جاباما
۵۸۶۱۰۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا

زمان زیادی تا پایان مهلت نقل و انتقالات فوتبال اروپا باقی نمانده است، اما در همین مهلت امکان به وقوع پیوستن نقل انتقالاتی گران قیمت، مهم و تاثیر گذار وجود دارد.

وبسایت نود: زمان زیادی تا پایان مهلت نقل و انتقالات فوتبال اروپا باقی نمانده است، اما در همین مهلت امکان به وقوع پیوستن نقل انتقالاتی گران قیمت، مهم و تاثیر گذار وجود دارد. در این یادداشت به بررسی تعدادی از این نقل و انتقالات محتمل خواهیم پرداخت.

انتقال نیمار از بارسلونا به پاریسن ژرمن و در نتیجه ایجاد یک خلا در ترکیب آبی و اناری پوشان می تواند آغازگر دومینویی از نقل و انتقالات در بازار اروپا باشد. در این یادداشت به بررسی برخی از نقل و انتفالات محتمل و بازیکنانی که احتمال جدایی آنها از تیمشان در روز های آینده وجود دارد می پردازیم.

۱-فيليپه كوتينيو

ستاره ٢٥ ساله متولد ريودوژانيو در سال ٢٠١٣ با مبلغ ١٣ ميليون يورو از اينتر به ليورپول پيوست. كوتينيو با بازی های فوق العاده با پيراهن ليورپول به سرعت در آنفيلد محبوب شد و سال گذشته از نگاه طرفداران اين تيم به عنوان بهترين بازيكن فصل لیورپول برگزيده شد. او تا کنون ۱۸۱ بار با پیراهن لیورپول به میدان رفته که حاصل آن ۴۲ گل و ۳۷ پاس گل بوده است.

با جدايی نيمار از بارسا، كوتينيو به يكی از اهداف اصلی اين تيم در روزهای باقی مانده نقل و انتقالات تبديل شده، ولی كلوپ و مالكان ليورپول بارها پيشنهاد بارسلونا را رد كرده اند به طور رسمی اعلام کردند که این هافبک ریزنقش فروشی نیست.

هافبک-مهاجم جوان لیورپول، تکینیکی، ریزنقش و با شم گلزنی بالاست که از نظر بسیاری کارشناسان و همچنین هواداران آبی اناری پوشان می تواند جای خالی نیمار، فوق ستاری برزیلی را پرد کند.

ولی با توجه به درخواست جدايی كوتينيو و عدم حضور او در بازی های این تیم تا این مقطع از فصل (که از طرف باشگاه مصدومیت اعلام شده است) هنوز احتمال انتقال وی به نيوكمپ وجود دارد.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۲- عثمان دمبله

ستاره ٢٠ ساله و فرانسوی دورتموند تابستان سال گذشته با ١٥ ميليون يورو از رن فرانسه به اين تيم پيوست. این انتقال در حالی رخ داد که در همان زمان هم باشگاه های بزرگ و زیادی از جمله بایرن مونیخ و رئال مادرید به دنبال جذب این پدیده فرانسوی بودند.

دمبله با درخشش در نخستین فصل حضور در دورتموند به يكی از ستاره های بوندسليگا تبديل شد، به طوريكه مديران بارسلونا به شدت به دنبال جذب اين ستاره جوان هستند و شايد طی روزهای آتی شاهد اين انتقال باشيم.

این هافبک تکنیکی طی ۵۰ بازی ۲۲ پاس گل داد، که آمار خوبی برای این بازیکن ۲۰ ساله به شمار می رود. دمبله یک بازیکن بسیار سرعتی و تکنیکی است و قابلیت شوتزنی و گلزنی با هر دو پا را دارد و در تمام نقاط خط میانی می تواند بازی کند. همین خصوصیات و سن کم او به خصوص علاقه او به پیوستن به بارسا باعث شده است احتمال انتقال اون هر روز بیشتر شود. او از حضور در در تمرینات دورتموند سر باز زده است و در آخرین واکنش هم هانس یواخیم واتسکه، مدیر دورتموند اعلام کرده است که اگر بارسلونا خواهان جذب این بازیکن است، باید رقم درخواستی زرد پوشان را تمام و کمال بپردازد.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۳- الکسیس سانچز

مهاجم ۲۸ ساله شیلیایی آرسنال یکی از سوژه های داغ فصل و انتقالات جاری بوده است. الکسیس سانچز از ابتدای پیوستن به آرسنال از بارسلونا همواره مورد توجه دیگر باشگاه های بزرگ اروپایی بوده است. او که وارد آخرین سال قرارداد خود با توپچی ها شده است بارها از تمدید قرارداد با این تیم سر باز زده است و در این پنجره نقل و انتقالات، شایعه جدایی او از آرسنال بیش از پیش به گوش رسیده است.

بایرن مونیخ در آغاز شروع فصل نقل و انتقالات به شدت خواهان جذب وی بود و مذاکراتی جدی برای انتقال او به مونیخ انجام داد، اما دستمزد بالای این بازیکن، باشگاه مونیخی را از انجام این انتقال منصرف کرد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال تقریبا در هر مصاحبه خود اعلام می کند که این بازیکن گلزن و تاثیرگذار در این تابستان تیم را ترک نخواهد کرد و حداقل یک فصل دیگر در امارات بازی خواهد کرد.

اما همچنان نام سانچز یکی از داغ ترین اسامی حاضر در بازار شایعات نقل و انتقالات است و از منچسترسیتی، یوونتوس و پاریسن ژرمن به عنوان تیم های خواهان او نام برده می شود.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۴- كيليان امباپه

جوان اول فوتبال اروپا و ستاره ١٨ ساله باشگاه موناكو بدون شك پرطرفدارترين بازيكن در فصل نقل و انتقالات است و تيم های بزرگ و متمول اروپايی به شدت خواهان جذب او هستند. مهاجم گلزن موناکو با سرعت و تکنیک بالای خود نقشی کلیدی در قهرمانی موناکو در فصل گذشته و همچنین درخشش آنها در لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد. به طوریکه طی ۴۱ بازی آمار ۱۶ گل و ۱۲ پاس گل را به ثبت رساند.

امباپه در اوايل تابستان به هدف اصلی فلورنتينو پرز تبديل شده بود، ولی بعد از رد پيشنهاد رئال توسط مديران موناكو، حالا مالك ثروتمند پاريسن ژرمن بعد از جذب نيمار با ارائه پيشنهادی ١٨٠ ميليون يورويی خواهان به خدمت گرفتن امباپه شد. هر چند که هنوز نمی توان رئال مادرید را از کورس به خدمت گیری این بازیکن خارج دانست. طی آخرین خبرها، امباپه از تمرینات باشگاه موناکو اخراج شده است تا شایعات پیرامون وضعیت و انتقال این بازیکن هم به اوج خود برسد.

امباپه به دلیل قامت بلند، سبک بازی و سرعت بالای خود با تیری آنری، مهاجم افسانه ای سال های نه چندان دور آرسنال و تیم ملی فرانسه مقایسه می شود و کارشناسان فوتبال برای او آینده بسیار درخشانی پیشبینی می کنند.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۵- آنخل دی ماريا

وينگر تکنیکی آرژانتينی پاريسن ژرمن بعد از گذارندن یک سال ناموفق در منچستر يونايتد در تابستان ٢٠١٥ با ٦٣ ميليون يورو راهی پاريس شد. دی ماريای ۲۹ ساله توانست با ارائه بازی های خوب در تیم متمول پاریسی دوباره در كانون توجهات قرار گيرد. دی ماریا طی ۹۲ بازی ۲۹ گل و ۴۰ پاس گل در این تیم به ثبت رسانده و فصل پیش بهترین گلساز لیگ فرانسه شد.

بعد از پيوستن نيمار به پاريسن ژرمن شايعاتی مبنی بر جانشينی وی در بارسلونا به گوش می رسد. دی ماریا که سال ها در رئال مادرید درخشیده است با انتقال به بارسلونا می تواند تبدیل به یکی از منفور ترین بازیکنان تاریخ لوس بلانکوس شود و یکی از جنجالی ترین نقل و انتقالات ده سال اخیر را رقم بزند.

دی ماریا یک وینگر تکنیکی با سرعت بسیار بالاست و علاوه بر تاثیرگذاری فراوان در گلزنی مهاجمان تیم خود، از شم گلزنی خوبی هم برخوردار است.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۶- مسوت اوزیل

همچون الکسیس سانچز، اوزیل نیز همواره یکی از سوژه های نقل و انتقالات بوده است. و باز هم مثل الکسیس سانچز، بایرن مونیخ اصلی ترین گزینه جذب اوزیل معرفی می شد. اما هرگز خبری مبنی بر پیشنهاد رسمی و مذاکره این باشگاه برای به خدمت گیری هافبک ریزنقش و تکنیکی آلمانی منتشر نشد. اوزیل در انگلیس تحت انتقادات شدیدی قرار دارد و نزدیکان این بازیکن از عدم رضایت این بازیکن از شرایطش در انگلستان، نقل و انتقالات آرسنال و جایگاه تیم در لیگ انگلیس سخن می گویند.

اوزیل نیز همچون دی ماریا یکی از ستارگان سابق رئال مادرید محسوب می شود اما در ماه های اخیر شایعاتی مبنی بر علاقه بارسلونا به جذب این هافبک ترک تبار برای جایگزینی آندرس اینیستا در خط میانی آبی و اناری پوشان منتشر شده است. باز هم همچون الکسیس سانچز، اوزیل هم در سال آخر قرارداد خود با توپچی ها به سر می برد و تا کنون از تمدید قرارداد سر باز زده است.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۷- ويرجيل فن دايک

مدافع بلند قامت ۲۶ ساله هلندی تيم ساوتهمپتون در سال ٢٠١٥ از سلتيک به اين تيم پيوست. قدرت سرزنی بالا و توانایی بازی سازی باعث درخشش فن دایک در فصل گذشته شد و با شروع فصل نقل و انتقالات مورد توجه ليورپول و چلسی قرار گرفت. به گفته منابع انگليسی، احتمال انتقال او از ساوتهمپتون به لیورپول طی روز های باقی مانده وجود دارد.

علیرغم تاکید یورگن کلوپ بر مناسب بودن شرایط تیمش در خط دفاعی، در بازی های انجام شده تا این مقطع از فصل، به خصوص تساوی ۳-۳ برابر واتفورد در هفته ابتدایی لیگ برتر انگلیس، ضعف این تیم در کارهای دفاعی را نشان داد و به همین دلیل انجام این انتقال بعید به نظر نمی رسد. باشگاه ساوتهمپون قیمت گزافی برای این مدافع در نظر گرفته و اعلام کرده است به پیشنهاد های کمتر از ۵۰ میلیون پوند برای خرید این بازیکن اعتنا نخواهند کرد.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۸- نبی كيتا

هافبک٢٢ ساله گينه ای همراه با تيم شگفتی ساز لايپزيگ توانست نایب قهرمان بوندسليگا شود و چه از نظر تیمی و چه از نظر فردی فصلی خارق العاده را سپری کرد. دوندگی و قدرت جنگندگی بالا در کنار جایگری مناسب و قدرت بازیسازی باعث شد کیتا در بین هافبک های برتر فصل گذشته بوندسلیگا قرار گیرد. با شروع فصل نقل و انتقالات به شدت مورد توجه ليورپول قرار گرفت و يورگن كلوپ علاقه مند به حضور كيتا در آنفيلد بود.

با توجه به نیاز لیورپول به یک هافبک جنگنده و دونده در میانه میدان، بار ها برای به خدمت گیری این بازیکن پیشنهاد ارائه کردند اما باشگاه متمول آلمانی به صراحت اعلام کرده است قصد فروش این بازیکن در این تابستان را ندارد. ولی همچون امباپه، دمبله و کوتینیو با توجه به علاقه اين بازيكن مبنی بر جدايی، اگر مالكان لیورپول بتوانند با پیشنهادی مناسب نظر سران باشگاه آلمانی را جلب کنند، اين احتمال وجود دارد تا اين بازيكن راهی آنفيلد شود.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۹- اريک داير

هافبک ٢٣ ساله انگليسی تاتنهام در سال ٢٠١٤ با تنها ٥ ميليون يورو از اسپورتينگ ليسبون راهی وايت هارت لين شد. داير با بازی های خوب در تاتنهام به تيم ملی هم دعوت شد و در فصل گذشته يكی از مهره های تاثير گذار اين تيم به شمار می رفت. توانایی بازی هم در میانه میدان هم در خط دفاع و قدرت بازی خوانی بالا باعث شد تا با آغاز فصل نقل و انتقالات مورينيو تلاش زيادی برای جذب دایر کند ولی تا اين لحظه پوچتينو راضی به از دست دادن يكی از ستاره های تيمش نشده.

بایرن مونیخ به عنوان یکی دیگر از تیم های علاقه مند به جذب این ستاره جوان مطرح بوده است، اما هرگز خبر و ادعایی مبنی بر پیشنهاد رسمی باواریایی ها برای به خدمت گیری او منتشر نشد. با اين حال يونايتد تا اخرين روز نقل و انتقالات برای جذب داير تلاش خواهد كرد و باید دید پس از انتقال واکر به منچسترسیتی، تاتنهام یکی دیگر از بازیکنانش را به یکی از غول های منچستر واگذار خواهد کرد یا خیر.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۰- ديگو كاستا

مهاجم جنجالی چلسی كه در قهرمانی اين تيم در فصل گذشته نقش مهمی داشت، از اواخر فصل زمزمه های اختلافش با كونته به گوش می رسيد. بعد از اتمام فصل كونته رسما اعلام كرد، كاستای ۲۸ ساله در برنامه های او جايی ندارد. کاستا علیرغم حاشیه هایی که داشت اما طی ۲ فصل حضور در استمفوردبریج، آمار ۵۸ گل و ۲۴ پاس گل را به ثبت رساند.

كاستا بسيار علاقه مند بود تا در تابستان به تيم سابقش اتلتيكومادريد بازگردد، ولی با توجه به محروميت اين تيم از نقل و انتقالات تا ژانويه امكان اين جابه جايی وجود ندارد. در حال حاضر از ميلان به عنوان جدی ترين مشتری اين مهاجم پر حاشيه نام برده می شود. انتقال به صورت قرضی به تیمی دیگر و بازگشت به اتلتیکو پس از پایان محرومیت این تیم از نقل و انتقال یکی دیگر از سناریو هایی است که درباره این بازیکن مطرح می شود. همچنین انتقال به لیگ چین با دستمزد و مبلغی قابل توجه هم همواره یکی از گزینه های پیش روی این اسپانیایی برزیلی تبار بوده است.

کاستا مهاجمی تنومند، فرصت طلب و قدرتیست که در محوطه جریمه بسیار خطرناک است.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۱- لورنزو اينسينيه

هافبک-مهاجم ريزنقش و تكنيكی , ۲۶ ساله ناپولی در سال ۲۰۱۲ از پسکارا خریداری شد و با عملكرد خيره كننده در سری‌آ نگاه ها را به خود جلب كرد و تحسين كارشناسان را بر انگيخت. او در فصل گذشته ۱۳ گل به ثمر رساند.

در ابتدای فصل نقل و انتقالات چلسی با پيشنهادی ٤٥ ميليون يورويی برای خريد اينسينيه ۲۶ ساله اقدام كرد كه مورد قبول سران ناپولی واقع نشد. همچنين ليورپول و تاتنهام علاقه مند به جذب اين بازيكن ايتاليايی هستند، به طوريكه به گفته لو موناكو مدير ورزشی ناپولی پوچتينو ديوانه اينسينيه است. شایعاتی هم مبنی بر علاقه کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی بایرن مونیخ به این بازیکن در رسانه های ایتالیایی منتشر شد، اما تا کنون خبری مبنی بر پیشنهاد رسمی این باشگاه منتشر نشده است.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۲- پائولو ديبالا

ستاره ۲۳ ساله آرژانتينی بانوی پير يكی از بهترين بازيكنان اروپا در در فصل گذشته بود كه در راهيابی يوونتوس به فينال ليگ قهرمانان و فتح ششمين قهرمانی پی در پی سری‌آ نقشی اساسی داشت. این مهاجم تکنیکی که توانایی بازی در خط میانی را نیز دارد طی ۹۵ بازی برای یوونتوس آمار ۴۴ گل و ۱۸ پاس گل را به ثبت رسانده است.

هرچند ديبالا قرارداد خود را تا سال ٢٠٢٢ تمديد كرد اما تيم های بزرگ دنيای فوتبال از جمله رئال مادريد و بارسلونا همچنان در پی به خدمت گرفتن اين بازيكن هستند. خصوصا بارسلونا كه بعد از فروش نيمار به شدت به دنبال جذب جانشينی مناسب برای او است. شاید در روز های باقی مانده از مهلت نقل و انتقالات تابستانی و با رقمی نجومی سران یوونتوس هم مجاب به فروش این ستاره آرژانتینی به یکی از غول های اسپانیایی شوند.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۳- یولين دراكسلر

وينگر ۲۳ ساله آلمانی ژانويه سال گذشته از وولسبورگ راهی پاريسن ژرمن شد و بازی های نسبتا خوبی برای اين تيم انجام داد. او طی ۲۵ بازی در همه مسابقات ۱۰ گل و ۳ پاس گل به ثبت رساند. تابستان امسال و با جذب نيمار قطعا فرصت كمتری به دراكسلر خواهد رسید، و از طرفی طبق قوانين يوفا و لزوم رعايت فير پلی مالی توسط باشگاه های اروپايی به نظر می رسد اين بازيكن با استعداد به درب های خروجی باشگاه نزديک شده است.

در حالی شایعات انتقال این هافبک جوان و با استعداد آلمانی منتشر می شود که دراکسلر در قامت کاپیتان تیم ملی آلمان در جام کنفدراسیون ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. رسانه های آلمانی از پیشنهاد رسمی بایرن مونیخ برای جذب وی سخن می گویند و از طرف دیگر رسانه های انگلیسی از علاقه باشگاه های لیورپول، آرسنال و منچستریونایتد نسب به انتقال دراکسلر خبر می دهند.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۴- مكس مير

مکس میر از جمله جوانان آینده دار فوتبال آلمان است که در تیم بازیکن ساز شالکه پرورش یافته است. هافبک طراح و خوش فكر آلمانی مدت هاست در رادار تیم های بزرگ اروپایی قرار دارد. میر در عین جوانی یکی از با سابقه ترین بازیکنان شالکه به حساب می آید به طوریکه ۱۶۵ بازی با پیراهن این تیم انجام داد. درخشش مير ٢١ ساله باعث شد تا مشتريان زيادی در بين تيم های اروپايی داشته باشد. مير به تازگی پيشنهاد تمديد قرارداد مديران شالكه را رد كرد تا شايعه جدايی او بيشتر از قبل به گوش برسد. از تاتنهام به عنوان مقصد احتمالی اين بازيكن اينده دار نام می برند.

میر در المپیک تابستانی سال گذشته در کشور برزیل به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان درخشش فوق العاده ای داشت و در خط میانی شالکه با بازیسازی و بازی خوانی خود به عنوان یکی از ارکان این تیم و همچنین یکی از ستاره های آینده فوتبال آلمان نامی برای خود دست و پا کرده است.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۵- لئون گورتسكا

يكی ديگر از استعدادهای فوتبال آلمان و پرورش یافته توسط باشگاه شالکه اين هافبک ٢٢ ساله است. او تنها با ۳ میلیون یورو از بوخوم به شالکه پیوست، با درخشش در اين تيم توانست نظر يواخيم لو را جلب كند و چندی پيش همراه با تيم ملی آلمان فاتح جام كنفدراسيون ها شد و درخشش چشم گیری در این تورنومنت از خود بروز داد.

وی ۹ بار پیراهن ژرمن ها را بر تن کرد که حاصل تن ۳ گل بوده است. با آغاز فصل نقل و انتقالات شايعاتی مبنی بر جدايی گورتسكا از شالكه به گوش می رسد و از بايرن مونيخ به عنوان جدی ترین گزینه برای انتقال او ياد می شود. شایعاتی مبنی بر علاقه آرسنال و چلسی به جذب این هافبک بازیساز و خلاق منتشر شده است که هرگز رسمی نشدند. همچنین گفته می شود که این هافبک بر سر انتقال به بایرن مونیخ با این باشگاه به توافق رسیده است اما یک سال دیگر در شالکه بازی خواهد کرد و در تابستان ۲۰۱۸ راهی مونخی خواهد شد.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا


۱۶- یولين برنت

هافبک ٢١ ساله باشگاه باير لوركوزن که محصول پایه های وولسبورگ است، يكی ديگر از جوان های خوش آتيه فوتبال آلمان به شمار می رود. برنت با اينكه فقط ٢١ سال دارد اما نزديک به ١٠٠ بازی در بوندسليگا انجام داده است و بهترین بازیکن لورکوزن محسوب می شود. برانت سابقه قهرمانی با آلمان در جام جهانی زير ١٩ سال و همچنين جام كنفدراسيون ها را در كارنامه دارد. او در تابستان امسال مورد توجه بايرن مونيخ قرار داشت و كارلو آنجلوتی علاقه زيادی به جذب او دارد. همچون گورتسکا، درباره برنت هم گفته می شود که برای انتقال به مونیخ به توافق رسیده و سال آینده راهی بایرن خواهد شد. از لیورپول و آرسنال به عنوان دیگر مشتریان این هافبک خلاق یاد می شود.

نقل و انتقالات احتمالی و تاثیرگذار فوتبال اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج