۵۸۶۰۲۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

اعلام جرم احمد توکلی علیه بانک مرکزی

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون اعلام جرم کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون اعلام جرم کرد.

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه میرعلی مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن الحجج و مسئولان ذیربط، رئیس کل و مسئولان بانک مرکزی و وزیر ومسئولان وزارت تعاون و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره ۱۳۸۰-۱۳۹۵ اعلام جرم کرد.

در این نامه با اشاره به حق دادخواهی تشکل های مردم نهاد و با استناد به قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی و قانون مجازات اسلامی، در ارتباط با فعالیت غیرقانونی و خسارت‌بار تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج و واکنش های مغایر قانون و مصالح اقتصاد ملی اعلام جرم شده است.

مطابق این دادخواهی، اعلام جرم نسبت به موارد ذیل صورت گرفته است؛

الف) اخلال در نظام پولی و اخلال در نظام تولیدی (بازار مسکن، طلا و ارز) در اخذ وجوه و سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه و نظایر آن‌که موجب حیف‌ و میل اموال مردم و اخلال در نظام اقتصادی کشور، توسط آقای سید ابوالفضل میرعلی و همکاران وی شده است.

ب) معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق عدم اقدام فوری و مؤثر مسئولان دولتی مذکور برای توقف فعالیت‌های غیرقانونی این تعاونی، عدم آگاه‌سازی مردم از این فعالیت‌های غیرقانونی و نیز عدم انجام وظایف قانونی خود در جلوگیری از اقدامات غیرقانونی این تعاونی در اخذ وجوه و سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه و نظایر آن‌ که موجب حیف‌ومیل اموال مردم و اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است.

ج) اهمال و تفریط مسئولان بانک مرکزی و وزارت تعاون در انجام وظایف خود نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی این تعاونی، که نتیجتاً، علاوه بر ورود خسارت‌های کلان به مردم، موجب تضییع اموال و وجوه دولتی شده است.

در نهایت خطاب به دادستان انقلاب تاکید شده است: از آنجا که این تضییع اموال، از یک سو متوجه اعمال و اقدامات آقای میرعلی بوده و از سوی دیگر نتیجه‌ی مستقیم اهمال و کوتاهی مسئولان وقت بانک مرکزی و وزارت تعاون در انجام‌ وظیفه است، تعقیب کیفری مرتکبان بر اساس ماده (۵۹۸) قانون تعزیرات را خواستاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای توکلی عزیز آیا این موسسات که در دهه 80مثل قارچ رویش پیدا کردن مگرشما نماینده مردم در مجلس نبودی ریس مرکز پژوهش های مجلس تشریف نداشتی چگونه شما و همفکران شما اون موقع از رشد این موسسات و لیزینگها غیر مجاز جلوگیری نکردید که حالا بعد از 15سال که همه هست ونیست مردم به باد فنا رفته شما ودیدبانتان به فکر مردم افتادید

    • بدون نام

      دریغ از یک کار مثبت در بانک مرکزی. سیف و مسئولین ارشد بانک مرکزی باید برکنار و محاکمه بشن.

      پاسخ ها

      • تمنا

        هه فعلا که همین سیف و دوستان توسط رئیس جمهور عزیزتان در مقامشان باقی ماندند

    • سپرده گذار کاسپین

      باتوجه به فاجعه بارتر از تعاونی اعتبار ثامن الحجج ، موسسه کاسپین یا آرمان سابق و 8 تعاونی ادغامی آن است ‏و اقدامات و تصمیمات غیر قانونی بانک مرکزی ، چه قبل از آن و چه بعد از آن محرز است ، انتظار سپرده ‏گذاران از جناب آقای توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت این است که در خصوص موسسه کاسپین ‏واردشده و علیه متهمین اعلام جرم کنند .‏

    • رحمان محمدی اصل

      مورخ 16/12/96
      حال که اقای روحانی بر خلاف اصل 122 قانون اساسی خود را بجای پاسخگویی به ملت ، سخنگوی مردم می داند ضروری است حرف دل مردم را به گوش دولت ، مجلس و دستگاه قضایی برساند مردم فریاد می زنند چرا دولت با سیاست های غلط اقتصادی و تقسیم نا عادلانه ثروت ، بیش از چهل میلیون نفر از مردم مظلوم ایران را دچار فقر نموده ، چرا در عین حال که نیمی از ملت در فقر دست و پا می زنند دولت با بی توجهی به اوضاع اسفبار ملت ، به کارکنان خود حقوق نجومی پرداخت می کند ؟ چرا قوه قضائیه به فساد 13270 میلیارد تومان از بانک تجارت کرمان رسیدگی نمی کند؟ چرا دولت با شعار دروغین صیانت از سپرده های مردمی، ساماندهی را مطرح و بدون رعایت تشریفات قانونی به بانک فاسد رسالت و موسسه کاسپین مجوز صادر و پس از آن موسسات را غیر مجاز اعلام و قبل از صدور حکم محکمه منحله اعلام و متوقف می نماید تا سپرده گذاران را مالباخته کرده و چندین سال درخیابانها آواره نماید و پس از آن با پرداخت دهها هزار میلیارد بدون سود از پول بی صاحب بیت المال مسلمین،اصل سپرده ملت را پرداخت و دهها موسسه را با صدها شعبه ، بدون زحمت و بدون هزینه یک شبه به تصرف بانک غیر قانونی رسالت و موسسه کاسپین در می آورد؟ گیرم که مدیران موسسات متخلف بودند آیا باید جلوی تخلف را گرفته و مدیران متخلف را مجازات کرد یا با تضییع حقوق ملت و با غارت بیت المال بی صاحب مسلمین ، موسسات را به تصرف دیگری درآورد ؟ آیا این تحصیل من غیر حق نیست ؟ آیا تحصیل من غیرحق شرعاً حرام و قانوناً جرم نیست ؟ پس چرا هر 3 قوه برای تحقق یک امر حرام و مجرمانه تلاش می کنند؟ آیا انحصاری کردن هر نوع فعالیتی بموجب قانون اساسی ممنوع نیست ؟ آیا این تبیض آشکار و فساد فاحش نیست ؟ آیا بالاتر از این هم می شود به نظام ضربه زد ؟

    • رحمان محمدی اصل

      شب عید است و بیش از نیمی از ملت مظلوم ایران قدرت خرید آجیل و میوه شب عید ندارند و خیلی ها حتی توان خرید یک جفت کفش برای فرزند خود را هم ندارند و سالهاست مدیران متخلف بانک مرکزی با شعار دروغین صیانت از سپرده های مردمی، ساماندهی مؤسسات را مطرح و مجوزی بدون رعایت تشریفات قانونی به بانک فاسد رسالت و موسسه کاسپین صادر و پس از آن ، موسسات قانونی را غیر مجاز اعلام و با همکاری مسؤلین قوای 3 گانه قبل از صدور حکم محکمه منحله اعلام و سپرده گذاران را مالباخته کرده و چندین سال در خیابانها آواره می نماید تا با پرداخت دهها هزار میلیارد بدون سود از پول بی صاحب مسلمین ، دهها موسسه را با صدها شعبۀ آماده ، بدون زحمت و بدون هزینه ، یک شبه به تصرف بانک فاسد و غیر قانونی رسالت و موسسه کاسپین درآورد ! مسلمین غارت و حقوق سپرده گذاران تضییع می شود ! دلیل پیروی بی قید و شرط مسؤلان 3 قوه از مدیران متخلف بانک مرکزی چیست؟

    • رحمان محمدی اصل

      معاون تشریفات رئیس جمهور گفته : آقای روحانی برای صرفه جویی در هزینه ها به همراه 6 نفر به نیویورک سفر کرده ! و در ادمه به یک لشکری که به دستور دولت و با هزینه از بیت المال به عنوان تیم حفاظت ، تشریفات ، رسانه ای و ... در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند اشاره نموده ولی با فرافکنی آنها را جزء هیأت همراه رئیس جمهور محاسبه نکرده و از بیان تعداد آنها نیز خودداری نموده تا میزان هزینه های سفر روشن نشود ! جای تأسف است دولتی که همواره از شفافیت دم می زند شایسته بود هزینه های سفر خود را به ملت اعلام و شفاف سازی کند نه اینکه با فرافکنی از اعلام آن خودداری و برای جلوگیری از افشاء ولخرجی های خود نماینده مردم را تهدید کند !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج