگام بوده است، گفت: برای برگزاری کنگره شهدای معلم آموزش و پرورش، نگرانی‌هایی در بحث پشتیبانی وجود دارد که در این خصوص آموزش و پرورش می‌تواند با شرکت ملی‌حفاری، هماهنگی لازم را به عمل بیاورد، چرا که هزینه این کنگره‌ها چندان بالا نخواهد بود و پشتیبانی لازم می‌تواند از محل این شرکت صورت بگیرد.

وی افزود: نکته دیگری که مطرح است، این است که برگزاری و محتوای کنگره‌ها و همایش‌ها، روندی تکراری به خود گرفته است و باید از طریق یک اتاق فکر، افرادی که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعالیت می‌کنند، به کار گرفته شوند تا شاهد نوآوری بیشتری در برگزاری کنگره‌ها باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با تاکید بر بحث نوآوری در برگزاری کنگره‌ها، اظهار کرد: باید از نبوغ فرهنگی که در کشور وجود دارد، استفاده شود. شایسته است از کسانی که علی‌رغم کارهای سنگین در حوزه‌های اجرایی خود٬ شهدا را نیز فراموش نمی‌کنند و در راستای حفظ حرمت و شناساندن و الگوسازی این افراد فعالیت می‌کنند، تقدیر شود.

حسین‌زاده همچنین در خصوص مساله بی‌سوادی در استان، گفت: آمار بی‌سوادی به دو صورتِ درصد و فراوانی بیان می‌شود که باید به تفاوت این دو شیوه ارائه آمار توجه شود. در ایران درصد بی‌سوادی کاهش یافته است، یعنی به طور مثال در سال ۶۰، آمار بی‌سوادان ۴۰ درصد بوده و امروز به ۱۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ۴۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری در آن دوران، معادل ۱۲ میلیون نفر و ۱۲ درصد از جمعیت امروز کشور، معادل ۹ میلیون نفر است؛ یعنی فراوانی بی‌سوادی در ایران هنوز جای تامل دارد و نرخ بی‌سوادی در کشور خطرناک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      رشد بیسوادی که واقعا خطرناک شده طرف میره دانشگاه بعد از 4سال بیسواد بیرون میاد! پایان نامه خریداری شده استاد قبلا هماهنگ شده! درس کو ؟

    • بدون نام

      با سوادها هم با مطالعه بیگانه هستند . در مجموع فقر فرهنگی شدید داریم

    • بدون نام

      خخخخخخ ۸۰ درصد به اصلاح سواد دارها بیسواد هستن....

    • بدون نام

      اینقدر هزینه ها و مخارج ملت زیاد شده که واقعا نمیتونن برن دنبال علم کجاس این عدالت بین عقلیتها پس چرا هیچ کس زیر این بار ننگ آقا زادها نمیره فقط به فکر منافع خودشون هستن یه کم زیاد بشه هر کس مرد از گرسنگی به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج