۵۸۷۳۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

بزرگداشت امیر نادری در جشنواره‌ی جهانی پارسی،اجرای نمایش «سفید برفی و هفت کوتوله» در تئاتر شهرزاد، نمایش «خانه عروسک» در تئاتر باران و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: آیین بزرگداشت و تقدیر از یک عمر فعالیت سینمایی امیر نادری در ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی برگزار می‌شود.
به نقل از روابط عمومی جشنواره،برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره ونکوور کانادا به عنوان فیلم افتتاحیه روی پرده خواهد رفت. این انیمیشن ساخته ان ماری فلمینگ کارگردان کانادایی است و شهره آغداشلو و پیمان معادی به عنوان صداپیشه در آن حضور دارند.

«پل خواب» (اوکتای براهنی) که با اقتباس از رمان «جنایت و مکافات» نوشته فیودور داستایوفسکی ساخته شده فیلم منتخب اختتامیه است.

«زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده، «نفس» ساخته نرگس آبیار، «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، «رفتن» ساخته نوید محمودی محصول مشترک ایران و افغانستان و «آنها» ساخته‌ آناهیتا قزوینی‌زاده، به تهیه‌کنندگی جین کمپیون کارگردان فیلم «پیانو» از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه‌ جشنواره امسال است.

فیلم «کوه» ساخته امیر نادری هم در این دوره روی پرده می‌رود. برگزاری آیین تقدیر از امیر نادری یکی از بخش‌های جنبی جشنواره امسال است.

ششمین جشنواره‌ جهانی فیلم‌ پارسی استرالیا امسال با ۸ فیلم برگزیده از ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه در شهر سیدنی برگزار می‌شود

"سفید برفی و هفت کوتوله" در پردیس تئاتر شهرزاد

نصیر ملکی‌جو "سفید برفی و هفت کوتوله" را در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌آورد.

به گزارش ایسنا روابط‌عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش "سفید برفی و هفت کوتوله" به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو از پنجشنبه دوم شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره سه این پردیس به روی صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی که اجرای آن تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، (به ترتیب حروف الفبا) نگین خامسی، پوریا سلطان زاده، سروش شاکر، امیر حسین طاهری، پگاه کاظمی، محسن نوری و پرهام یدالهی ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیار کارگردان: سینا فراهانی، مجری طرح و مدیر تولید: محمد قدس، موسیقی: بامداد افشار، نوازنده: امیر عابدین، طراحی و ساخت مجسمه: هادی عرب نرمی، طراح صحنه: نصیر ملکی جو، مشاور طراحی صحنه: سعید حسنلو، طراح لباس و آکساسسوار: سمانه احمدی مطلق، ساخت اکسسواری: شاهین فتحی، مدیران صحنه: آلما چنگیزی و علی فراهانی، دستیار صحنه: محمدعلی امیری، مشاور رسانه ای: سارا حدادی (مکث)، روابط عمومی و تبلیغات: ایلیا شمس (تئاتربازها)، طراح گرافیست، تیزر و عکاس: محمد صادق زرجویان و ساخت دکور: حسین طاهر بخش اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و یا با مراجعه حضوری به گیشه پردیس تئاتر شهرزاد تهیه کنند.

نمایش «خانه عروسک» در تئاتر باران

نمایش «خانه عروسک» به کارگردانی سعید حشمتی از روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

نمایش «خانه عروسک» اثر مشهور هنریک ایبسن با دراماتورژی مهدی حسینی از روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه با کارگردانی سعید حشمتی در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

نیلوفر پارسا، شهریار فرد، مهدی حسینی، تیام منیری، رامین مسیبی در این نمایش ایفای نقش میکنند.

دیگر عوامل این نمایش نیز به این ترتیب هستند: طراح صحنه و لباس: پوریا اخوان،طراح نور: میلاد ابراهیمی،طراح گریم: سمیه فرهانی،ساخت و انتخاب موسیقی: پیمان شیرپور،دستیار کارگردان: سوگل ایرانپور ،مشاور رسانه: مریم رودبارانی, طراح صحنه : سعید حشمتی، طراح لباس: الهی لطفی طراح نور: رسول طاهر بخش ،ساخت تیزر: محسن لبافی، عکس: محمود پیری ، رامین زمین پیما ، سارا کلوند

خانهٔ عروسک یا عروسکخانه نمایشنامه ای است از هنریک ایبسن (۱۸۲۸-۱۹۰۶) شاعر، نمایشنامه‌نویس و درام نویس نروژی که در سال ۱۸۷۹ نگاشته شد و در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری خوانده می‌شود.عروسکخانه داستان بیرون آمدن از توهم، و طغیان زنی به نام «نورا» را شرح می‌دهد.

نمایش «خانه عروسک» با کارگردانی سعید حشمتی از ۱۲ شهریور ماه از ساعت ۱۷ در تئاتر باران به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای فلسطین جنوبی،پلاک۱/ ۲۹۲ اجرا می‌شود.

مراسم نکوداشت لیلا حاتمی در ونکوور کانادا برگزار شد

مراسم بزرگداشت لیلا حاتمی بازیگر سینما، داور جشنواره کن و عضو آکادمی اسکار روز دوشنبه در سالن کی‌میک شهر ونکوور کانادا برگزار شد.

این مراسم که به همت دکتر امیر هوشنگ هاشمی، نویسنده و منتقد سینما و عضو هیأت داوران جشن حافظ برگزار شده بود با استقبال علاقه‌مندان به سینمای ایران و ایرانیان مقیم کانادا روبرو شد.

در این مراسم بویین ما ضمن قرائت پیام‌های جان هورگان نخست‌وزیر و لیزا بیر وزیر فرهنگ ایالت بریتیش کلمبیا تقدیرنامه‌ای رسمی از طرف دولت کانادا به لیلا حاتمی به پاس فعالیت‌ها و دستاوردهای ارزنده در دنیای هنر اهدا کرد.

بر اساس این گزارش،این رویداد که در ادامه مسترکلاس لیلا حاتمی که روز ۱۵ آگست(برابر با ۲۴) و با نمایش فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» برگزار شد و پس از پایان نمایش این اثر سینمایی، لیلا حاتمی به همراه جنیفر کلمنس، مدیر دپارتمان بازیگری مدرسه‌ی سینمایی ونکوور به سوالات حاضرین که عمدتا از جنس مخاطبین آکادمیک و دانشجویان بودند پاسخ دادند.

در این مراسم همچنین تقدیرنامه پارلمان کشور کانادا به مناسبت حضور لیلا حاتمی بانوی هنرمند ایرانی در این کشور، توسط فین دانلی نماینده پارلمان کانادا به ایشان اهدا شد.

معرفی شورای انتخاب متون نمایشی دو بخش ششمین جشنواره تئاتر شهر

با معرفی شش هنرمند شناخته شده هنرهای نمایشی شورای انتخاب متون نمایشی دو بخش مسابقه صحنه‌ای و بخش تئاتر دیگر (خیابانی، محیطی، شورایی و دیگر گونه‌های اجرایی)جشنواره معرفی شد.

دربخش مسابقه صحنه‌ای دکتر رحمت امینی، عباس اقسامی، ساناز بیان و در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سامان خلیلیان، فرامرز قلیچ‌خانی، پیام عزیزی متون نمایشی این دو بخش را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

سه هنرمند تئاتر دکتر رحمت امینی نویسنده و کارگردان و منتقد و مدرس تئاتر، ساناز بیان نویسنده، بازیگر، مترجم و کارگردان تئاتر و عباس اقسامی نویسنده و کارگردان به عنوان شورای انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه‌ای با خوانش نمایشنامه‌های متقاضی کار ارزیابی و انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه‌ای را بر عهده خواهند داشت.

همچنین در بخش تئاتر دیگر (خیابانی، محیطی، شورایی و دیگر گونه‌های اجرایی) سامان خلیلیان نویسنده و کارگردان و مدیر دفتر تئاتر خیابانی که چهره‌ای شناخته شده در عرصه تئاتر خیابانی است در کنار پیام عزیزی و فرامرز قلیچ‌خانی از نویسنده‌ها و کارگردانان و بازیگران فعال و موفق چند سال اخیر تئاتر خیابانی، محیطی، شورایی و دیگر گونه‌های اجرایی به عنوان شورای ارزیابی و انتخاب آثار نمایشی این بخش معرفی شدند.

ششمین جشنواره تئاتر شهر به‌عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آذر و دی‌ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.

مجمع عمومی عادی انجمن صنفی تدوینگران در تاریخ۱۱ مرداد ماه با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل خانه سینما برگزار شد.

نخست مجمع عمومی، هیئت رئیسه خود را انتخاب کرد و سپس " گزارش عملکرد هیئت مدیره" ، "گزارش مالی" و "گزارش بازرس" را شنید و به آن ها رای تایید داد.

در پایان انتخاب بازرس انجام شد و مژده قاجاریه به عنوان بازرس و احسان شیبانی به عنوان علی البدل بازرس انتخاب شدند.

پس از پایان مهلت یک هفته‌ای برای طرح شکایت درباره ی برگزاری مجمع عمومی، هیئت رئیسه مجمع با توجه به نبود شکایت، صحت برگزاری و مصوبات آن را تایید کرد.

مریم آشوری با نمایش «مُخ‌پریشون‌ها شلم» به تالار هنر می‌آید

نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» به کارگردانی مریم آشوری از امروز، یکم شهریور ساعت ۱۸ اجراهای خود را در تالار هنر آغاز خواهد کرد.

بنا بر گزارش گروه رسانه این نمایش، مریم آشوری تازه‌ترین اثر خود را با عنوان «مخ‌پریشون‌های شلم» و به نویسندگی «ساندرا فنیچل‌آشر» و ترجمه «نیما آزادگیلانی»، از امروز یکم شهریورماه ساعت ۱۸ در تالار هنر روی صحنه می‌برد.

مهرداد باقری، محمد لقمانیان، آنالی شکوری، امین میرزاباقری و عبد آتشانی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. سایر عوامل نیز عبارتند از: طراح صحنه: مهدی نیک‌روش، طراح لباس: زهرا یعقوبی، آهنگساز: عبد آتشانی و مجید خیاطی، شاعر: آزاده فرهنگیان، دستیار کارگردان: امین میرزاباقری، دستیار صحنه:کیانا ناصح، طراح گریم: حسین تبریزی، اجرای گریم: حسین تبریزی و لیلا پریشان، عکاس: احسان رافتی، مشاور امور رسانه: احمدرضا حجارزاده.

در خلاصه‌داستان این نمایش آمده: در افسانه‌ها آمده هنگامی که کره زمین خلق شد و زمانی رسید که آدم‌ها باید در آن ساکن می‌شدند، دو فرشته که از مقربان خدا بودند، هر کدام کیسه‌ای همراه داشتند، یکی کیسه‌ای پُر داشت که مربوط به آدم‌های عاقل می‌شد و دیگری کیسه‌ای خالی که مربوط به آدم‌های نادان بود. قرار بود این آدم‌ها به طور مساوی در همه جای دنیا پخش بشوند اما ...

مریم آشوری پیش از این نمایش «سفر شگفت‌انگیز» را کارگردانی و در همین تالار اجرا کرده بود. نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» دومین تجربه کارگردانی این بازیگر تئاتر است.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» می‌توانند از امروز، هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت۱۸ در تالار هنر به نشانی خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شیرودی،کوچه ورزنده به تماشای این نمایش بنشینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج