۵۸۶۵۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ نظریه شأن و شلوار

یکی از اندیشمندان و فلاسفه معاصر، رئیس اتحادیه پوشاک، گفت: «شلوار پاره در شأن ایرانی نیست».استدلال ایشان که معروف به نظریه «شأن و شلوار» است، به نظر ما تمام‌وکمال است و دربرگیرنده ماهیت همه لباس‌هاست.

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:
یکی از اندیشمندان و فلاسفه معاصر، رئیس اتحادیه پوشاک، گفت: «شلوار پاره در شأن ایرانی نیست».استدلال ایشان که معروف به نظریه «شأن و شلوار» است، به نظر ما تمام‌وکمال است و دربرگیرنده ماهیت همه لباس‌هاست. واقعا هم پارگی از شأن ایرانی به‌دور است و ایرانی‌ها کاملا سالم هستند. براساس نظریه «شأن و شلوار»، آدم هر لباسی بپوشد شبیه همان است؛ مثلا در شأن ایرانی این است که شما لباس قرمز بپوشی، یعنی پرسپولیسی هستی. آبی بپوشی، استقلالی هستی. مشکی بپوشی، یعنی اهل سیاه‌نمایی هستی.
لباس گشاد و پاره و تنگ هم بپوشی معلوم است خب یک خبری هست. در شأن ایرانی حالا خیلی‌ها لباس چسبان می‌پوشند که خب آدم‌های چسبناکی هستند. آنها هم که لباس‌های نچسب می‌پوشند طبیعتا نچسبند. براساس نظریه «شأن و شلوار»، لباس کوتاه را باید آدم‌های کوتاه و لباس بلند را آدم‌های بلند بپوشند. لباس شب را فقط شب‌کارها باید بپوشند. لباس خواب را هم حتما باید در خواب بپوشند و اگر کسی در بیداری لباس خواب بپوشد از شأن ایرانی به‌دور است. رئیس اتحادیه پوشاک همچنین از «برخورد با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک نامتعارف با کمک نیروی انتظامی» خبر داد.
چطوری؟ ما همیشه فکر می‌کردیم وقتی یکی تولد دارد، کدام همسایه قایمکی زنگ می‌زند ۱۱۰ و لوش می‌دهد که تا الان نمی‌دانستیم در شأن ایرانی هست در کار دیگران دخالت کند یا نه، ولی الان فهمیدیم شأن ایرانی فقط شلوار پاره‌کردن را برنمی‌تابد وگرنه یقه ‌پاره‌کردن اوکی است. این فیلسوف افزود: «و ما کاری به مد دنیا نداریم». وی گفت ما صبر می‌کنیم مثل کت، شلوار، بارانی، پالتو و ... چیزها از مد در دنیا بیفتد، بعد ما می‌آوریم ایران به‌عنوان شأن ایرانی تنمان می‌کنیم. وی گفت تا چیزی از مد نیفتد، ما قبول نمی‌کنیم. رئیس اتحادیه پوشاک گفت: «مانتوها باید دکمه داشته باشند».وی حق دارد.
مانتویی که دکمه نداشته باشد مانتو نیست و اگر دکمه‌ای مانتو داشته باشد نمی‌تواند ادعای دکمه‌‌بودن بکند، چون جز دکمه در کل مانتو ادغام شده است. همچنین هر چیزی که دکمه داشته باشد لزوما مانتو نیست؛ مثل دکمه شلوار، اما هر مانتویی حتی اگر دکمه شلوار داشته باشد مانتو است و اگر مانتویی دکمه نداشت مانتو نیست و وقتی مانتو نباشد دیگر مهم نیست چی هست. در انتها رئیس اتحادیه پوشاک که مثل هر اتحادیه و سندیکا و صنف در دنیا باید هوای اعضای صنف خود را داشته باشد کاری کرد که نصفی از تولیدکنندگان پوشاک شغلشان را رها کردند و مستقیم به سمت افق حرکت کردند تا در افق گم شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج