جاباما
۵۸۵۵۶۲
۲۸ نظر
۵۰۲۲
۲۸ نظر
۵۰۲۲
پ

طرح خروج پراید کلید خورد

گروه خودورسازی سایپا اعلام کرد دلیل اصلی خروج پراید از خطوط تولیدی این شرکت، تبعیت از قوانین مصوب و هم راستا با سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی است.

خبرگزاری ایرنا: گروه خودورسازی سایپا اعلام کرد دلیل اصلی خروج پراید از خطوط تولیدی این شرکت، تبعیت از قوانین مصوب و هم راستا با سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی است.

این روزها زمزمه‌های خروج یکی از پرشمارگان ترین خودروهای موجود ایران در بازار خودرو پیچیده است.

همین اخبار کوتاه، اشتیاق بسیاری در بین مردم برای خرید این خودرو باسابقه ایرانی ایجاد کرده است.

پراید خودرویی ایمن است و قادر به تامین همه استاندارهای موجود است اما با افزایش این استانداردها و تصویب آن سایپا تصمیم گرفت «خروج پراید از چرخه تولید» را رقم بزند.

گروه خودروسازی سایپا بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، در سال های گذشته با ایجاد زنجیره تامین، انواع مختلف این خودرو را تولید و روانه بازار کرد و بسیاری از صنایع پایین دستی کشور را به حرکت درآورد و به منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش کیفیت با تلاش بخش‌های مهندسی و فنی با تغییر در پلتفرم توانسته است تاکنون استانداردهای اجباری ۵۵ گانه خودرو را برای این محصول پاس کرده و سهم عمده‌ای از بازار خودرو را کسب کند.

دلیل استقبال از این خودرویی که روزهای آخر تولیدش را تجربه می‌کند، چیست؟

پیش از هر چیز باید به شمار این خودرو در خیابان‌ها اشاره کرد. بر اساس آمار موجود تا کنون تعداد هفت میلیون دستگاه پراید توسط سایپا روانه خیابان‌های ایران شده است. پراید همراهی قانع و خودرویی اقتصادی برای خانواده های ایرانی است، اغلب مردم نخستین خودروشان پراید بوده و هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها از این خودرو به عنوان خودرو دوم استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایای پراید می‌توان به هزینه‌های پایین، سهولت در تعمیر، خرید و فروش آسان و خدمات پس از فروش وسیع و سراسری آن اشاره کرد.

برپایه این گزارش، قیمت نیز یکی دیگر از عوامل رغبت بیشتر مردم به این خودرو است. پراید به دلیل قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین، فضای مناسب کابین و صندوق جادار، خودرویی است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

این خودرو در سال‌های آغازین تولید خود به عنوان یکی از بهترین خودروهای آیرودینامیکی با ترمزی عالی، شیشه های برقی و زیبایی و طراحی دقیق بود که از سوی جوانان و خانواده ها بسیار مورد توجه قرار گرفت و در پیست های اتومبیل رانی جزو بهترین ها بوده است. همه ما به یاد داریم که بانک ها جوایز خود را با این خودرو به مشتریان خوش شانس شان اعطا می کردند. در آن سال ها، مشخصات فنی پراید مورد سوال همگان بود و باعث رضایت مالکان و سرنشینان.

موضوع دیگری که باعث شد تا مردم در این دهه اخیر رغبت بیشتری برای خرید پراید از خود نشان دهند افزایش ضریب ایمنی این خودرو بوده است، برای این کار پروژ‌ه‌ای توسط مهندسان سایپا تعریف شد. عنوان پروژه مقاوم سازی خودرو پراید یا همان ارتقای پلت‌فرم ایکس 100 بود.

امروزه شاید کمتر کسی از این اتفاق مهم اطلاعات دقیقی داشته باشد، اما گروه خودروسازی سایپا در راستای ارتقای کیفیت پراید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ طی دوره های مختلف فرآیندهای متعددی را برای افزایش ایمنی و کیفیت این خودرو به اجرا در آورده است.
در سال ۱۳۹۰ کیسه هوای راننده و در سال ۱۳۹۲ کیسه هوای سرنشین جلو به این خودرو اضافه شد.

میزان مصرف سوخت پراید و تغییرات صورت گرفته در موتور پراید نیز در افزایش رغبت مردم به خریدش بی تاثیر نبود. بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت سایپا، در سال ۱۳۸۴ پراید از کاربراتور به انژکتور تغییر یافت و در سال ۱۳۸۸ با مجهز شدن به ترمز ABS، به منظور افزایش ایمنی تغییرات جدی در پلتفرم این خودرو به وجود آمد. پراید با ارتقای شاخص های مربوطه از سال ۱۳۹۳ با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید شد و تاکنون این روند ادامه دارد.

با همه فراز و نشیب ها، خودرو پراید در سراشیبی چرخه عمر و تولید قرار دارد. این خودرو به دلیل مزایای بسیاری که در بالا به آنها اشاره شد، تاثیر زیادی بر اقتصاد و درآمد خانواده ها داشت و همراه اقتصادی بسیاری از مردم محسوب می شد و تاثیر چرخش چرخ های این خودرو بر معیشت مردم و اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست.

امیدواریم با توجه به تنوع بخشی در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا که در سال های اخیر ایجاد شده است، محصولات جایگزین پراید بتوانند ضمن حفظ سهم بازار، رضایت مندی مشتریان این گروه را بیش از پیش تامین کنند؛ هرچند خودرو پراید دارای قابلیت هایی است که کمتر محصولی با این رده قیمتی، می تواند جایگزین آن شود.

پیش تر «مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود: دغدغه فعلی این گروه با توجه به مطالعات بازار ، وابستگی اقتصادی و درآمدی بسیاری خانواده های کم درآمد و کم بضاعت کشور به پراید است و در حقیقت بخشی از اشتغال کشور با استفاده از این خودرو تامین می شود.

وی بیان داشت: از بخش فروش گروه سایپا درخواست کرده ایم تا برنامه ای طراحی کنند تا پیش از خروج پراید از سبد تولید، به این قشر آسیبی وارد نشود و این را وظیفه اجتماعی خود می دانیم.

جمالی اظهار داشت: کم مصرف بودن، پایین بودن قیمت و هزینه های تعمیراتی و خدمات پس از فروش گسترده، از جمله ویژگی هایی است که محبوبیت این خودرو را نزد خانواده ها دوچندان کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پراید خودرویی ایمن است؟؟!کجاش دقیقا ایمن است خبرگزاری ایرنا؟؟؟

    • بدون نام

      یه جور از پراید تعریف کردین انگار پورشه است .
      اگه اینقدر ایمن و خوبه پس چرا میخوایین از رده خارجش کنین؟؟!!

    • محمد

      انقدر از اين رخش دل انگيز تعريف كرديد كه دهنمون آب افتاد !!! من نميدونم تكنولوژي ٢٥ سال پيش اصولأ جاي تعريف و تمجيد داره يا نه ولي چشمم آب نميخوره كه بعد از پرايد هم ماشين مدرن و با كيفيت دست مردم بديد حتمأ جايگزين پرايد هم تيبا يا تيبا ٢ يا ٣ يا ٤ و پنج و اينا هست كه اونم سي سال بايد توليد كنيد و جالب اينجاست كه تيبا هم همون پرايده حالا شما تصور كنيد سي سال ديگه هم مردم بايد تكنولوژي ٦٠ سال پيش رو سوار بشن. اين خودروسازي شما هم با همه ي تعريف و تمجيدها راه بجايي نبرد

    • حسام

      پراید خودرویی ایمن است و قادر به تامین همه استاندارهای موجود است، ای دروغو که میگی راسته!؟

    • كاوه

      تا حالا مطلبي اينجوري نخونده بودم كه از يك محصول به تمام معنا بي كيفيت و مضر به حال جامعه اينجوري تعريف و سياه نمايي بشه...
      از ماست كه بر ماست...

    • دکتر

      مسخره میکنید...پراید قاتل ایرانیهاست

    • Hossein

      جمع کنین بابا !!!!!!!!!!یکی از بهترین خودروهای آیرودینامیکی با ترمزی عالی...هه

    • بدون نام

      ‌پراید‌‌که‌عصای‌دست‌مردمه‌اینم‌میخواین‌بگیرین

    • الویری

      واقعا خوب روغن پیازش رو زیاد کرده

      آدم غصه اش میشه چرا پراید نداره ؟؟؟ !!!

      اگر اینقدر خوبه نگهش دارید !!!!!

      اگر پراید ماشینه پس سانتافه و لند کروز و .. چیه ؟؟

      حداقل 206 و ال 90 رو مقایسه کنیم شرف دارن !!

      البته موتور پراید بد نبود

      امان از اتاقش. دو تا از آشنایان ما در یک واژگونی ساده رفتند سینه قبرستان

      حرفای این آدم خجالت آوره !!!!!!!!!!

      این تفکر میتونه لکسس بسازه ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      پراید خودرویی با ایمنی بالا!!!!!!!

    • بدون نام

      " پراید خودرویی ایمن است و قادر به تامین همه استاندارهای موجود است اما با افزایش این استانداردها و تصویب آن سایپا تصمیم گرفت «خروج پراید از چرخه تولید» را رقم بزند. "

      جوک سال!

      خیلی از قسمتای این متن توهین به شعور مردم بود!

    • بدون نام

      یه جوری تعریف میکنید ادم فکر میکنه بی ام و یا بنز ومیگید
      پرایداماربیشترین عامل تصادفات و بیشترین کشته رو داره
      چهچه و به به براچیه

    • حسین شیرخانی

      پراید:خودروی ایمن!!!!!!!!!!!!!!
      واقعاجالب وشگفت انگیز!!!!!!!!
      خجالت نکشیده کسیکه این مطلبونوشته

    • Somi

      فک کنم ب جای پراید این بار فرغون بشه خودروی ملی آبرومند تره! زیادم تغییر نمیخواد یه سقف واسش طراحی کنن حله. ب هر حال تو گرما و سرما ک نمیشه بدون سقف بود!! کافیه فعل خواستنو صرف کنن!! تازه با فرغون ک بدویی ورزشم ب حساب میاد دیگه باشگاه واسه چی!! همشم سوده!

    • بدون نام

      میخاین تولید نکنین چرا این دست اون دست میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      قط کنینش بره !!!!!!!!!!!!!!!!! باز دو پهلو حرف میزنی یه جوری که معلو م نی این حلبی تا کی تولید مشه !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      تکلیفشو مشخص کن اقاجان قطعش کن بره ..با این نظرایی که تو گفتی هنوز هم تولید داره مشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • م

      پراید بره بدترش با قیمت بالا میاد

    • محسن آزادی

      شوخی خوبی بود.
      کلی خندیدیم با دوستام.

    • مهدی اقلید

      استاندارد در زمینه باطل کردن شناسنامه، پیاده تاب بخوری بهتراز پراید سوار شدن هست

    • بدون نام

      مزخرفتربن مقاله ای بود که تا حالا درباره پراید شنیدم،واقعا نویسنده مقاله مارو خر فرض کرده؟!!!

    • ابوولی

      حیف!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همه اش بر عکس بود.کجاش ایمنه.مورچه و کله پاچه.بابا پراید که خودش له میشه.حتما کیسه هواش از تار عنکبوته؟؟؟عجب رویی......

    • مصطفی

      پراید خودرویی ایمن است و قادر به تامین همه استاندارهای موجود است اما با افزایش این استانداردها و تصویب آن سایپا تصمیم گرفت «خروج پراید از چرخه تولید» را رقم بزند. ..........با این جمله هزارتا دابسمش خنده دار میشه ساخت

    • بدون نام

      ارابه مرگ

    • aaaa

      پراید فقط واسه پر کردن جیب سایپا و دولت خوبه بعدشم اون شورای رقابت رو در اوردن که دستشون باز باشه گرونتر بفروشن

    • بدون نام

      این همه شما گفتید من میگم پراید ماشین خوبیه تنها عیبش اینه خیلی گرون سه برابر قیمتش میفروشن..الان پراید دارم فقط زیر بندیش ضعیفه ولی دویست وپنجاه هزار باهاش رفتم جز لاستیک هیچی خرجش نکردم..البته ناگفته نماند پراید از سال نود به این طرف خرابش کردن

    • بدون نام

      اگر قبل از بازنشستگی پراید خودرویی هم قیمت جایگزین نشه بازنشسته کردن پراید چیزی جز سخت تر کردن شرایط برای دهک های پایین جامعه یا جوونها نیست.یه عده ای را بی وسیله میکنید.
      مثل اینه که بگیم نان خالی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نداره پس از این به بعد نان را تولید نمیکنیم . خب اونایی که توان خردید نان خالی را داشتند از این به بعد همین نونم ندارن که بخورن.

    • وحید

      چقدر زود. یه 30سال دیگه تولید میکردین. هنوز پراید کوپتر مونده

    • بدون نام

      بگو خودتون چرا سوار نمیشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج