۵۸۷۵۱۹
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

با متخلفان رای دهنده به جهرمی، برخورد می شود

کارزار اخير مجلس براي فراکسيون‌اميدي‌ها رضايت‌بخش نبود؛ اينکه ببيند برخي اعضا در روز رأي‌اعتماد به وزرا در صحن علني دنبال جذب آراي موافق براي آذري‌جهرمي هستند؛ وزيري که از قضا توافق شده بود تا از فراکسيون اميد مجلس رأي موافق نگيرد.

روزنامه شرق: بهرام پارسايي، سخنگوي فراکسيون اميد مجلس می گوید تصميم فراکسيون اميد براي عدم رأي‌اعتماد به جهرمي حسب اساسنامه فراکسيون لازم‌الاجرا بوده و با متخلفان بر اساس تصميم داخلي برخورد خواهد شد. خلاصه ای از گفت و گوی او باشرق را می خوانید.
با متخلفان رای دهنده به جهرمی، برخورد می شود
- انتقادهاي اين روزها بجا هست، اما مسيرش بايد به سمت افرادي باشد که پيمان‌شکني کردند. آنها که با بليت مجلس فراکسيون اميد به بهارستان آمدند و بعد پيمان‌شکني کردند. به هر شکل آنها نسبت به رأي مردم خلف‌وعده کردند.
- اين طبيعي است. عده‌اي به مجلس که رسيده‌اند، تغييرجهت داده‌اند، چون گويي رأيشان را آورده‌اند، اما همين‌ها فراموش کرده‌اند که مردم اين تغييرجهت را در انتخابات بعدي خواهند فهميد و اين خودشان هستند که ضرر مي‌کنند.
- در مورد تک‌تک وزرا رأي‌گيري شد. حالا رأي‌ها بالا و پايين بود، اما محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير پيشنهادي ارتباطات، در رأي‌گيري درون فراکسيوني رأي نياورد، اما بعدتر ديديم که برخي اميدي‌ها دنبال رأي جمع‌کردن براي ايشان بودند.

- وقتي تصميمي رأي مي‌آورد همه ملزم به تمکين‌اند. وقتي اعضا، عضو آن فراکسيون باشند نيازي به تصويب و امضا نيست، اما الزام هست و در خودش يک‌جور مصوبه دارد؛ يعني عدول از تصميم الزام‌آور، خطاي فراکسيوني براي نماينده است.

- درکل رفتار برخي آقايان عجيب است و هيچ کار تشکيلاتي‌اي نمي‌پذيرد و قبول ندارد که عضو آن فراکسيون خلاف وعده و تعهدش عمل کند. دست‌کم بايد ظاهر قضيه را حفظ مي‌کردند، نه‌اينکه علني در صحن دنبال جمع‌کردن امضا مي‌افتادند.
- يک وقت در مجلس قبلي وزير آموزش‌وپرورش با يک رأي افتاد. پس يک رأي هم مي‌تواند تأثيرگذار باشد. خطاي آنها قابل اغماض نيست، اما حرف من اين است که انسجام فراکسيوني خوب است. تعدادي نمي‌خواهند و همراهي نمي‌کنند و همان‌ها متأسفانه وجهه فراکسيون را خراب مي‌کنند که اين بزرگ‌ترين گناهشان است. يک تعدادي به طور علني همراهي نکردند و شايد انگشت‌شمار افرادي هم غيرعلني همراهي نکردند.
- در فراکسيون، هيئت رسيدگي به تخلف و حل اختلاف داريم. حتما هيئت رئيسه فراکسيون اميد اين نماينده‌ها را دعوت خواهد کرد تا تذکر لازم داده شده و تصميم مناسب اتخاذ شود.

- اگر فراکسيون ما ٨٠ نفر آدم دلسوز و همدل داشته باشد، بهتر از ١٢٠ نماينده‌اي است که سر پيچ‌ها ما را تنها بگذارند و به وقت فرصت‌ها کنار ما باشند. - اميدوارم آقاي عارف و فراکسيون به اين تصميم برسند که هرچه سريع‌تر اسامي اميدي‌هاي واقعي را اعلام کنند. درخواست جدي ما اين است که اسامي افرادي که عضويت جدي در فراکسيون را اعلام کرده‌اند، مشخص و جلوی سوء استفاده از نام اميد گرفته شود.

- به نظرم دکتر عارف بايد مدارا و تعامل را کنار بگذارند. البته ايشان اين مدت مدارا کردند که افراد جذب فراکسيون شوند اما ديگران سوءاستفاده ‌کردند. به همين خاطر توصيه من اين است که آقاي عارف تعارف را کنار گذاشته و جدي‌تر ورود کنند و تکليف مشخص شود.
- بدترين صحنه‌ها زماني است که همکار و هم‌فراکسيوني‌تان براي فردي رأي جمع مي‌کند که شما چند ساعت پيش در جمع‌بندي به رأي مخالف با او رسيده‌‌ايد. اين رفتار برخي نمايندگان واقعا آزاردهنده بود.

- اصولگراي چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبي چندنبش بوده و حرمتش بيشتر است. متأسفانه افرادي داريم که با جهت باد رأي و نظرشان تغيير مي‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      این یعنی هممون سر کاریم
      یعنی رأی دادیم که اینا برن بر اساس حزب بازیای خودشون واسه ما تصمیم بگیرن
      یعنی اگه نماینده ای به این جمع بندی رسیده که فلان وزیر به درد کشور میخوره ولی از حزب خودشون نیست باید رأی ندن
      اینا رفتن اونجا واسه عکس و سلفی و شو اجرا کردن ،نه به درد مردم رسیدن

      پاسخ ها

      • فربد

        اینها، عصاره فضائل ملت هستند :)

      • بدون نام

        حزب بازی نه بلکه فعالیت حزبی. همیشه خرد جمعی بهتر از خرد فردیه. با همین به قول شما حزب بازی بوده که غربی ها پیشرفت کردند

    • بدون نام

      دفعه بعد باز اصلاح طلبا رای میخوان

    • ن . م

      من فک کردم آقای جهرمی وزیرو می گید ؟

    • بدون نام

      چه خبره تومجلس پس بعضی نمایندگان هم از رای مردم سو استفاده کردن باشون متاسفم به قول این آقا انتخابات بعدی نشونشون می دیم

    • بدون نام

      اصلا طلبان آخرین رای از مردم گرفتند دیگر دل خوشی از اینها نداریم فقط وعدهای تو خالی به مردم می دهند

    • شهرام

      وقتی مردم بهصورت نااگاهانه ولىستى به نمایندگان راى مى دهندىکسرى ادمهاى نالایق وارد مجلس مى شوند حتی حزبی راى دادناشتباه است باىد آز هر حزبی که باشد کارامدترىن انرا انتخاب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج