۵۸۶۳۳۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

طنز؛ گمشدگان

جری لوئیس کمدین محبوب آمریکایی در سن ٩١سالگی درگذشت. روحش شاد. به نظرم رفتن بعضی‌ها- ازجمله جری لوئیس- باعث کاهش حجم لبخند در جهان می‌شود. البته درگذشت یک کمدین در این سن‌و‌سال ما طنزنویسان و فعالان حوزه طنز و کمدی را ....

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

نقش آباژور در پیشرفت کشور!

جری لوئیس کمدین محبوب آمریکایی در سن ٩١سالگی درگذشت. روحش شاد. به نظرم رفتن بعضی‌ها- ازجمله جری لوئیس- باعث کاهش حجم لبخند در جهان می‌شود. البته درگذشت یک کمدین در این سن‌و‌سال ما طنزنویسان و فعالان حوزه طنز و کمدی را امیدوار کرد که ما هم می‌توانیم مثل سیاستمداران زندگی کنیم. شما رئیس‌جمهوری زیمباوه را ببینید یا ملکه انگلیس را. از من نمونه وطنی نخواهید. من ازجمله کسانی هستم که به جنس خارجی اهمیت می‌دهم. حتی اگر الان همه تولیدکنندگان داخلی هم اعتراض کنند، باز عرض می‌کنم اعتراض‌شان را به جان می‌خرم اما چوب‌خوردن را نه.

ریاضیات خیلی علم عجیب غریبی است. شما نمی‌توانید ١٣٣ سیب داشته باشید اما ١٤٢ سیب بخورید اما می‌شود در مجلس ١٤٢نفر موافق‌تان ثبت‌نام کنند و تنها ١٣٣نفر بهتان رأی‌اعتماد بدهند. پیچیدگی در خون ما ایرانی‌هاست. آریایی نیستید اگر این را به اشتراک نگذارید.

اینطور که پیداست، در کشور ما آباژورها و گیاهان زینتی و گلدان‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت‌ها دارند. چطور؟ چون ولادیمیر پوتین، هدایت یک کشور را به مسئولیت رهبر یک ارکستر بزرگ موسیقی تشبیه کرد که هدایت و هماهنگی تمامی اعضای ارکستر را برعهده دارد، ولی هر یک از افراد باید نقش خاص خود را ایفا کنند و درنهایت یکصدا و یک آهنگ مشترک از کار جمعی آنها شنیده می‌شود. از آن‌جایی که در تلویزیون ما جای ساز و نوازنده‌اش، آباژور و گلدان نشان می‌دهند، پس در ایران آباژورها در پیشبرد اهداف عالی کشور نقش دارند.

فیلم پدرخوانده را دیده‌اید؟ آن سکانس جذابی که نوچه‌های آل‌پاچینو می‌روند سراغ سران مخالف و در یک روز و یک‌ساعت حسابشان را با همه مخالفین صاف می‌کنند. چرا یاد آن سکانس درخشان فیلم در تاریخ سینما افتادم؟ چون خواندم علی منصوریان خطاب به منتقدانش گفته؛ «اسم همه‌تان را یادداشت کردم.» خدا به خیر کند. ترسیدم. وای وای وای

خوبی فراوانی تصادفات رانندگی در کشور این است که ما انگار درحال برگزاری یک رزمایش ضدتروریسم هستیم. یعنی شما نگاه کنید ببینید روزانه چند نفر در کشور ما زیر ماشین می‌روند و جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند. خب حالا که هر روز در یک گوشه از دنیا یک تروریست دیوانه‌ای برای انجام عملیات تروریستی مردم را با ماشین زیر می‌گیرد، متوجه می‌شویم چرا مسئولان کاری برای کاهش میزان تصادفات در ایران نمی‌کنند. در واقع این زیر ماشین رفتن‌ها همه بخش‌هایی از کسب آمادگی در برابر بحران تروریسم است

برنامه‌ریزی در این کشور خیلی نقش مهم و ارزنده‌ای در پیشبرد امور دارد. نمونه‌اش هم این‌که رئیس‌جمهوری بعد از گذشت چهارسال و با وجود احتمال بسیار در تمدید چهارساله دوره‌اش هنوز نمی‌داند وزیر علوم مورد علاقه‌اش کیست. اینطور برنامه داریم ما!

قالیباف گفته؛ مترو فرودگاه امام را می‌توان به ساحل مازندران رساند. به نظرم ایشان در دوران مسئولیتش گام‌های مهمی در این خصوص برداشته و از حد ایده و نقشه خارج و چند‌ درصد پیشرفت فیزیکی در این ایده به وقوع پیوسته است، چون با هر دفعه بارش شدید باران، عملا برخی ایستگاه‌های مترو تبدیل می‌شد به ساحل چمخاله!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاسر

      عالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج