۵۸۹۶۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

كارآفرينی بايد بتواند به فضای اقتصادی جهت دهد

براي توسعه كارآفريني در كشور به دو مولفه بسيار مهم نيازمنديم. در اين زمينه، ابتدا بحث بهبود فضاي كسب و كار مطرح مي‌شود.

حسين محمودي اصل در روزنامه قانون نوشت: براي توسعه كارآفريني در كشور به دو مولفه بسيار مهم نيازمنديم. در اين زمينه، ابتدا بحث بهبود فضاي كسب و كار مطرح مي‌شود.
وقتي فضاي كسب و كار مناسبي نداشته باشيم، تلاش‌هاي ما در جهت ايجاد كسب و كارهاي جديد و حفظ كسب و كارهاي قديمي نتيجه بخش نخواهد بود، بدين معني كه وقتي براي ايجاد يا انجام امور معمولي يك كسب و كار بروكراسي شديد اداري، گرفتن انواع مجوزها و كارهايي از اين دست وجود داشته باشد، تشكيل و پايداري كسب و كارها با مشكل مواجه مي‌شود.
بنابراين بخشي از بحث بهبود فضاي كسب و كار مربوط به دولت‌هاست و بخش ديگر آن مربوط به شهرداري است كه مي‌تواند با ايجاد فضاهايي، طرح‌ها و ايده‌هاي شهروندان را به بلوغ رسانده و رشد دهد و همچنين به تجاري‌سازي آن‌ها كمك كند و امكانات لازم را براي ايجاد كارآفريني، كسب و كارها و استارتاپ‌ها فراهم سازد.
البته به طورحتم خروجي همين فعاليت‌ها مي تواند بخشي از هزينه‌ها را جبران كند. مساله ديگر اين است كه در بحث كارآفريني مساله انتخاب افراد اهميت بسياري دارد. بايد شرايطي ايجاد شود كه انتخاب كارآفرين و افراد با استعداد و خلاق به روشني و بدون اشتباه انجام گيرد. افراد خلاق و كارآفرين، فرصت را مي‌بينند، سپس آن را شناسايي، تقاضاها را بررسي و بازارها را رصد مي‌كنند، تحقيقات بسياري انجام مي‌دهند و پس از گام‌هاي مختلف در اجرا، ممكن است نياز به منابع داشته باشند.
بنابراين منابع بايد بر اساس روحيات و ويژگي‌هاي كارآفريني در اختيار قرار بگيرد. در چنين شرايطي فاز اول اين است كه شناسايي درستي از شخص كارآفرين و متقاضي ايجاد كسب و كار داشته باشيم. اين مساله نشان مي‌دهد كه همه شهروندان توانايي كارآفرين شدن و ريسك‌پذيري لازم براي اين كار را نداشته باشند و در اين مورد، خلق و خوي نتيجه‌گرايي نداشته باشند. به اين ترتيب اگر ما براي همه شهروندان، يك فضاي مشابه را درنظر بگيريم به طورحتم نه‌تنها موفقيتي كسب نخواهيم كرد بلكه منابع را نيز به هدر خواهيم داد.
شناسايي كارآفرينان در اين زمينه گامي بسيار مهم بوده و باعث خواهد شد كه پس از شناسايي، پروژه‌ها به بهترين نحو پيش برود و كسي كه در اين زمينه متخصص و توانا باشد بر خلاف افراد عادي با كوچك‌ترين مشكلي پا پس نخواهد كشيد و در صورت شكست هم دوباره ادامه خواهد داد و كار را به موفقيت خواهد رساند.
در گام‌هاي بعدي مي‌توان با تسهيلات ارزان قيمت و ايجاد چرخه‌هاي تامين، مشاغل خانگي ايجاد كرد كه اين مشاغل خانگي مي‌تواند براي شهروندان نيز اشتغال ايجاد كند. ضمن اينكه بخش خصوصي براي بهره‌برداري از فضاها و قابليت‌هاي موجود شهري مي‌تواند به صورت اشخاص حقيقي و حقوقي ورود كند. در شهرهاي كشور ما ظرفيت‌هاي بسياري براي كارآفريني وجود دارد.
پارك‌هاي بسياري در كشور وجود دارد كه با كمترين هزينه و بيشترين درآمد براي شهر مي‌تواند فضاي شادي و تفريح ايجاد و رضايت شهروندان را نيز تامين كند. ظرفيت‌هاي موجود همان‌گونه كه گفتيم بسيار است و تنها بايد كمي در فضاي كسب و كار بهبود ايجاد كرد و تلاش شود كه كارآفرينان واقعي چه حقوقي و چه حقيقي جذب شوند و تعامل سازنده‌اي نيز با ساير نهادها ايجاد شود كه در اين شرايط، كارآفريني بتواند فضاي اقتصادي را سمت‌وسو ببخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج