۵۸۶۰۹۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

تخفیف‌ ۵۰ تا ۶۰ درصدی از کجا آب می‌خورد؟!

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تصریح کرد: گاه برچسب قیمتی که روی برخی کالاها درج می‌شود با سود بالا همراه است، چراکه این کالاها در فروشگاه‌های بزرگ با تخفیف‌های ۵۰ درصدی و حتی بالاتر فروخته می‌شوند که جای سوال دارد قیمت تمام شده کالا چقدر بوده که امکان تخفیف ۵۰ درصدی و حتی بالاتر دارد؟!

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تصریح کرد: گاه برچسب قیمتی که روی برخی کالاها درج می‌شود با سود بالا همراه است، چراکه این کالاها در فروشگاه‌های بزرگ با تخفیف‌های ۵۰ درصدی و حتی بالاتر فروخته می‌شوند که جای سوال دارد قیمت تمام شده کالا چقدر بوده که امکان تخفیف ۵۰ درصدی و حتی بالاتر دارد؟!

سعید درخشانی اظهار کرد: در ارتباط با برچسب‌هایی که روی کالاها نصب می شود طی سالیان گذشته بارها و بارها اعتراض‌های مختلفی صورت گرفته است، چراکه لازم است شرایط رقابتی در بازار وجود داشته باشد. اکنون با طرحی که در زمینه برچسب قیمت گذاری برخی کالاها صورت گرفته شرایطی ایجاد می‌شود که سوپرمارکت‌های مختلف بتوانند براساس شرایط خود به ارائه‌ تخفیف‌های دلخواه بپردازند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی همچنین معتقد است اگر این طرح اجرایی شود قیمت تولید کالا معلوم بوده و به هنگام تحویل کالا به واحدها فاکتوری در این زمینه ارائه می‌شود. سود هر کالا نیز از سوی اتحادیه به واحدها اعلام می‌شود تا مشخص باشد چند درصد سود برای یک کالا می‌توان در نظر گرفت و در این شرایط شاهد خواهیم بود که اختلاف قیمت چندانی نیز در بازار وجود نخواهد داشت.

درخشانی با بیان این که حتی همین حالا هم سوپرمارکت‌های مختلف برای ارائه تخفیف‌های خود از اتحادیه مجوز می‌گیرند، اظهار کرد: گاه ممکن است برخی سوپرمارکت ها بخواهند برای اجناس خود تخفیفی در نظر گرفته و از سود خود بکاهند که با اجرای این طرح چنین شرایطی فراهم خواهد شد.

وی در عین حال به زمان گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته نیز همین طور بود و برای هر جنسی سودی بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی از سوی واحدهای توزیع کننده اعمال می‌شد. از سوی دیگر بازرسان به طور دائم به واحدها مراجعه می‌کردند و اگر سودی بیش از این برای کالا حساب شده بود به عنوان تخلف با آن برخورد می‌کردند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی ادامه داد: اکنون ما فریاد می‌زنیم که چگونه ممکن است فروشگاه‌های بزرگ بتوانند چنین تخفیف‌هایی را ارائه دهند. این موضوع به کار فروشگاه‌های کوچک و واحدهای خرد صدمه می‌زند و راه مقابله با این موضوع همان است که نصب برچسب قیمت برعهده واحد توزیع کننده گذاشته شود و تولید کننده تنها قیمت تولید را اعلام کند.

درخشانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به این شیوه امکان نظارت بر واحدهای مختلف و پیگیری تخلفات کمتر نمی شود، گفت: با توجه به آنکه صنف ما حدود ۵۰۰ واحد دارد، تعداد واحدها به گونه‌ای نیست که نتوان بر روی آن نظارتی صحیح و منطقی داشت.

در روزهای گذشته از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه ای صادر شده که طبق آن به جای الزام تولید کنندگان به درج قیمت مصرف کننده روی کالا درج یا نصب برچسب قیمت به واحدهای خرده فروشی سپرده شود. البته قرار است که فاز اول این طرح از ابتدای مهرماه و در مورد محصولاتی چون بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی، بهداشتی اجرا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      من در عجم که مسولان این اتاق فکرها را برای اداره زندگی خود وخانواده شان چرا بگار نمیگیرند! اگر فکر نکنند مغزشان کپک میزنه!!؟ مرد حسابی برداشتن قیمت مصرف کننده از روی جنس یعنی هرج ومرج در این صنف ومردم برای خرید یک کالا باید 10تا مغازه رو بروند تا با قیمت مناسب بخرند! واین یعنی اولا اتلاف وقت وثانیا تسلیم قیمت مغازه دار شدن!

    • بدون نام

      قیمت کالایی که ماه قبل مثلا 2000 تومان بوده رو یکباره 4000 تومان میکنن بعد 3000 تومان میفروشن مردم هم حال میکنن که 1000 تومان ارزونتر از قیمت روی بسته بندی خریدن ولی یادشون رفته که همین کالا ماه قبل 2000 تومان بوده

    • بدون نام

      اصلا مگر ما چیزی بنام نظارت هم داریم.اگر بود که صنایع غذایی ما مقدمه این همه سرطان نبود.

    • بدون نام

      بابا این مشکلات که اتاق فکر نمی خواد ، کافیست آقایان به خود زحمت دهند از متد ها و الگوهای کشورهای موفق در این زمینه استفاده نمایند تا اینقدر با آزمون و خطا موجبات زحمت خود و خسران مردم را فراهم نکنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج