۵۸۶۰۴۷
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

۴ سالگی تلگرام و ۲ هدیه برای مردم ایران

تلگرام باعث افزایش تساوی و عدالت در بخش های مختلف جامعه و در زمینه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و ... می شود. ایران به عنوان کشور پهناور شاهد مدیریت پرضرر و ناتوان مرکز گرایی است. اینترنت و به ویژه تلگرام می تواند از آسیب ها و تاثیرات منفی مدیریت مرکز گرایی در کشورها بکاهد.

رضا غبیشاوی در عصرایران نوشت: تلگرام باعث افزایش تساوی و عدالت در بخش های مختلف جامعه و در زمینه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و ... می شود. ایران به عنوان کشور پهناور شاهد مدیریت پرضرر و ناتوان مرکز گرایی است. اینترنت و به ویژه تلگرام می تواند از آسیب ها و تاثیرات منفی مدیریت مرکز گرایی در کشورها بکاهد.
برنامه اینترنتی موبایلی تلگرام 4 ساله شد. این برنامه توسط دو برادر روس ایجاد شد. آنها برای اداره تلگرام شرکتی را در آلمان تاسیس کردند و هم اکنون در این کشور مستقر هستند.
در حال حاضر تلگرام در ایران دهها میلیون عضو دارد. بعد از صداوسیما، تلگرام فراگیرترین رسانه موجود در ایران است.

درباره تلگرام می توان به چند نکته اشاره کرد:

تلگرام هم اکنون به صورت همزمان محتوای مکتوب، عکس و فیلم، صدا و ... منتشر می کند. تلگرام با انعطاف پذیری بالا و به صورت نسبی، ارزان ، حجم بالا و متنوعی از اطلاعات را در اختیار دامنه گسترده و متنوعی از مخاطبان قرار می دهد.

تلگرام باعث شد دامنه استفاده از گوشی هوشمند، اینترنت و اینترنت موبایلی افزایش یابد. این موضوع به معنی افزایش آگاهی و ارتباطات میان بخش های مختلف ایرانیان و ساکنان ایران است.

تلگرام دو هدیه به ایرانی ها داد.

اول: امکان گفتگوی جمعی آزادانه و بدون خط قرمزهای سلیقه ای و در فضایی با مخاطبان حداکثری (بیشتر از هر حزب و گروه و انجمن و تشکل)

دوم: امکان داشتن رسانه برای همه (یعنی برای تک تک انسان ها) بدون نیاز به مجوز و به راحتی و آسانی و ارزان ترین شکل ممکن

رسانه و حزب از ابتدای شکل گیری آن در ایران همیشه با دو مشکل بزرگ روبه رو بوده است: اول: هزینه و سختی های راه اندازی و جلب مخاطب، دوم: سختگیری های حکومت ها برای صدور مجوز

هر دو مانع بزرگ و تاریخی به وسیله تلگرام از میان برداشته شد و سود این موضوع علاوه بر مردم، برای حکومت هاست چرا که آنها را به سمت حکمرانی خوب هدایت می کند.

تلگرام باعث افزایش تساوی و عدالت در بخش های مختلف جامعه و در زمینه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و ... می شود. ایران به عنوان کشور پهناور شاهد مدیریت پرضرر و ناتوان مرکز گرایی است. اینترنت و به ویژه تلگرام می تواند از آسیب ها و تاثیرات منفی مدیریت مرکز گرایی در کشورها بکاهد.

ایران سرزمین چند فرهنگی است. در میان کشورهای آسیایی و اروپا و شمال آفریقا، بعد از هند و روسیه، ایران دارای بیشترین تعداد زبان است. ایران از تنوع فرهنگی، نژادی، مذهبی و دینی برخوردار است تلگرام به خوبی می تواند نمودهای فرهنگی بخش های مختلف تشکیل دهنده جامعه ایرانی را پوشش دهند و ساحتی برای بروز آنها باشد.

این موضوع هم رضایت مردمی را در پی دارد و هم مسوولان را به وجود چنین تنوعی آگاه می سازد.

چالش و نقطه آسیب پذیری تلگرام در موضوع امکان انتشار گسترده یک مطلب دروغ، نقض حریم خصوصی افراد یا محتوایی در خارج از چارچوب های اخلاقی است که این آفت نیز دامن گیر هر وسیله انتقال پیام با کاربران عمومی است و تنها می توان تلاش کرد این آسیب پذیری از طریق افزایش آموزش و تقویت سواد رسانی افراد، به حداقل ممکن برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آنچه از دست ماهواره بر نیامد تلگرام بخوبی انجام داد. محلی برای نشر اکاذیب و محلی برای شکستن قبح تمام زشتی ها و استاد شایعه پردازی. انصافا غیر از اینه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله غیر از اینه

      • علیرضا

        واقعا همین طوره
        مزخرف ترین برنامه اینترنتی همین تلگرامه

    • بدون نام

      تلگرام هم مزایا داره هم معایب..یک کلام ختم کلام..همچیز مزایا ومعایب خودشو داره

    • سارا از اصفهان

      بله

    • بدون نام

      بله کارشناسان نفراول ودوم،واماهمین تلگرام واتساپ وایبر وووبود که باعث رسوایی اختلاس گران دولت نهم ودهم ومدیران نجومی دولت یازدهم وعلاوه براین افشای دزدان ومختلسان ورانتخوران وووغیره درایران گردید،والا هیچ احدی با ارسال پیامکی 100 تومان ودقیقه ای هشتادتومان همراه اول وایران سل ورایتل قادربه معجزه افشاگری غارتگران بیت المال نمیشد،ضمنا چرا مواردمنفی رافقط چون امثال خودتان درذهن داریدتراوش میکنید،هرتکنولوژی ساده ویاپیچیده منافع ومضاری دارد،حالا باید استفاده کننده درست وصحیح استفاده نماید،مگرالان صداوسیمای ایران رایگان ازتلگرام وواتساپ استفاده بهینه سودآورنمیکند؟ درخارج ازایران مردم ازفضای محازی رایگان وبهینه استفاده نموده لاکن درایران همان که گفتی مفسده دروغ تهمت ووو والا تلگرام ومدیرانش روزانه بالاترازیک میلیون تومان رایگان بمردم ایران ومشترکان سرویس مجانی میدهد،حالا کدام اپراتور ایران پیامک مجانی هدیه میدهد؟وازصبح تاشب مداوم پیامکهای کلاهبرداری برنده شدید،شارژ گیرتان میاد،شرکت درمسابقه های کلاهبرداری وبمحض کلیک کل مبلغ شارژ مشترکان را خالی میکنند،وهیچ احدی هم ازمخابرات پاسخگونیست روح پدرومادر مدیرتلگرام شاد باشد انشاله بااین خدمات رایگان وبدون منتشان احسنت بر تلگرام وواتساپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج