۵۸۹۲۰۱
۹ نظر
۶۴۶۲
۹ نظر
۶۴۶۲
پ

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

طوفان صدمه‌های مالی و جانی جبران ناپذیری به‌دنبال دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، با توجه به اینکه اخیراً طوفان مرگبار فلورنس در آمریکا و طوفان بزرگ فیلیپین را شاهد بودیم در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به مرگبارترین طوفان‌های تاریخ داشته باشیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: انسان هیچ‌ وقت از خشم مادر طبیعت در امان نبوده است و بلاهای آسمانی همیشه جان ساکنین این کره‌خاکی را تهدید می‌کند. در بین تمامی این تهدید‌ها توفان یکی از سهمگین‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید و در یک چشم به‌هم زدن خانه‌ها را در هم می‌شکند.

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

طوفان صدمه‌های مالی و جانی جبران ناپذیری به‌دنبال دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، با توجه به اینکه اخیراً طوفان‌ مرگبار فلورنس در آمریکا و توفان بزرگ فیلیپین را شاهد بودیم در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به مرگبارترین طوفان‌های تاریخ داشته باشیم.

طوفان اُپال (عقیق)، سال ۱۹۹۵، خسارت ۵.۱ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

در سال ۱۹۹۵ ساکنین فلوریدا، آلاباما و تنسی روزگار سختی را تجربه کردند. در این سال توفان اپال قسمت‌های زیادی از فلوریدا را با خاک یکسان کرد و سپس در ادامه مسیر خود به سراغ ایالت‌های آلاباما و تنسی رفت و خرابی‌های زیادی به جای گذاشت. این طوفان چیزی حدود ۵.۱ میلیارد دلار به ساکنین این مناطق خسارت مالی وارد کرد.

طوفان ایزابل، سال ۲۰۰۳، خسارت ۵.۳ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان به‌عنوان خسارت‌بارترین حادثه زیست‌محیطی سال ۲۰۰۳ شناخته می‌شود و قسمت‌های ساحلی کارولینای شمالی را با خاک یک سال کرد. و چیزی حدود ۵.۳ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

طوفان فلوید، سال ۱۹۹۹، خسارت ۶.۹ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان با خود باران‌های سیل‌آسایی را به دنبال داشت و خانه‌های زیادی را به زیر آب برد، بیشتر اهالی ساکن در قسمت‌های ساحلی کارولینای شمالی از طوفان فلوید صدمه‌های زیادی دیدند و خسارت این طوفان چیزی حدود ۶.۹ میلیارد برآورد شده است. طوفان فلوید در گروه‌ طوفان‌های رده دوم قرار دارد.

طوفان هوگو، سال ۱۹۸۹، خسارت ۷.۱ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان که به لحاظ هواشناسی در گروه چهارم قرار می‌گیرد در سال ۱۹۸۹ کارولینای جنوبی را درنوردید و جان ۲۱ نفر را گرفت. در آن زمان طوفان هوگو به میزان خسارت ۷.۱ میلیارد دلار به عنوان پرهزینه‌ترین طوفان در تاریخ آمریکا شناخته شد.

طوفان جین، سال ۲۰۰۴، خسارت ۷.۶ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

اهالی فلوریدای آمریکا در سال ۲۰۰۴ طوفان سهمگین جین را هرگز فراموش نمی‌کنند چرا که این طوفان چیزی حدود هزار نفر انسان را به کام مرگ برد. در کنار آمار افراد زیادی که جان خود را در طوفان جین از دست دادند این طوفان به لحاظ مالی نیز چیزی حدود ۷.۶ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

طوفان آلیسون، سال ۲۰۰۱، خسارت ۹ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

آلیسون در‌واقع یک طوفان استوایی بود که یک بار دیگر رکورد طوفان‌های آمریکا را جابجا کرد و به‌عنوان کشنده‌ترین طوفان استوایی شناخته می‌شود. آلیسون در سال ۲۰۰۱ جان ۴۱ نفر را گرفت و ۹ میلیارد دلار خسارت به جای گذاشت.

شروع طوفان آلیسون در خلیج مکزیک بود، سپس این طوفان مرگبار راه خود را به شرق ادامه داد و سیل سهمگینی را در هیوستون تگزاس ایجاد کرد.

طوفان فرانسیس، سال ۲۰۰۴، خسارت ۹.۵ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان به اندازه‌ای به فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی و قسمت‌هایی از ایالت جورجیا خسارت وارد کرد که جورج‌ دابلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا این ایالت‌ها را به عنوان مناطق فاجعه‌زده اعلام کرد تا رسیدگی ویژه‌ای به این قسمت‌ها انجام شود. طوفان فرانسیس در سال ۲۰۰۴ چیزی حدود ۹.۵ میلیارد دلار خسارت به جای گذاشت.

طوفان ریتا، سال ۲۰۰۵، خسارت ۱۲ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

ساکنین نیو اورلئان و قسمت‌هایی از لوئیزیانا تنها چند هفته بود که طوفان مرگبار کاترینا را پشت‌سر گذاشته بودند که ناگهان خبر از طوفان جدیدی با نام ریتا از راه رسید. این طوفان باران سهمگینی را به دنبال داشت و در کنار نیو ارلئان و لوئیزیانا به ایالت تگزاس نیز آسیب‌های زیادی وارد کرد. طوفان ریتا ۱۲ میلیارد دلار خسارت به دنبال داشت.

طوفان چارلی، سال ۲۰۰۴، خسارت ۱۵.۱ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

کارشناسان هواشناسی طوفان چارلی را در گروه چهارم طوفان‌ها دسته‌بندی کرده‌اند. این طوفان قسمت‌های جنوبی کارولینا را در شهریور سال ۲۰۰۴ درنوردید و بر خلاف اینکه تصور می‌شود به سمت تامپا هدایت شود به ناگاه تغییر مسیر داد و به همین دلیل خسارت‌های مالی زیادی در حدود ۱۵.۱ میلیارد دلار به جای گذاشت.

طوفان آیرین، سال ۲۰۰۱، خسارت ۷.۳ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان در گروه یک طوفان‌ها قرار دارد و تخریب خود را از کارولینای شمالی شروع کرد نهایتاً به نیویورک رسید. طوفان آیرین سیل‌های سهمگینی به دنبال داشت و صدمه‌های زیادی به منازل و اماکن عمومی وارد کرد تا خسارت این طوفان مبلغ گزاف ۷.۳ میلیارد دلار برآورد شود.

طوفان ویلما، سال ۲۰۰۵، خسارت ۲۱ میلیون دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان در سال ۲۰۰۵ لقب خطرناک‌ترین طوفان را در اقیانوس اطلس را از آن خود کرد و کارشناسان هواشناسی طوفان ویلما را در گروه طوفان‌های رده ۳ قرار دادند. طوفان ویما خسارتی معادل ۲۱ میلیون دلار به مکزیک، کوبا و ایالت فلوریدای آمریکا وارد کرد.

طوفان اندرو، سال ۱۹۹۲، خسارت ۲۶.۵ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

چیزی حدود ۲۵ سال قبل طوفان اندرو که در رده ۵ قرار داشت قسمت‌های زیادی از ایالت فلوریدا را با خاک یکسان کرد و باعث قطع برق خانه‌های زیادی شد. در آن زمان سازمان مدیریت بحران‌های آمریکا نتوانست به خوبی به افراد مصیبت‌زده خدمات ارائه کند و در نتیجه تغییرات اساسی را در این سازمان شاهد بودیم. طوفان اندرو ۲۶.۵ میلیون دلار خسارت به جای گذاشت.

طوفان آیک، سال ۲۰۰۸، خسارت ۲۹.۵ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

این طوفان به عنوان سومین طوفان بزرگ آمریکا شناخته می‌شود و از قسمت‌های غربی سواحل آفریقا راه خود را به دریای کارائیب و خلیج مکزیک پیدا کرده بود. طوفان آیک در گروه‌ طوفان‌های درجه ۲ قرار دارد و جدود ۲۹.۵ میلیارد دلار به شهرهای ایالت تگزاس خسارت وارد کرد.

طوفان سندی، سال ۲۰۱۲، خسارت ۷۱.۴ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

طوفان سندی در گروه یک قرار دارد و در سال ۲۰۱۲ صدمه‌های بسیار زیادی به شهر نیویورک وارد کرد، این طوفان سیل عظیمی را به دنبال داشت که باعث شد سیستم حمل و نقل نیویورک کاملاً از کار بیافتد و هزاران نفر را بی‌خانمان کرد.

طوفان کاترینا، سال ۲۰۰۵، خسارت ۱۰۸ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

کارشناسان هواشناسی طوفان کاترینا را به عنوان سهمگین‌ترین طوفان قرن ۲۱ می‌شناسند، این طوفان در گروه طوفان‌های رده ۵ قرار گرفت و قسمت‌های زیادی از میامی آمریکا را با خاک یکسان کرد. توفان کاترینا سپس با رده ۳ به سمت لویزیانا حرکت کرد و خسارت‌های زیادی را در این منطقه شاهد بودیم. طوفان کاترینا بیشتر از ۱۲۰۰ نفر را به کام مرگ برد و خسارتی برابر با ۱۰۸ میلیارد دلار به دنبال داشت.

طوفان هاروی، سال ۲۰۱۷، خسارت ۱۲۵ میلیارد دلار

طوفان‌های بزرگ و مخرب تاریخ ایالات متحده

در اواخر شهریور سال گذشته طوفان هاروی مناطق تگزاس و لویزیانا را در نوردید، وقوع این طوفان که در رده چهار قرار داشت چیزی حدود ۴ روز به طول انجامید و قسمت‌های زیادی از هیوستون را زیرآب برد. طوفان هاروی به‌عنوان پرهزینه‌ترین طوفان در تاریخ آمریکا شناخته می‌شود و چیزی حدود ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت به جای گذاشت. این طوفان دست‌کم جان ۸۲ نفر را نیز گرفت.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به مطالب زیست‌محیطی علاقه زیادی دارید و طوفان‌های سهمگینی را می‌شناسید که خسارت‌های زیادی به جای گذاشته‌اند، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان اطلاعات مفید خود قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وحشتناکه

    • یلدا گلی

      یکی از اینا کاخ سفید بیاد خوبه

    • ژاکلین

      خیلی عجیبه که شما چند روزی هست که به توفان های آمریکا اشاره میکنید

    • ایکس

      طفلکی حیواناتی که از بین رفتن

    • بدون نام

      با وجود خسارتهای زیاد چند ماه بیشتر طول نمیکشه به شرایط عادی برمیگردن یک درصد فکر کن این طوفانا اینجا بیاد قشنگ صد سال طول میکشه مثل روز اول بشیم

    • m o

      توفان پوشک

    • احمد

      تومگراونجا بودي که ميگي چندماه بعد به وضعيت عادي برميگردن چرا افسانه امريکاي قدرتمند و رويين تن را از مغزتون نمياريد بيرون!؟.

    • بدون نام

      طوفان پراید در سال 2018 در ایران رخ داد و پراید را تا مرز 42 میلیون بالا برد

    • A

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج