۵۹۰۷۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

محمدرضا اصلانی از جشنواره بیطار حکم گرفت،دو اجرایی شدن «شیرهای خان بابا سلطنه»، ساخت مستندی درباره پوستر فیلم،اکسیدان همچنان می‌فروشد و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا اصلانی از جشنواره بیطار حکم گرفت،دو اجرایی شدن «شیرهای خان بابا سلطنه»، ساخت مستندی درباره پوستر فیلم،اکسیدان همچنان می‌فروشد و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

طی حکمی از سوی ناصر باکیده دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار، محمدرضا اصلانی از فیلمسازان و پژوهشگران سینمایی به سمت رئیس هیات انتخاب و داوری بخش فیلم نخستین جشنواره تخصصی بیطار منصوب شد.

به گزارش ایسنا، سازمان دامپزشکی کشور، با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی، پرداختن به نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است. نخستین جشنواره فیلم و عکس «بیطار» ۱۴ تا ۱۷ مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می‌شود.

"شیرهای خان بابا سلطنه" دو اجرایی شد

"شیرهای خان بابا سلطنه" جدیدترین اثر افشین هاشمی به دلیل استقبال فوق‌العاده مخاطبان دو اجرایی شد.

این نمایش به دلیل استقبال فوق‌العاده مخاطبین روز جمعه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود. گفتنی است که گلاب آدینه برای اولین بار در این نمایش، نقش سیاه را ایفا می‌کند.

نمایش کمدی، موزیکال "شیرهای خان بابا سلطنه" با نقش‌آفرینی گلاب آدینه، محمدرضا مالکی، شهرام مسعودی، علیرضا ناصحی، وحید نفر، محمدرضا آزادفرد، افشین هاشمی، مسیح کاظمی، فاطمه حیدری‌فر، الناز سلیمانی، احسان بیات‌فر، مانیا علیجانی، صبا گرگین‌پور، محمد دائی‌چین، مهدی پناهی، مبین دودانگی، معین طاهری‌طاری، صابر گل‌محمدی و مونا فرجاد همه روزه به جز شنبه‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو نرسیده خیابان رازی شماره ۷۴ به صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال و یا گیشه پردیس شهرزاد مراجعه کنند.

حبیب الله دانش نمایش « چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» را به روی صحنه می‌برد

حبیب الله دانش « چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو » به نویسندگی «:محسن رهنما»را از ۱۳ شهریور ماه، در مکتب تهران روی صحنه می‌برد.

چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو، داستان بازیگر نقش اتللوست که خودش را در صحنه کشته، فرصتی یافته تا علت مرگ خود را که بموازات داستان اتللوی شکسپیر است، برای مخاطبین بیان ‌کند.

محمدرضا ترابی در نمایش « چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» ایفای نقش خواهد کرد.

فریبرز واحدی(دستیارکارگردان)، حسن فضلی (مدیر صحنه)، نگار محمدزاده(عکاس و فضای مجازی)، الهه حاجی زاده ( مشاور رسانه ایی)دیگر عوامل این نمایش هستند.

نمایش چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو از۱۳ شهریور ماه هرروز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰ در سالن مکتب تهران روی صحنه می‌رود علاقمندان جهت دیدن این نمایش می توانند به سایت فروش www. Tik۸.com مراجعه نمایند.

بازگشت " طپانچه خانم " به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور

این نمایش از ٢٨ شهریور ماه با تغییر ٥٠ درصدی نسبت به اجرای جشنواره و اجرای عمومی که از جمله تغییر در بازیگر و دکور نمایشی خواهد بود ؛ به روی صحنه خواهد رفت.

" طپانچه خانم " نمایش برگزیده ی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ، برگزیده‌ی بهترین کارگردانی، بهترین بازیگران زن، بهترین طراحی لباس و همچنین کاندیدای بهترین نمایشنامه، بهترین موسیقی، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی گریم به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور از ٢٨شهریور در تماشاخانه پالیز به روی صحنه میرود.

خورشید «سینماحقیقت» می‌درخشد!

حبیب نریمانی با فیلم «امشب خورشید می‌درخشد» که مستندی درباره‌ی پوستر فیلم و ارتباط آن با اقتصاد سینما است، متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شد.

محور این فیلم، یک عمر فعالیت هنری استاد «محمدعلی حدت» نقاش و طراح پوستر نامی ایران است و همزمان با «سعید بطالی» گرافیست قدیمی کشور هم گفتگو شده است.

به گفته نریمانی، بخش دیگری از مستند «امشب خورشید می‌درخشد» به دیدگاه تهیه‌کنندگان قدیمی سینمای ایران نظیر محمد متوسلانی، احمد قدکچیان، رضا بانکی، عبدالله علیخانی و... از منظر ارتباط طراحی پوستر فیلم با اقتصاد سینما اختصاص یافته است.

این فیلم برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شده است.

عوامل تولید مستند «امشب خورشید می‌درخشد» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: حبیب نریمانی، تصویربرداران: امیر امانزاده و حبیب نریمانی، صدابردار: ساقی محمدرضایی، تدوینگر: رضا ثمرقندی، گوینده: محمدعلی حدت

حبیب نریمانی متولد سال ۱۳۵۹ در اصفهان و دانش‌آموخته‌ی کارگردانی سینما است. در کارنامه فیلمسازی وی مجموعه مستند شوک (شبکه سه سیما)، مجموعه مستند زنگار (شبکه یک سیما)، مجموعه مستند پردیس پارسی (شبکه یک سیما) و مستندهای مصائب هراس‌انگیز زنی به نام لیلا، مردی که نمی‌خواست هیولا باشد، فرصتی برای نفس کشیدن (شبکه پرس‌تی‌وی) به چشم می‌خورد.

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

«آدم خانگی» در لیست ۱۵ فیلم انیمیشن برتر جشنواره «کانتربری» قرار گرفت

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار» در لیست ۱۵ فیلم کوتاه انیمیشن برتر جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس قرار گرفت.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کانتربری» Canterbury طی روزهای ۷ تا ۸ مهرماه ۹۶ در انگلستان برگزار می‌شود و انیمیشن «آدم خانگی» که به لیست ۱۵ فیلم کوتاه انیمیشن برتر این جشنواره راه یافته، روز ۸ مهرماه به نمایش عمومی درآمده و توسط هیات داوران برای کسب عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره داوری می‌شود.

در جشنواره «کانتربری» که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جنوب انگلیس است، فیلم‌های منتخب قبل از نمایش برای دریافت جایزه کاندید می‌شوند. «آدم خانگی» هم نامزد بهترین فیلم در بخش انیمیشن کوتاه این جشنواره شده است.

گفتنی است: «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

این فیلم انیمیشن اوایل ماه مرداد در جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF به نمایش درآمد و بزودی در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی که طی روزهای ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شود هم روی پرده می‌رود. «آدم خانگی» نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» مالزی نیز شده است. این جشنواره در روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

اکسیدان همچنان در صدر فروش و جذب مخاطب

فیلم سینمایی « اکسیدان»به کارگردانی حامد محمدی در هفته دهم اکرانش از مرز یک میلیون نَفَر مخاطب عبور کرده و به فروش ٩میلیارد تومان رسیده است،این فیلم سینمایی با تحریم حوزه هنری و در اختیار نداشتن ٩٠سالن سینما همچنان با استقبال مخاطبانش رو به رو است و اکران این فیلم در تهران و شهرستان ها ادامه دارد.

جواد عزتی،امیر جعفری،شبنم مقدمی،شقایق دهقانی،رضا بهبودی ،لیندا کیانی،علی استادی ترکیب بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل میدهند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:نویسنده و کارگردان:حامد محمدی،مدیر فیلمبرداری:فرشاد محمدی،صدابردار:سعید بجنوردی،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:علی صابری،طراح چهره پردازی:ایمان امیدواری،مدیر تولید:مجید کریمی،طراح صحنه و لباس:کامیاب امین عشایری،منشی صحنه:فاطمه سادات سیدی،جلوه های ویژه بصری:بهنام خاکسار،صداگذار:بهمن اردلان،موسیقی: امیر توسلی ،مدیر تدارکات:احمد عطایی،عکاس:مهدی دلخواسته،تبلیغات فضای مجازی:آریان امیرخان،مشاور رسانهای:بهناز شیربانی،تهیهکننده:منوچهر محمدی.رسانه فیلمسازان پخش این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

لندن میزبان «میراث» کودتای امریکایی ۲۸ مرداد شد

مستند «میراث»از آثار برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار که به بررسی کودتای امریکایی ۲۸ مرداد، شنبه این هفته ۲۶ آگوست در کانون توحید شهر لندن به نمایش درآمد.

مستند «میراث»از آثار برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار که به بررسی کودتای امریکایی ۲۸ مرداد، شنبه این هفته ۲۶ آگوست در کانون توحید شهر لندن به نمایش درآمد.

«میراث» به کارگردانی کامبیز امیرخسروی، فیلمساز ایرانی‌الاصل امریکایی، روایتی است از حقایق و ناگفته‌هایی درباره کودتای۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) به عنوان عامل اصلی کودتا، در این سال‌ها آن‌ها را تحریف کرده و روایت خود را گفته است.
کارگردان این اثر که خود ساکن آمریکاست و هدف از ساخت این اثر را آشنایی مردم این کشور با اقدامات کاخ سفید در ایران می‌داند. اثر این فیلمساز که از سانسور فیلمش در جشنواره‌هایمختلف امریکایی، گلایه‌مند است در قالب اکران‌های مردمیبخش بین‌الملل جشنواره عمار، در حالا نمایش است.

«شب تولد» و «روتوش» در جشنواره فیلم کوتاه میامی

دو فیلم کوتاه «شب تولد» و «روتوش» در شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه میامی رقابت می‌کنند.

فیلم کوتاه «شب تولد» به کارگردانی امید شمس در نخستین حضور بین‌المللی خود در کنار «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری به نمایندگی از ایران با فیلم‌های کوتاهی از سراسر جهان رقابت خواهد کرد.

جشنواره فیلم کوتاه میامی با به نمایش گذاشتن فیلم‌های کوتاه زیر بیست دقیقه، فیلم‌های کوتاه برتر سینمای جهان را به عنوان یک مدیوم و گونه هنری مستقل به رقابت می‌گزارد.

شانزدهمین دوره این جشنواره از تاریخ ۶ تا ۱۱ نومبر در شهر میامی آمریکا برگزار خواهد شد.

نمایش «برج‌های خاموش» نوشته و کارگردانی زهرا شایان فر پس از وقفه‌ای کوتاه به تالار محراب بازمی‌گردد

نمایش «برج‌های خاموش» با نویسندگی و کارگردانی زهرا شایان فر که چهارشنبه؛ هشتم شهریورماه درقالب اجرای ویژه خبرنگاران و عکاسان به دور نخست اجرای خود سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب پایان می‌دهد، پس از برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی‌سنتی دور دوم اجراهای خود را آغاز می‌کند.

نمایش «برج‌های خاموش» از یک‌شنبه ۲۲ مردادماه دور نخست اجراهای خود را در سالن اصلی تالار محراب آغاز کرده است و هرروز به‌غیراز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

گروه بازیگران «برج‌های خاموش» به‌ترتیب سن عبارات‌اند از شهرام نیک‌کار، منیر چراغی، فرهاد شکرالله‌زاده، فریبا بگلو، علیرضا رحیم‌دل، سهند آدم‌عارف، سمیرا صارمی، سیاوش قلعه‌وردی، امیر شیخ‌زاده، فائزه بهرامی، علی کاظم‌ لو و خورشید شایان فر

دیگر عوامل «برج‌های خاموش» که جدیدترین اثر گروه تئاتر «صلح» است عبارت‌اند از:

طراح صحنه و مشاور کارگردان: علی شایان فر، دستیار کارگردان: حبیبه عبدالهی‌ مشکنلو، منشی و مدیر صحنه: فاطمه رستمی، طراح گریم: سعیده آجربندیان، مجریان گریم: فاطمه حسین‌خانی و محمد کاظمی، دستیار گریم: لیلا مهدی پور، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر: بهرام شادان فر، طراح نور: اکبر شجاعی، انتخاب موسیقی: محمد شیرازی، افکت و میکس: استودیو زابتیک، طراح لباس و عروسک: زهرا شایان فر، ساخت عروسک، دکور و آکساسوار: ابوذر شایان فر، عکاس: محبوبه فرج‌الهی، روابط عمومی: مینا صفار

سیندرلای جنوبی می‌آید

نماایش «سیندرلای جهانی» به نویسندگی علیرضاحنیفی و کارگردانی سوگل نواب صفوی از ۱۰ شهریور لغایت ۳۰ شهریورساعت ۱۸ در مجتمع اموزشی شهید حیدری به روی صحنه می رود.

عسل شکری،شیما عسگری،معصومه عالمی،نیوشا قنبری،مریم فرداد،لیلا فرداد،پرستوبوبانیان،ملیکا بیات،مژگان اخلاقی،رویا حاجی زاده،پریا جعفرمحمدی،نگارچگینی،ماریااورکی،حسین بهزادفردر این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به مشاور کارگردان:علیرضا حنیفی، مشاورهنری:مهدی کمیلی، تهیه کننده:نگار چگینی، دستیار کارگردان: عاطفه چطروز، برنامه ریز و هماهنگی:ایوب(عماد) ابوالفتحی، منشی صحنه : نگین علیدوستی، طراح و مجری گریم: بهاربرازمند، طراح صحنه:آرمان غیبی، مجری دکور:فرزاد فرهادی، طراح نور و صدا:آرمان غیبی، مدیر فیلمبرداری:رضا رهبری فر،عکاس: ریحانه وفایی ومحمد(مانی)حق جوبه عنوان مشاوررسانه اشاره کرد.

اکران مردمی فیلم سینمایی «ماه در جنگل» با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود

اکران مردمی فیلم سینمایی «ماه در جنگل» با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «ماه در جنگل» ساخته سیامک شایقی که به تازگی نمایش عمومی آن در سینماهای کشور آغاز شده است، قرار است مراسم اکران مردمی آن، روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه،‌ ساعت ۲۰ در سینما آزادی تهران برگزار شود. در این مراسم، سیامک شایقی کارگردان «ماه در جنگل»،‌ آزیتا حاجیان و کیانوش گرامی بازیگران فیلم، گوهر خیراندیش،‌ مسعود کرامتی و ... حضور خواهند داشت.

«ماه در جنگل» نگاهی به داستان قدیمی و همیشگی نابودی طبیعت توسط زمینخواران و اشرار.

قهرمان جوان این فیلم مسیری را طی می‌کند که به تدریج در برزخ مابین عشق و وظیفه (تعهد به پدر وسرزمین مادری، و حفظ جان و امیال عاطفی) گرفتار می‌شود.

بازیگران و عوامل فیلم عبارتند از: لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، آرمان سلطانزاده، علی عظیمی، مهتاج نجومی و کیانوش گرامی.

نخستین دوره آموزش بازاریابی و پخش در حوزه بین‏‌الملل برگزار می‌شود

نخستین دوره آموزش بازاریابی و پخش در حوزه بین‌الملل با همکاری مدرسه ملی سینما و موسسه رسانه‌های تصویری برگزار خواهد شد.

این دوره به منظور حضور هدفمند و موفق سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی و ورود به جریانات جهانی، آشنایی با زبان روایت بین‌المللی سینما و شناسایی ظرفیت‌های موجود در جوانان علاقمند به حضور در فعالیت‌های بین‌المللی سینما انجام می‌گیرد.

مدرسین این کارگاه ترکیبی از مدرسین خارجی و داخلی خواهند بود و هنرجویان نیز طی فراخوانی که جزئیات آن متعاقباً منتشر می‌شود، گزینش و پس از مصاحبه حضوری، انتخاب خواهند شد.

سابقه فعالیت در سینما، داشتن مدرک کارشناسی و تسلط به زبان انگلیسی از شرایط پذیرش داوطلبان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج