جاباما
۵۸۶۹۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جدایی صنعت از تجارت؛ اصلاح یا بازگشت؟

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: اگر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق نیفتد و تنها اصلاحات درون وزارتخانه صورت گیرد، می‌توانیم مجموعه موفق‌تری داشته باشیم.

خبرآنلاین: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: اگر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق نیفتد و تنها اصلاحات درون وزارتخانه صورت گیرد، می‌توانیم مجموعه موفق‌تری داشته باشیم.

محمدحسین مقیسه درباره لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واقعیت این است که اگر بخواهیم یک مقایسه تطبیقی در این خصوص انجام دهیم، می‌‌توانیم یک رابطه مستقیمی بین درجه توسعه‌یافتگی و هماهنگ بودن سیاست‌های تولید، تجارت و حتی اقتصاد پیدا کنیم.

وی افزود: شما اگر نگاه کنید، می‌بینید کشورهای پیشرفته و همچنین کشورهای در حال توسعه بیش از ۸۰ درصد فرآیند توسعه‌شان با تجمیع سیاست‌گذاری بخش‌های تولید، تجارت و اقتصاد هماهنگ بوده است، بنابراین به نظر می‌رسد این رابطه از لحاظ آماری و از نظر واقعی وجود دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: نقدهایی به موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد است؛ به خصوص در اقتصاد ایران، اما در مجموع برداشت من این است که ما اگر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را به همین شکل داشته باشیم و آسیب‌شناسی کنیم و اتفاقاتی که فکر می‌کنیم در سنوات گذشته نیفتاده را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: تصور این است که اگر تولید و تجارت از یکدیگر تفکیک شوند، می‌تواند به بخش بازرگانی و تولید کمک کند، اما ما باید ببینیم آسیب‌ها چه بوده است.

مقیسه عنوان کرد: آن زمان می‌توان در درون وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع را برطرف کرد و نقاط مثبت را به آن اضافه کرد. تصور من این است که با این شیوه، تصمیم منطقی و درست‌تری خواهیم گرفت.

وی متذکر شد: من فکر می‌کنم اگر تفکیک اتفاق نیفتد و اصلاحات درون وزارتخانه صورت گیرد، می‌توانیم مجموعه موفق‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متذکر شد: در گذشته با وجود همه تلاش‌هایی که صورت گرفته است، اما بیشتر تجمیع اتفاق افتاده یا ادغام. شاید بهتر این باشد که در بخش سیاست‌گذاری‌های کلان اتفاقاتی بیفتد.

مقیسه یادآور شد: در دنیای کسب‌وکار امروز تولید بدون تجارت و تولید بدون بازار معنایی ندارد؛ حتی در کسب‌وکارهای خرد.

وی خاطرنشان کرد: ما اول باید به فکر فروش و بازار باشیم و بعد به فکر تولید باشیم. بر این اساس، من فکر می‌کنم سیاست‌های کلی بخش بازرگانی و تجارت اگر با بخش تولید هماهنگ باشد، به نفع همه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج