۵۸۸۶۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترافیک ترسناک خط جلوی تیم ملی

با اضافه شدن بازیکنی مانند سامان قدوس معادله خط حمله تیم ملی ایران پیچیده تر از قبل خواهد شد.

ورزش سه: تیم ملی ایران در حالی در دو بازی باقیمانده مقدمانی جام جهانی ۲۰۱۸ باید به میدان برود که کارلوس کی روش از هم اکنون در حال آماده سازی تیم برای حضور موفق و قدرتمندانه در روسیه است.

اصرار فدراسیون و کارلوس کی روش برای حضور سامان قدوس بازیکن ایرانی- سوئدی تیم اوسترسند ، در تیم ملی باعث شده تا ترافیک عجیبی در خط حمله تیم ملی ایران به وجود بیاید.

قدوس به جای کی؟

با وجود سیستم نه چندان هجومی کارلوس کی روش ، بیشترین قدرت تیم ملی از منظر بازیکن در خط حمله است. سردار آزمون، مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد تا این لحظه چهار مهاجم اصلی تیم ملی ایران هستند که در آخرین لیست های کارلوس کی روش حضوری ثابت داشته اند.

در کنار این بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی ، وحید امیری و اشکان دژاگه هافبک مهاجم هایی هستند که در سیستم کارلوس کی روش باید برای حضور در ترکیب اصلی بجنگند.

حالا اما با اضافه شدن سامان قدوس به این جمع معادله خط حمله پیچیده تر و رقابت برای حضور در ترکیب اصلی جدی تر از قبل خواهد شد.

بازیکن ثابت یا نیمکت نشین

کارلوس کی روش معمولا از یک مهاجم نوک، دو بال کناری و یک هافبک تهاجمی استفاده می کند. چهار نیروی تهاجمی که باید در سریعترین شکل ممکن توپ را به دروازه حریف برسانند و تک گل های حساس و امتیاز آور را به ثمر برسانند.

کی روش اما آنقدر مربی با تجربه، منعطف و خبره ای هست که وقتی می بیند دو مهاجم آماده مثل سردار آزمون و مهدی طارمی دارد از هر دو این بازیکنان به طور همزمان استفاده کند. حتی اگر به قیمت از دست رفتن بخشی از توانایی های یکی از این بازیکنان باشد. او طارمی را یک خط عقب آورد و تا حدودی او را جایگزین امیری در بال چپ کرد و سردار را کماکان در نوک خط حمله به کار گرفت.

حالا صحبت از سامان قدوس است. مهاجم ایرانی الاصل تیم ملی سوئد و باشگاه اوسترسند که بازیکنی با سرعت و قدرت بدنی مناسب و شم گلزنی بالایی است. او در ماه های اخیر بازی های درخشانی ارائه کرده است. موضوع مهم تر این اشتیاقی است که قدوس برای حضور در تیم ملی ایران دارد. شاید اگر او می دانست در تیم ملی ایران جایگاه ثابتی ندارد درباره نیمکت نشینی در تیم ملی سوئد و تیم ملی ایران کمی دچار تردید می شد؛ اما انگار قدوس در برنامه های تهاجمی کارلوس کی روش جای دارد که از حالا پیراهن سفید تیم ملی ایران را برای خودش سفارش داده است.

مهاجم یا هافبک

بازی های سامان قدوس در لیگ سوئد و در لیگ اروپا خصوصیاتی از او را نمایش می دهد که به نظر می تواند از جمله بازیکنان مناسب برای سیستم کارلوس کی روش باشد. او نه تنها با سرعت انفجاری و قدرت بدنی بالا و البته شم گلزنی مهره ای خطرناک در خط حمله است بلکه توانایی های دفاعی قابل توجهی هم دارد. با این وصف به نظر می رسد خواص و ویژگی های فنی این بازیکن او را تبدیل به مهاجم سایه و یا یکی ازوینگرهای تیم ملی ایران بکند.

با این وصف شاید کمترین خطر سردار آزمون را تهدید می کند هرچند او رقیبی همیشگی به نام مهدی طارمی را دارد. رضا قوچان نژاد نیز در مجموعه مهاجمان نوک قرار می گیرد و باید بیشتر با سردار و طارمی رقابت کند؛ اما موضوعی که وجود دارد این است که اگر قدوس همان بازیکنی باشد که کی روش می خواهد ناخودآگاه جا برای یکی از مهاجمان نوک تیم ملی نیز تنگ خواهد شد.

حضور بازیکنی که یک مهاجم مرکزی با سرعت و قدرت بدنی و توان تدافعی است شاید باعث شود تا کی روش برای استفاده از مهاجمان تخصصی در تیم ملی به حداقل روی آورده و تنها از یک مهاجم استفاده کند. در این شکل رقابت جدی میان سردار، طارمی و گوچی برای حضور در ترکیب اصلی جدی تر از قبل می شود. ضمن این که تیم ملی ایران یک مهاجم گل زن و آماده به نام کریم انصاری فرد هم دارد که مدعی حضور در ترکیب اصلی است.

جالب است که حضور یک بازیکن این چنین تعادل در ترکیب را به هم ریخته و بازار رقابت را به مراتب جدی تر می کند؛ اما این رقابت فقط در خط حمله نیست وجدال وینگرها و هافبک تهاجمی ها نیز جذاب تر خواهد شد.

اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری و علیرضا جهانبخش نیز حالا یک رقیب تازه دارند که با هدف حضور در ترکیب ثابت به تیم ملی ایران می آید. حالا دو جای خالی احتمالی وجود دارد و ۵ بازیکن مدعی حضور در ترکیب اصلی.

ذهن کی روش

در ذهن و فکر کارلوس کی روش چه می گذرد؟ او چه ترکیبی را برای حضور در جام جهانی در نظر خواهد گرفت؟ آیا او کماکان ۳-۳-۴ بازی می کند یا برای رسیدن به ترکیب ایده آل به ۱-۳-۲-۴ روی می آورد تا بتواند از چهار نیروی هجومی استفاده کند؟ شاید دو بازی باقیمانده تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی بیش از قبل به حل معادله دشوار و شیرین خط حمله ایران کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج