جاباما
۵۸۸۶۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ذخیره اطلاعات روی مولکول ممکن می‌شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم کل فیلم‌های ساخته شده توسط هالیوود بالغ بر ۲۰۰ ترابیت داده است و با این کشف جدید علمی می توان تمامی این فیلم‌ها را بر روی یک مکعب یک اینچ مربعی (۶.۴۵ سانتیمتر مربعی) جای داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از ساینس دیلی، بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم کل فیلم‌های ساخته شده توسط هالیوود بالغ بر ۲۰۰ ترابیت داده است و با این کشف جدید علمی می توان تمامی این فیلم‌ها را بر روی یک مکعب یک اینچ مربعی (۶.۴۵ سانتیمتر مربعی) جای داد.
ذخیره اطلاعات روی مولکول ممکن می‌شود

این امر بدان معناست که ۲۵ هزار گیگابایت اطلاعات را می توان بر روی یک سکه ۵۰ پنسی ذخیره کرد. در مقام مقایسه آیفون ۷ اپل حداکثر قادر به ذخیره ۲۵۶ گیگابایت داده است.

محققان می گویند با کنترل عملکرد مغناطیسی طبقه خاصی از مولکول ها می توان از آن‌ها برای ذخیره سازی حجم بسیار زیادی از اطلاعات استفاده کرد. تنها مشکل این روش آن است که برای حفظ و ذخیره سازی مطمئن اطلاعات باید این مولکول‌ها را در دمای منفی ۲۱۳ درجه سانتیگراد نگه داشت. این دما بسیار نزدیک به دمای نیتروژن مایع یعنی منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد است.

البته دانشمندان در تلاش هستند تا دمای مذکور را بالاتر بیاورند، ولی برای تحقق این هدف هنوز راه درازی باید طی شود.

باتوجه به روند فزاینده تولید اطلاعات در جهان و همه گیرشدن تدریجی اینترنت اشیا که به رشد انفجاری تولید داده منجر خواهد شد افزایش چگالی و ظرفیت ذخیره سازی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بررسی‌ها حاکی از آن است در صورت عدم پیشرفت سریع فناوری ذخیره سازی اطلاعات، گوگل برای نگهداری اطلاعات کاربران خود تا سال ۲۰۵۰ باید مراکز داده ای به اندازه شعب فعلی مک دونالد ایجاد کند. اما دستاوردهای علمی از این دست نیاز به اشغال هزاران کیلومتر مربع زمین برای ایجاد مراکز داده را برطرف می کند.

هنوز زمان مشخصی برای تجاری سازی این دستاورد علمی اعلام نشده، اما دانشمندان در تلاش برای تقویت خواص مغناطیسی مولکول های یاد شده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج