جاباما
۵۸۷۳۵۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روند تألیف کتب درسی پایه یازدهم

مؤلف کتب درسی پایه یازدهم گفت: در تألیف کتب درسی جدید پایه یازدهم سعی شده فرصت و مجالی برای یادگیری در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: مؤلف کتب درسی پایه یازدهم گفت: در تألیف کتب درسی جدید پایه یازدهم سعی شده فرصت و مجالی برای یادگیری در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

زهرا رحیمی چهارشنبه یکم شهریور در حاشیه برگزاری کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی همدان در گردهمایی دبیران ریاضی استان، بیان کرد: آموزش خوب دادن فراهم ساختن مجالی برای شاگرد است تا خود از طریقی منظم و اصولی مطالب را کشف کند.

وی با بیان اهداف آموزش عنوان کرد: هدف خوب در مدارس ابتدایی تدریس مهارت‌های محاسبه و هدف متعالی‌تر پرورش تفکر ریاضی و قوه تخیل در آنهاست به طوریکه بتوانند به صورت هوشمند مسائل را آنالیز کنند.

رحیمی درباره ویژگی‌های کتاب‌های تألیف شده یادآور شد: تکیه بر دانش قبلی دانش‌آموز، حرکت از شهود به تجرید، تأکید بر گفتمان ریاضی، توانایی نشان دادن ارتباطات بین مفاهیم ارائه شده و ایجاد یک جریان استقرایی و فراهم کردن فرصت کشف از جمله این موارد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساختار کتاب درسی براساس سه محور فعالیت شامل یادگیری و ارائه مفاهیم جدید، کار در کلاس و تمرین است.

وی افزود: آماده‌سازی کتاب‌های جدید از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و به کمک سایت گروه ریاضی، مشاوران مجرب و توانمند، کمیته‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی درسی، جمع‌بندی نظرات ارسالی از فضای مجازی توسط دبیران ریاضی و بازنگری مجدد اعضای تیم تألیف، شیوه‌های نقد و بررسی کتاب صورت گرفته است.

رحیمی در رابطه با تغییرات عمده انجام شده در کتاب هندسه گفت: برای ایجاد قوه استدلال و خلاقیت، تأکید بر کاربرد هندسه در زندگی و بهره‌گیری از هنر و زیبایی‌شناسی تغییراتی از جمله کاهش حجم کتاب، ارائه محتوا به شیوه فعال و حذف اثبات‌های تحلیلی در فصل تبدیل‌های هندسی انجام شده است.

وی در پایان خطاب به دبیران ریاضی یادآور شد: فراموش نکنید نخستین سال مواجهه با تغییرات سخت‌ترین سال است بنابراین به اقتصای کلاس عمل کنید و دانسته‌های پیشین دانش‌آموز را بدانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادگیری منظم خود دانش آموزان اونم با زمانی که برای هر درس
      ریاضی اختصاص دادن.حسابان ۳ساعت،هندسه ۲ساعت
      و آمار و احتمال ۲ساعت.مطمین باشین به همه اهداف مورد نظر
      میرسیم.البته تو خواب و خیال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج