۵۸۹۶۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«زن‌ شگفت‌انگیز»: عقبگرد یا پیشرفت هالیوود؟!

چند روزی است که صحبت‌ها و انتقادات جیمز کامرون از «زن شگفت‌انگیز» به یکی از مهمترین اخبار تبدیل شده. جیمز کامرون در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرد که تمام تحسین‌ها از «زن شگفت‌انگیز» نادرست و منحرف کننده است.

وب سایت دنیای تصویر: چند روزی است که صحبت‌ها و انتقادات جیمز کامرون از «زن شگفت‌انگیز» به یکی از مهمترین اخبار تبدیل شده. جیمز کامرون در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرد که تمام تحسین‌ها از «زن شگفت‌انگیز» نادرست و منحرف کننده است. جیمز کامرون در این گفتگو اشاره کرده:

«او یک‌ قهرمان است که از او استفاده‌ی ابزاری شده و این همان سینمای مرد محور است که دارد به کار خودش ادامه می‌دهد. نمی‌‎گویم که از این فیلم خوشم نیامده، اما به نظرم این فیلم قدمی رو به عقب است. سارا کانر یک قهرمان زیبا نبود. او شخصیتی قدرتمند داشت و دارای مشکلات بود. مادر بدی بود و به وسیله‌ی کاراکترش توانست احترام مخاطبین را به دست بیاورد. برای من تأثیر شخصیت‌هایی مانند سارا مسلم است، چرا که نیمی از مخاطبین فیلم زنان هستند.»
«زن‌ شگفت‌انگیز»: عقبگرد یا پیشرفت هالیوود؟!

به تازگی پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت انگیز» پاسخ جیمز کامرون را در توییتی داده است: «جیمز در فهم درست «زن شگفت انگیز» و آن چه فیلم به زنان در تمام دنیا ارائه می‌دهد ناتوان است. این نکته چیز عجیبی نیست. او کارگردان بزرگی است اما زن نیست. زنان قوی عالی‌اند. از او بابت تعریف از فیلم «هیولا» و شخصیت زن قوی و آسیب‌دیده‌‌اش متشکریم؛ اما اگر قرار باشد ما زنان همیشه خشن، محکم و آسیب‌دیده باشند تا قوی تلقی شویم. اگر آزادی نداشته باشیم که شخصیتی چند‌بعدی خلق کنیم یا نتوانیم از زن تقدیر کنیم فقط به این خاطر که زیبا و جذاب است ، چندان قدمی رو به جلو برنداشته‌ایم. من معتقدم زنان باید بتوانند هرچه می‌‌خواهند باشند، درست مانند شخصیت‌های اصلی مرد. نوع درست و یا اشتباهی از یک زن قدرتمند وجود ندارد و مخاطبین بی‌شمار زن این فیلم که باعث شدند این اثر بسیار موفق باشد باید قادر باشند تا قهرمان خود را قضاوت کنند.»

«واندروومن» تا به اینجا موفق‌ترین محصول استودیوهای هالیوودی در تابستان کم‌رونق امسال بوده و این ابرقهرمان مونث خیلی زود و با «لیگ عدالت» به سینماها بازخواهد گشت. اما باید دید که بحث و دعواهای جنسیتی و فرامتنی بر سر این شخصیت همیشه مناقشه‌برانگیز تا کجا ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج