۵۸۷۰۸۰
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

طنز؛ آنچه درباره گلابی باید بدانیم...

گلابی میوه‌ای است سبز یا زرد رنگ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و نیکو است. گلابی را شاه‌میوه یا آمرود هم می‌نامند و به میوه پیوندی آن شاه‌آمرود گویند. بر همین اساس به گلابی‌های کوچک بچه آمرود مي‌گويند و بین گلابی بازها دشنام «پدر آمرود» و «آمرود تو روحت» رایج است.

وحید میرزایی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

معرفی اجمالی:

گلابی میوه‌ای است سبز یا زرد رنگ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و نیکو است. گلابی را شاه‌میوه یا آمرود هم می‌نامند و به میوه پیوندی آن شاه‌آمرود گویند. بر همین اساس به گلابی‌های کوچک بچه آمرود مي‌گويند و بین گلابی بازها دشنام «پدر آمرود» و «آمرود تو روحت» رایج است.

گُلابی درختی است از رده دولپه‌ای‌ها که به دلایل نامعلومی از خانواده گل‌سرخیان و از زیر خانواده مالیده(Maloideae) می‌باشد. شاید به خاطر همین اسم‌های خط قرمزی است که کلا گلابی حرف و حدیث پشتش زیاد است و خیلی‌ها گلابی را به دلیل همین حواشی در سبد خانواده قرار نمی‌دهند. گلابی‌ها برخلاف ظاهر غلط‌انداز و بعضي بدن‌نمایی که دارند، بسیار مهربان هستند که مورد حسادت سایر میوه‌ها قرار گرفته و در طول تاریخ مظلوم واقع شده‌اند. میوه این گیاه از لحاظ گیاه‌شناسی جزو میوه‌های کاذب به شمار می‌آید و به همین دلیل خوردن آن به افرادی که مسئولیت‌های مهم اجرایی و قانونگذاری دارند، مانند نمایندگان مجلس توصیه می‌شود.

از گلابی‌های خارجی که در ایران کشت می‌شوند، می‌توان به آنژو، وینترنلیس، بارتلت، دوشس، ژاندارک، باسه، کولمار، بوره ژیفار و دوینه دوکومیس اشاره كرد. با تمام احترامی که باید برای گلابی قايل بود این اسامی بیشتر می‌خورد نام بازیگران در تیتراژ پایانی یک فیلم باشند تا نام گلابی. ژاندارک آخه؟! یک نوع گلابی ایرانی نیز بسیار مشهور و لذیذ است. این نوع گلابی جنگلی که در کهکیلویه می‌روید را «انجوجک» می‌نامند. این نوع گلابی بسیار شجاع و جسور است و از هیچ چیز نمی‌ترسد. فقط حیف که میوه آن قابل استفاده نیست.

خواص

چون گلابی میوه‌ای آبدار و حاوی ویتامین C است، در زیبایی پوست بسیار موثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است به همین دلیل خوردن آن کلا به صلاح نیست و به برخی افراد توصیه نمی‌شود. دانه‌های گلابی از جنس سلولز است و در دستگاه گوارش هضم نمی‌شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده، روده و هر چی که هست را پاک می‌کند و می‌شورد می‌برد پایین. خیلی پایین.

گلابی و سیاست

گلابی سالیان دراز میوه‌ای بوده است که کمتر مورد احترام قرار گرفته و در کنار موز، شلیل و دیگر میوه‌ها هیچ جایگاه اجتماعی نداشته است. اما از آنجایی که در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد، این میوه مظلوم چندی پیش به صدر اخبار سیاسی کشور رسيد. تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس آن را به صحن علنی آورد. بسیاری از مردم نسبت به این حرکت واکنش نشان دادند. برخی این حرکت را بی‌توجهی نماینده نسبت به اتفاقات مجلس تلقی کردند. عده‌ای دیگر عنوان کردند که خوردن میوه در محل کار اشکالی ندارد و وی با اینکار می‌خواست کلسیم و فسفرش را تامین کند تا با تمرکز بیشتری مسائل را دنبال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج