۵۹۰۵۸۹
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

در این مطلب لیستی از ۱۰ شهر که دیوار حفاظتی در اطراف خود دارند را آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید راحت‌تر درباره مقصد بعدی سفرتان تصمیم گیری کنید.

برترین ها - ترجمه از محمد پارسا حاتمی: از گذشته‌های دور ما درباره جنگ‌ بین کشورها و فتح سرزمین‌ها شنیده ایم و اگر به ما بگویند که عامل موفقیت در این جنگ‌ها چه بوده است، شاید اولین موردی که به ذهن مان خطور کند داشتن ارتشی بزرگ و نیرومند باشد. اما برای کشور یا شهری که مورد حمله قرار گرفته چه عاملی می‌تواند مهم باشد؟ جواب داشتن سدی محکم و غیر قابل نفوذ در برابر دشمن است.
همین حالا که جواب را گفتیم مطمئن‌ هستیم اولین موردی که به ذهن‌تان رسیده دیوار بزرگ چین است، بله همانی که امروزه مقصد گردشگری بسیاری از مسافران شده و قدم زدن بر روی آن آرزوی هر شخص.
اکنون لیستی از ۱۰ شهر که دیوار حفاظتی در اطراف خود دارند را آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید راحت‌تر درباره مقصد بعدی سفرتان تصمیم گیری کنید.

ویزبه (Visby)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

مردم شهر ویزبه که شهری واقع در کشور سوییس است در قرن ۱۲ میلادی یعنی همان زمانی که ساخت دیوار در اطراف شهرهای اروپا رواج یافته بود، تصمیم به ساخت دیواری به ارتفاع ۶ متر و بدون برج مراقبت کردند تا از قافله عقب نمانند.
اما در قرن ۱۳ میلادی جنگی اتفاق افتاد که دلیلی شد تا مردم این شهر شور و اشتیاقی مضاعف پیدا کنند تا زودتر کار ساخت دیوارها را به اتمام برسانند و همچنین تصمیم گرفتند که ۲۹ عدد برج دیدبانی هم به آن اضافه کنند که امروزه ۲تا از آن‌ها تخریب شده و تنها ۲۷ عدد از آن باقی مانده است.

هرر (Harar)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

هرر شهری با وسعت زیاد و دیوار کشی شده واقع در شرق کشور اتیوپی است که برای قرن‌ها مرکز تجارتی بوده و در آن زمان با اعراب و آفریقاییان بازرگانی زیادی داشته‌اند. همچنین این شهر با داشتن ۸۲ مسجد و ۱۰۲ بارگاه زیارتی یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان اسلام است.
هرر یکی از شهرهای حکومت عثمانی بوده است که جزئی از شاخ آفریقا محسوب می‌شود. دیوارهای این شهر در قرن ۱۶ میلادی با ۵ ورودی ساخته شد و امروزه وقتی که از بالا به آن نگاه می‌کنید جلوه زیبایی که این دیوارها به شهر داده‌اند را بخوبی می‌بینید.

پینگ یائو (Pingyao)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

پینگ یائو شهری کوچک و بازسازی شده در کشور چین است که دیوارهای عظیم و با شکوه آن شامل ۷۲ برج دیدبانی و ۶ ورودی است بطوری که با دیدن آن به عظمت و هیبت اش پی خواهید برد. در سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۴) یکی از دیوارها کاملا فرو ریخت اما بازهم بازسازی به دادش رسید و دوباره آن را از نو بنا کردند و اکنون از آن به عنوان یکی از سالم‌ترین دیوارهای موجود نام می‌برند. این شهر تاریخی در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

اوبیدوز (Óbidos)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

اوربیدوز شهری کوچک در قسمت غربی کشور پرتغال است که در تپه ها و کوهپایه‌ها بنا شده، به همراه دیواری مستحکم که کل شهر را فرا گرفته است. این شهر توسط موروها (Moors) پایه گذاری شد و در سال ۱۱۴۸ میلادی توسط اولین پادشاه پرتغال، آفونسو هنری (Afonso Henriques) تسخیر شد و به امپراطوری آنان درآمد.
دیوار حفاظتی در قرن ۱۴ میلادی بازسازی شد و در آن از سنگ مرمر و سنگ آهک استفاده شد. اما اوربیدوز از نظر اینکه میدان، دیوارها و خیابان‌ها به سبک قرون وسطایی حفظ شده‌اند، امروزه یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای اشخاصی است که علاقه مند به این دوران هستند.

شیان (Xi'an)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

شیان شهری قدیمی در کشور چین است با قدمتی بیش از ۳۱۰۰ سال که برای ۱۰۰۰ سال نیز پایتخت ۱۳ سلسله و امپراطوری بوده است و در مجموع ۷۳ نفر بر آن حکم فرمایی کرده‌اند. شیان در پایانه شرقی جاده ابریشم قرار گرفته و نزدیک به موزه ارتش تراکوتا (سربازان سفالین) قرار دارد.
همچنین این شهر خواهر خوانده اصفهان نیز می‌باشد. این دیوار در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است و یکی از بزرگترین دیوارهای ساخته شده در جهان است. عرض آن آنقدر بزرگ هست که همزمان ۵ دوچرخه سوار بتوانند در کنار هم حرکت کنند.

ایتچان کلا (Itchan Kala)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

ایتچان کلا شهرکی داخلی درون شهر خیوا (Khiva) در کشور ازبکستان است که شامل بناها و خانه‌هایی آجری با ترکیبی دلنشین است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و شامل ۴ ورودی در هر ضلع مستطیلی شکل آن است.
این بنا بارها و بارها فرو ریخته اما همیشه آن را بازسازی کرده‌اند و در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دیدن این بنا رفتید حتما قبل از غروب آفتاب آن جا باشید تا با بخش دیدنی و جذاب این شهر تاریخی که رنگ دیوارهای آن هنگام پخش شدن نور خورشید بر روی آن است را از دست ندهید.

اویلا (Avila)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

اویلا در قسمت غربی کشور اسپانیا و در بالای تپه‌های سنگی آن منطقه که از آب و هوایی خاص و ویژه برخوردار است، ساخته شده است. بخش قدیمی این شهر تماماً توسط دیوارهای باشکوه‌اش تسخیر شده است اما در بخش خارجی شهر پیشرفت داشته و ساختمان‌هایی در اطراف آن ساخته شده است. این حصار شامل ۸۸ برج مراقبت و ۹ ورودی است که در طی قرون یازده تا دوازده میلادی تکمیل و ساخته شده است.

کِرکسون (Carcassonne)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

کرکسون شهری واقع در جنوب کشور فرانسه است که عنوان بزرگترین دیوار را در اروپا به خود اختصاص داده و بهترین شهر در دنیا است که از دیوارهایش بخوبی حفاظت شده و بسیار سالم مانده‌اند که خب بازسازی‌های انجام شده هم بی‌تاثیر نبوده و بخوبی انجام شده است.
یکی از بخش‌های دیدنی و جذاب این قلعه بخشی است بنام Roman که متفاوت از دیگر دیوارهای قرون وسطایی بوده و در آن از آجرهای قرمز رنگ و برای سقفش از سفال‌های رنگی استفاده شده است. نکته جالب توجه درباره این بنا تعلق داشتن یکی از برج‌هایش به افراد کاتولیک برای بازجویی‌ کردن افراد در قرن سیزده میلادی بوده است و همچنان هم به برج بازجویی (The Inquisition Tower) معروف است. همچنین در نسخه سال ۱۹۹۱ فیلم رابین هود، این قلعه بخشی از مکان فیلم برداری بوده است.

اورشلیم (Jerusalem)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

اورشلیم یا همان بیت المقدس، یک شهر مذهبی است که هر سه نوع مذهب اسلام، مسیحی و یهودی در آن زندگی می‌کنند در حالی که این شهر مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین و حتی پایتخت اسرائیل است. این شهر زیبا، تلفیقی از قرن یک و قرن بیست و یک است، جایی که بافت قدیمی در کنار بافت جدید و ساختمان‌های بلند بلند با هم تضادی زیبا ایجاد کرده اند.

بخش دیوار کشیده شده اورشلیم که در قرن نوزدهم تمام شهر را شامل می‌شد، امروزه به شهر قدیمی (Old City) معروف است و به چهار بخش تقسیم شده است. بخش مسلمان، یهودی، مسیحی و ارمنی نشین. این دیوارها از زمان‌های خیلی دور و برای حفاظت ساخته شده‌اند. در قرن شانزدهم امپراطوری عثمانی تصمیم به بازسازی دیواری که تنها خرابه‌هایی از آن مانده بود می‌کند و دیوارهایی که شما اکنون مشاهده می‌کنید بجای مانده از آن دوره است.

دوبروونیک (Dubrovnik)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید

و در نهایت می‌رسیم به نگین اینگونه شهرها، یعنی دوبروونیک، شهری با دیواره‌هایی بلند که در کشور کرواسی و در سواحل دریای آدریاتیک (Adriatic) قرار دارد و به مروارید دریای آدریاتیک (Pearl of the Adriatic) معروف است.
این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و توریستی حوضه مدیترانه است. در زمان احداث این شهر، آن را به هدف تجارت دریایی بنا کردند. این شهر در قرون وسطی به تنها شهری تبدیل شد که توانست در این تجارت رقیب شهر ونیز(Venice) شود و همچنین پیشرفت‌های قابل توجهی در قرون 15 و16 میلادی داشته باشد. اما در مجموع این شهر و پیشرفت‌هایش در بین قرون 12 تا 17 انجام شده و بخوبی تا الان حفظ شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غزال دیولاخ

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج