۵۸۶۱۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سهم ۵۰ هزار میلیاردی مد و لباس در اقتصاد ایران

با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و فعالان عرصه پوشاک و مد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندارد ملی سایز لباس تدوین می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و فعالان عرصه پوشاک و مد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندارد ملی سایز لباس تدوین می‌شود.

در نشست هم‌اندیشی استاندارد لباس که عصر امروز با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و طراحان و دست‌اندرکاران مد و لباس برگزار شد، تصمیم بر این شد که استاندارد ملی سایز لباس تدوین و مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

نیره پیروزبخت- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- در این نشست با بیان اینکه این سازمان یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد سال‌هاست که در بخش‌های مختلف صنعتی به استانداردسازی پرداخته و با پیوند هنر و استاندارد در جهت پیشبرد اهداف موردنظر گام برداشته است.

وی ادامه داد: ایران در صنعت نساجی کشوری پیشرو بوده و سابقه دیرینه‌ای در صنعت پارچه و لباس دارد، بنابراین از اینکه امروز بازار کشور مورد هجوم برخی مدها و لباس‌های غربی و حتی عربی قرار گرفته نگران هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حلال در کشور استانداردهای حلال را در تمامی زمینه‌ها هدایت می‌کند، عنوان کرد: با همکاری جامعه صنعتی مد و لباس، لباس حلال از جنبه جنس و شکل ظاهری سامان داده می‌شود.

در ادامه این نشست حمید قبادی دانا- دبیر کارگروه مد و لباس - به قانون ساماندهی مد و لباس اشاره کرد و گفت: ارائه الگوی جدید به جامعه براساس معیارها و قوانین ملی کشور با توجه به نوگرایی متعادل از وظایف این کارگروه است.

وی سهم اقتصادی مد و لباس را در کشور ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت جوامع به ویژه جامعه صنعتی وجود کت‌های استاندارد است چراکه استانداردها برای دستیابی به فضای رقابتی تدوین و به کار گرفته می‌شود.

قبادی دانا ادامه داد: استاندارد در بخش مد و لباس باید به عنوان یک مطالبه ملی مطرح شود و در این صنعت نیازمند یک چارچوب طبقه‌بندی و سهم‌بندی براساس قانون هستیم.

آزیتا خضرایی - مدیرکل تدوین استانداردهای ملی - نیز با اشاره به تدوین ۳۲ هزار استاندارد ملی بیان کرد: استانداردهای حوزه نساجی و پوشاک کشور در سه کمیته پوشاک و فرآورده‌های نساجی و الیاف، کمیته چرم و پوست و کمیته ملی حلال مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲۵ موضوع استاندارد در حوزه پوشاک تدوین شده و سه استاندارد ابعاد لباس نیز در دست تدوین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج