۵۸۹۶۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مجازات در انتظار والدين متخلف

با توجه به اينكه در سال‌هاي اخير،كودكان و نوجوانان با مشكلات بسياري مواجه بوده و به نوعي برخي از آن‌ها نيز در معرض خطر قرار دارند و با توجه به خلأهای قانونی در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان، قوه قضاییه در اردیبهشت۸۸ لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» را تقدیم دولت کرد. در مرداد ۱۳۹۰ در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و در آبان همان سال، به مجلس ارسال شد.

محمد كاظمي در روزنامه قانون نوشت: با توجه به اينكه در سال‌هاي اخير،كودكان و نوجوانان با مشكلات بسياري مواجه بوده و به نوعي برخي از آن‌ها نيز در معرض خطر قرار دارند و با توجه به خلأهای قانونی در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان، قوه قضاییه در اردیبهشت۸۸ لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» را تقدیم دولت کرد. در مرداد ۱۳۹۰ در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و در آبان همان سال، به مجلس ارسال شد.

لايحه در كميته خصوصي كميسيون قضايي مجلس مورد بررسي قرارگرفت اما با توجه به پايان عمر مجلس نهم، دوباره از سوي دولت به مجلس دهم ارسال شد و در حال حاضر نيز در كميته خصوصي كميسيون قضايي مطرح است و پس از اتمام بررسي‌ها اين لايحه در صحن كميسيون مطرح خواهد شد .
در این لایحه، به مواردی مانند سرپرستی، فرار از خانه، زندانی شدن توسط والدین، خشونت مستمر، عدم ثبت ولادت، سوءرفتار، بهره‌کشی، نادیده‌گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی کودکان، ممانعت از تحصیل آن‌ها، خرید و فروش کودکان و فعالیت مجرمانه به وسیله کودک اشاره شده است.

همچنين در اين لايحه براي خانواده‌هايي كه به وظايف قانوني و شرعي خود در قبال كودكان خود عمل نكنند، مسئوليت و مجازات‌هايي درنظر گرفته شده است كه اين مجازات، بيشتر به صورت جزاي نقدي و توجيه، هدايت و عدم تكرار رفتارهاي قبل والدين ديده شده و اصولا در اين لايحه، بيشتر اقدامات پيشگيرانه در قبال كودكان و نوجوانان مدنظر قرار گرفته است.

با توجه به مشكلات و آسيب‌ها در مورد كودكان و ضرورت تصويب لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان، بايد بگويم اين لايحه به زودي در دستور كار كميسيون حقوقي و قضايي مجلس قرار خواهد گرفت زيرا بررسي‌هاي كميته فرعي به اتمام رسيده و به زودي در صحن كميسيون مطرح خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج