۵۸۶۹۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ بنزین لیتری پنج هزار تومن حق شماست

امروز اول شهریوره. ماهی که علاوه‌بر «تابستون کوتاهه»، «وای بازم باید آماده شیم بریم مدرسه» و نیمه دومی‌هایی که شناسنامه‌شون رو نیمه اول گرفتن و شما با انبوهی از هزینه‌ها برای کادوی تولد مواجه میشین، ماه سفر هم هست.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

امروز اول شهریوره. ماهی که علاوه‌بر «تابستون کوتاهه»، «وای بازم باید آماده شیم بریم مدرسه» و نیمه دومی‌هایی که شناسنامه‌شون رو نیمه اول گرفتن و شما با انبوهی از هزینه‌ها برای کادوی تولد مواجه میشین، ماه سفر هم هست. یعنی هموطنای عزیز صبح از خواب پا میشن، میرن تقویم‌رو نگاه می‌کنن، یهو چشمشون گرد میشه و می‌بینن اول شهریوره! سریع همه اعضای خانواده رو بیدار می‌کنن و وسایلا رو می‌ریزن تو ماشینا و میرن شمال! دیگه کسی به فریادهای راهنمایی و رانندگی که هر روز میگه «مسیر چالوس به کرج یک طرفه است» هم توجهی نمیکنه. به خاطر همین ما توصیه‌هایی که هر سال در دو وعده عید و آخر تابستون داشتیم، مجدد تکرار می‌کنیم که بتونین بیشتر از سفرتون لذت ببرین:

۱- انسان از خاکه و به خاک برمی‌گرده. بنابراین استفاده از شانه خاکی هم جزو حقوق اولیه هر آدمیه و باید به حقوق شهروندی اضافه بشه. به جای معطل شدن در ترافیک، بگیرید راست و راه خودتون‌رو برین. فقط توصیه می‌کنیم سرعتتون زیاد باشه که حسابی خاک بلند کنین، وگرنه ارزش فحش‌هایی که سایر راننده‌ها میدن رو نداره. حتی برای اطمینان ميتونین دستتونم بذارین رو بوق.

۲- اگه از دسته اول نیستین، حداقل از دسته دوم باشین. اینکه ببینین یکی از شونه خاکی گازش‌رو می‌گیره و میره و شما سر تکون بدین و بخواین قضیه رو با «رانندگی اومده، فرهنگش نیومده» جمع کنین، دردی از کسی دوا نمیکنه. تا کمر از پنجره ماشین بیاین بیرون و الفاظی رو به کار ببرین که هم جگر خودتون‌رو خنک کنه، هم چهارتا چیز جدید یاد بقیه راننده‌ها داده باشین.

۳- موقع سفر، لباس زیاد همراه خودتون نبرین و الکی صندوق عقب رو پر نکنین. چون به فضای صندوق برای ذخیره کردن دبه‌های بنزین نیاز دارین. تجربه ثابت کرده شما اول شهریور به سمت شمال حرکت کنین، ۱۵ شهریور میرسین و بعد از استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و آشغال ریختن کنار دریا، باید همون رو سر و ته کنین برگردین که بچه‌ها به موقع به مدرسه‌شون برسن. در نتیجه زیاد لباس به کارتون نمیاد. عوضش باید بنزین ذخیره داشته باشین که اگه تو بازه‌های سه روزه که قراره کلا ۱۰۰ متر طی کنین، بنزینتون تموم شد، گیر نکنین. اگه به چنین مشکلی هم بر نخوردین چه بهتر، بقیه که به مشکل می‌خورن! می‌تونین بهشون لیتری پنج هزار تومن بنزین بفروشین و خرج سفرتون‌رو دربیارین.

۴- خیلیا همون خط اول مطلب رو خوندن و یادشون افتاد شهریور شروع شده و حرکت کردن. ولی اگه شما هنوز حرکت نکردین، خبر دادن جاده‌ها قفل شده. بنابراین لطف کنین دیگه به سمت شمال راه نیفتین، جاش به شهرهای دیگه با آثار تاریخی سفر کنین. دیوارها منتظر یادگاری‌های زیبای شما هستن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج