۵۸۶۲۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عربشاهي: طارمي تحت تاثير تماشاگران نباشد

هواداران پرشمار پرسپوليس مدت‌هاست كه در انتظار حضور تيم محبوب‌شان در مقابل الاهلي هستند تا با كسب پيروزي در دو بازي رفت و برگشت، جشن صعود به مرحله نيمه‌نهايي را برپا كنند.

روزنامه قانون: هواداران پرشمار پرسپوليس مدت‌هاست كه در انتظار حضور تيم محبوب‌شان در مقابل الاهلي هستند تا با كسب پيروزي در دو بازي رفت و برگشت، جشن صعود به مرحله نيمه‌نهايي را برپا كنند. سرخ‌پوشان روزهاي سختي را در پيش فصل پشت سر گذاشتند و انگيزه بالايي دارند تا در اين ديدار نيز بدرخشند و در مقابل هواداران سربلند باشند. پرسپوليس فردا در حالي مقابل الاهلي قرار مي‌گيرد كه در چهار بازي از ليگ‌برتر، سه پيروزي و يك تساوي را در كارنامه دارد و مقتدرانه بر صدر جدول تكيه زده‌است اما فحاشي برخي هواداران به مهدي طارمي سبب شده تا اين بازيكن با روحيه‌اي نه چندان خوب در تمرينات حاضر شود. اين در حاليست كه روز گذشته سايت خبري كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي بيان كرد كه پرسپوليس براي حضور در اين مرحله از ليگ قهرمانان آسيا بايد به طور ويژه از مهدي طارمي تشكر كند زيرا او ۶ گل به ثمر رسانده و پس از عمر عبدالرحمن در جايگاه دوم جدول رده‌بندي قرار گرفته است. اتفاقات روزهاي اخير و بازي حساس پرسپوليس در مقابل الاهلي عربستان سبب شد تا گفت‌وگويي با ضيا عربشاهي انجام دهيم كه در ادامه آن‌ را پي مي‌گيريم.

پرسپوليس امروز در يك ديدار حساس بايد در مقابل الاهلي قرار بگيرد. شرايط سرخ‌پوشان را در اين ديدار چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

پرسپوليس ليگ برتر را خوب شروع كرد و با حضور شجاع خليل‌زاده، منشا و مصلح نقاط ضعف خود را جبران كرد. اين تيم در ليگ‌برتر مقابل سياه‌جامگان مساوي كرد و به نظر من در آن بازي نتوانست توانايي‌هاي كامل خود را نشان بدهد با اين حال براي حضور در آسيا انگيزه بالايي دارد زيرا مدت‌هاست كه هواداران را اميدوار به كسب قهرماني كرده است.

الاهلي حريف قدرتمندي است اما به نظر مي‌رسد در بين ساير تيم‌هاي اين مرحله، ضعيف‌ترين آن‌هاست. الاهلي بازيكنان خوبي در اختيار دارد و همان‌طور كه در اخبار خوانديم بازيكنان بسياري را به خدمت گرفته است؛ بازيكناني كه قراردادهاي مالي بالايي دارند. من تصور مي‌كنم شرايط اين تيم برخلاف فصل گذشته است و قدرتمندتر پا به ميدان گذاشته است. از اين رو سرخ‌پوشان بايد تلاش كنند تا حداقل يك امتياز را از اين بازي بگيرند.

بازيكنان پرسپوليس توانايي مقابله با بازيكنان جديد الاهلي را دارند؟

پرسپوليس در حال حاضر مشكلي از بابت مهره‌ها ندارد و بازيكنان اين تيم بهترين‌هاي ليگ هستند. من تصور مي‌كنم آن‌ها فاكتور جواني و انگيزه را دارند و مي‌توانند روز خوبي را براي تيم رقم بزنند.

يكي از اتفاقاتي كه سبب شد حاشيه‌هاي زيادي براي سرخ‌پوشان شكل بگيرد، اعتراض و حتي فحاشي برخي هواداران عليه مهدي طارمي بود. به نظر شما اين بازيكن با چنين روحيه‌اي مي‌تواند عملكرد درخشان خود را در آسيا تكرار كند؟

مهدي طارمي در روزهاي اخير تحت فشار زيادي قرار گرفته و بايد بتواند خود را بازسازي كند. او نبايد فراموش كند كه در كنار تماشاگران به اين جايگاه رسيده است. تماشاگران برد مي‌خواهند و در اين راه همه بازيكنان را تحت فشار مي‌گذارند تا بهترين بازي خود را ارائه دهند. مهدي طارمي نيز از اين قاعده مستثني نيست و نبايد اين موضوع را به ديد بد نگاه كند. او بايد تمام تلاشش را بكند تا پرسپوليس قهرمان آسيا شود و به اين ترتيب پاسخ خوبي به منتقدان خود بدهد.

هفته قبل برنامه ۹۰ در آناليزي كامل، ماجراي پاس ندادن بازيكنان به گادوين منشا را بررسي و آن را به طور كامل رد كرد. شما در بازي‌هاي پرسپوليس چنين اتفاقي را مشاهده كرده‌ايد؟

حقيقتش من پيش از برنامه ۹۰ نيز چنين مشكلي را نديدم و به نظرم برخي شروع به حاشيه‌سازي كردند تا بازيكنان نتوانند تمركز كافي براي حضور درخشان در ديدارهاي ليگ‌برتر داشته باشند. من با توجه به شخصيتي كه از بازيكنان سراغ دارم، هرگز چنين اتفاقي را نديدم و مطمئن هستم صحت ندارد.

برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس ترجيح مي‌دهد در اين باره صحبتي نداشته باشد.به نظر شما واكنش سرمربي تيم به شايعاتي از اين دست چه بايد باشد؟

مربيان اصول مختلفي براي برخورد با متخلفان دارند. فراموش نكنيد كه برانكو حرفه‌اي گري كرده و صحبتي درباره شايعات مطرح نكرده تا به آن دامن نزند. من درباره برانكو نمي‌توانم نظر بدهم و معتقدم درصورتي كه او چنين اتفاقي را لمس مي‌كرد، برخورد قاطعي انجام مي‌داد اما من اگر مربي اين تيم بودم، بازيكنان را جريمه نقدي مي‌كردم تا ديگر جرات نكنند در كار مربي دخالت كنند. هرچند بايد تاكيد كنم برخورد با بازيكنان با توجه به شرايط تيم و بازي‌ها متفاوت است.

از اين بگذريم و به بازي امروز بازگرديم. پرسپوليس در چهار بازي ليگ به ميدان رفته و در بازي سوپرجام نيز حضور داشته است. نقطه ضعف اين تيم را در پنج بازي گذشته در چه خطي ديديد كه در مقابل الاهلي امكان آسيب رساندن به تيم را داشته باشد؟

پرسپوليس در تحت فشار قراردادن حريفان مشكل دارد. در فصل قبل سرخ‌پوشان قدرت فكر كردن را از حريف مي‌گرفتند اما در پنج بازي اخيري كه من از اين تيم ديدم،‌ مشكل در پرس كردن حريفان دارند. در واقع اين موضوع در فصل جديد دامن‌گير اين تيم شده و اميدوارم برانكو هرچه سريع‌تر چاره‌اي براي آن بينديشد.

آيامشكل نيمكت ضعيف كه فصل گذشته دامن اين تيم را گرفته بود، برطرف شده است؟

سرخ‌پوشان در تمام خطوط بازيكنان بزرگي در اختيار دارند. محمد انصاري فصل گذشته در دفاع مياني به ميدان مي‌رفت زيرا در اين ناحيه از زمين،‌ با كمبود بازيكن مواجه بوديم اما در فصل جاري اين بازيكن گاهي به عنوان مدافع چپ به ميدان مي‌رود زيرا در قلب دفاع بازيكنان كافي را به خدمت گرفته‌ايم. همين موضوع نشان مي‌دهد سرخ‌پوشان در تمام خطوط بازيكن به اندازه كافي دارند و نبايد از اين ناحيه متضرر شوند.

هواداران به قهرماني پرسپوليس در آسيا اميدوار باشند؟

بايد بازي به بازي پيش برويم. من در ابتدا اميدوارم كه پرسپوليس اين بازي را با پيروزي پشت سر بگذارد. هدف پرسپوليس قهرماني آسياست و نبايد آن را فراموش كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج