۵۸۷۵۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حفظ انسجام مهم‌ترین رسالت شورا

روزگذشته شورای شهر دوره پنجم رسما آغاز به کار کرد. اکنون پس از اعتماد مجدد مردم به اصلاح‌طلبان، اعضای شورای شهر و شهردار مسئولیت مهمی درقبال حفظ اعتماد مردم به جناح اصلاح‌طلب دارند. شورای شهر و شهرداری موظفند که رسالت‌های خود را دریابند و بر مسیر جلب رضایت مردم حرکت کنند.

مصطفی ایزدی در روزنامه آرمان نوشت: روزگذشته شورای شهر دوره پنجم رسما آغاز به کار کرد. اکنون پس از اعتماد مجدد مردم به اصلاح‌طلبان، اعضای شورای شهر و شهردار مسئولیت مهمی درقبال حفظ اعتماد مردم به جناح اصلاح‌طلب دارند. شورای شهر و شهرداری موظفند که رسالت‌های خود را دریابند و بر مسیر جلب رضایت مردم حرکت کنند.
مهم‌ترین رسالت شورای شهر، حفظ انسجام درونی شورا است. اصلاح‌طلبان در شورای شهر اول به علت اختلافات درونی نتوانستند کارنامه مناسبی ازخود به جای بگذارند و انشقاق میان اعضا، عامل روی کار آمدن احمدی‌نژاد و تسلط چهارده ساله اصولگرایان بر شهر تهران شد. رسالت دوم شورای شهر پایش و بررسی جامع الاطرف نسبت به عملکرد شهردار است.
عملکرد شهرداری با یکایک عناصر زندگی مردم در ارتباط است. بنابراین مردم، مطالبه دارند که شورای شهر بدون هیچ مسامحه، نظارت دقیق و جامعی بر عملکرد شهردار داشته باشد. در سه دوره اخیر شورای شهر، شوراها نظارت چندانی بر عملکرد قالیباف نداشتند و در همه موضوعات مسامحه شدیدی با شهردار به خرج می‌دادند که در نهایت بحران فعلی شهر پدیدآمد.
رسالت سوم شورا، نظارت بر انتصابات شهردار است. به دیدگاه نگارنده، ضرورت دارد جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری، معاونان شهردار از شورا رأی اعتماد بگیرند. روی دیگر سکه عملکرد شهردار است چراکه اهمیت عملکرد شهردار از عملکرد شورا به مراتب بیشتر است. محمدعلی نجفی یکی از شخصیت‌های برجسته جناح اصلاحات است و عملکرد او به تمام مجموعه اصلاحات تعمیم داده می‌شود.
مهم‌ترین رسالت شهردار، نگارش نقشه راه است. نقشه راه متنی است که ضمن بررسی جامع وضع کنونی شهر، چشم‌انداز شهر نیز در آن مشخص شده باشد و بر مبنای این متن، برنامه‌های شهری نوشته شوند. نقشه راه نقشی جدی در بهبود عملکرد مدیریت شهری دارد و درصورتی که محمدعلی نجفی یک نقشه راه جامع و برنامه را برای مدیریت شهری داشته باشد و بر آن اساس برنامه‌های مشخصی را ارائه داده و به برنامه‌ها عمل کند، اقبال عمومی مردم به اصلاح‌طلبان باقی خواهد ماند.
رسالت دوم شهردار، فعال بودن در طول دوران مسئولیت است. شورای شهر و شهردار متوجه باشند که پس از اتمام دوره قالیباف به شهرداری رسیدند. قالیباف نکات مثبتی نیز داشت که برجسته‌ترین نکته معطوف به فعال بودن شهردار سابق است. اگر شهردار در انجام وظایف خود سست باشد، مردم مطالبه روی کار آمدن اشخاصی همچون قالیباف را مطرح خواهند کرد. بنابراین باید کارهای ماندگار بسیاری در ۴سال آینده انجام شود.
پس از رسالت‌های شهردار و شورای شهر، رسالت‌های مشترک این دو نهاد مطرح می‌شوند. باید توجه داشت که شوراهای شهر ادوار پیشین، شورای شهرداری بودند و سطح فعالیت شورای شهر، به اظهار نظر درباره لوایح شهرداری تقلیل یافته بود و آن هم به درستی انجام نمی‌شد درحالی که شورای شهر وظیفه دارد پایشی دقیق و جامع بر معضلات شهری اعم از محیط زیست، ترافیک، تراکم فروشی داشته باشد، در این پایش نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها مشخص شوند و سپس اعضای شورای شهر ضمن تعامل با شهرداری و استفاده از نظرات کارشناسی و تجربیات سایرین، طرح جامعی برای حل مشکلات شهری بنویسند.
شهرداری موظف به اجرای این طرح و شورا موظف به نظارت بر شهردار است. در پایان یکی از نکات مهم، در راستای بهبود عملکرد مدیریت شهری، ارتقای جایگاه شورایاری‌هاست. نظریات مردم سبب بهبود مدیریت شهری می‌شود و دور ماندن از جامعه شهری خطری بزرگ برای شهرداری و شورای شهر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج