۵۹۰۷۷۸
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

ایران بیشترین رشد علمی در دنیا را دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از به کارگیری فناوری پلاسما برای زباله‌های عفونی بیمارستانی در بابل خبرداد و گفت: سال گذشته ایران بیشترین رشد علمی در کشورهای دنیا را با افزایش ۱۸ درصدی مقالات به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از به کارگیری فناوری پلاسما برای زباله‌های عفونی بیمارستانی در بابل خبرداد و گفت: سال گذشته ایران بیشترین رشد علمی در کشورهای دنیا را با افزایش ۱۸ درصدی مقالات به دست آورد.
سورنا ستاری در جمع خبرنگاران در ساری اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی محیط زیست به ویژه در شمال کشور زباله است که به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است، دو سایت در ساری و نوشهر در حال فعالیت در این زمینه فعال هستند و این آمادگی وجود دارد از نظر مالی نیز به صورت یارانه برای دفع زباله کمک شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به کارگیری فناوری پلاسما برای زباله‌های عفونی بیمارستانی در بابل خاطرنشان کرد: این تولید داخلی است و مشابه خارجی ندارد.

ستاری با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا مبالغی را از وزارت کشور به شهرداری‌ها تخصیص گیرد، گفت: آن چیزی که در معاونت علمی قابلیت دارد این است که تکنولوژی تا حد توسعه و پایلوت پیاده‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد مقالات ثبت خارجی و داخلی اختراعات بر روی اقتصاد دانشگاه‌ها تاثیر گذار است، اظهار کرد: سال گذشته ایران بیشترین رشد علمی در کشورهای دنیا را با افزایش ۱۸ درصدی مقالات به دست آورد در حالی که آمریکا رشد منفی ۵ درصد را داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه رشد مقالات امسال بیشتر از سال گذشته بوده است، گفت: ایران در نانو به رتبه چهارم رسید و در بسیاری از رشته‌ها از نظر تعداد مقالات در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.

ستاری با اشاره به اینکه در علوم انسانی مشکلات فراوانی وجود دارد، چرا که تعداد مقالات در این زمینه در ایران کم و در رتبه ۴۴ جهان قرار گرفته است، اظهار کرد: سیستم آموزشی در کشور سنتی است و این امر نمی‌تواند موجب توسعه شود.

وی با بیان اینکه استارت آپ‌های حوزه خدمات به شدت رشد می‌کند و سیستم سنتی این تغییرات را تحمل نمی‌کند، افزود: بزرگترین مشکل اشتغال، محیط کسب و کار در کشور است. محیط کسب و کار بسیار شلوغ با تعداد مجوزهای بسیار فراوان داریم چرا که دولت نفتی محسوب می‌شویم اما باید تدبیر شود.

ستاری با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان بزرگ صنعتی برای پیشرفت در کار خود از دانش روز برای افزایش کیفیت و بهره وری از روش‌های دانش بنیان استفاده ‌می‌کنند. اما باید در این شرکت‌های دانش بنیان آموزش برای شرکت‌های نوپا برگزار و نیز چگونگی دریافت تسهیلات را آموزش ببینند.

این مسئول با بیان اینکه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲۰ خدمات ارائه داده می‌شود، گفت: دانش آموختگان می‌توانند از نوآوری و ابتکار خود برای تولید و افزایش رونق اقتصادی بهره برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه به شرکت‌های دانش بنیان تهسیلات کم بهره اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حال تبدیل شدن به شرکت‌های بزرگ هستند و بسیاری از شرکت‌های بزرگ را کنار می‌زنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه زیست بوم جدیدی در کشور ایجاد شد و آن را به کتاب تبدیل می‌کنیم، تصریح کرد: انتظار می‌رود در حوزه پژوهش‌های کاربردی بخش خصوصی ورود کنند و در بخش پایه‌ای از سوی دولت حمایت می‌شوند.

ستاری با اشاره به اینکه از نخبگان ایرانی که زیر ۴۰ سال دارند برای زیست بوم جدید جذب کردیم، گفت: از این دانشمندان جوان در سال‌های ابتدایی حضورشان در ایران حمایت مالی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه آمار رد شرکت دانش‌بنیان در کشور بیش از ۵۰ درصد است، گفت: شرکت‌ها باید حرکت موثری از خود برجای بگذارند تا مشخص شود پس از ثبت مفید عمل کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      از یک به دو رسیدن میشه رشد ۱۰۰ درصدی علم ،از ۹۹ به ۱۰۰ رسیدن میشه رشد یک درصدی علم

    • امیر

      متاسفانه مسوولین حال میکنند که چه تعداد زیادی مقاله کاغذ پاره تو کشور چاپ میشه در حالیکه خیلی هاشون ارزش چاپ ندارند و بقیه شون که خوبند هم به عمل تبدیل نمیشن!

    • بدون نام

      چه جالب. مدتها بود اینقدر نخندیده بودیم

    • حسین

      چه فایده نمیتوانند افراد باهوش وبا استعداد را جذب کنند ومورد حمایت قرار دهند تقریبا اکثرشان میروند جایی که به انها بها میدهند نه شعار توخالی ودروغ

    • صدرا

      یه فکری هم بحال بیکارین جامعه بکنین خوبه چون دربین این همه کشور رتبه 170رو داریم ازبس مشکلات اقتصادی و اجتماعی ریشه در این کشور رویانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج