۵۹۰۸۳۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

چرا اجازه ساخت «هیس! پسرها فریاد نمی زنند» داده نشد؟

پوران درخشنده در خصوص رد مجوز ساخت برای فیلمنامه اش با عنوان «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» از سوی شورای پروانه ساخت به اقدامات این شورا واکنش نشان داد.

پوران درخشنده در خصوص رد مجوز ساخت برای فیلمنامه اش با عنوان «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» از سوی شورای پروانه ساخت به اقدامات این شورا واکنش نشان داد.
شب گذشته خبری مبنی بر عدم صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» در رسانه‌های مجازی منتشر شد. این درحالی است که پوران درخشنده در اختتامیه دومین جشنواره فیلم سلامت که شنبه ۴ شهریور برگزار شد بعد از مذاکره با وزیر و اعضای وزارت بهداشت از آن‌ها قول ساخت این فیلمنامه را گرفت و پس از دریافت جایزه‌اش که برای برگزیده شدن در بخش بهترین فیلم سینمایی این جشنواره بود،‌ خبر از ساخت فیلمنامه «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» داد و گفت: «این روزها برای من ناراحت‌کننده بود، چرا که طرحی که داده بودم، رد شد اما حالا به کمک کسانی که در وزارت‌خانه هستند و قولی که امشب از آن‌ها گرفتم قرار است فیلم سینمایی «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» را بسازم.»

پوران درخشنده در گفتگو با آنا در این خصوص بیان کرد: «فردای اختتامیه فیلمنامه «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» را برای وزارتخانه بهداشت فرستادم و طی صحبتی که با آنان در اختتامیه داشتم قرار بر این شد که آن‌ها به دلیل اینکه این فیلمنامه به آسیب‌های اجتماعی و بحث سلامت می‌پردازد در گرفتن پروانه ساخت حامی فیلمنامه باشند. این شد که در اختتامیه جشنواره سلامت این خبر را در جمع اعلام کردم.»

وی با اشاره به اینکه زمانیکه فیلمنامه رد شد کسی از شورا با او تماسی نگرفت بیان کرد: علت رد فیلمنامه از سوی شورای پروانه ساخت به من اعلام نشد. رئیس سازمان سینمایی اعلام می‌کند که برای رد و یا قبول فیلمنامه‌ها باید تعامل میان نویسنده و اعضای شورای پروانه ساخت صورت بگیرد اما چرا این تعامل با من نشد؟ و حالا کسی هم علت رد فیلمنامه را به من توضیح نمی‌دهد!

درخشنده ادامه داد: حتی پس از اعلام شورای پروانه ساخت در هفته گذشته، من به شورای ارزشیابی رفتم و از آن‌ها خواستم تا تعاملی صورت بگیرد یا حداقل علت رد مجوز برای من توضیح داده شود اما این اتفاق هم رخ نداد.

کارگردان فیلم در حال اکران «زیر سقف دودی» بیان کرد: به هر حال شورای پروانه ساخت اعلام کرد که فیلمنامه من با رای و نظر اکثریت اعضا رد شده است.

پوران درخشنده گفت: اکنون هم ممکن است با یک سری ممیزی‌ها به فیلمنامه «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» پروانه ساخت داده شود اما هنوز تصمیم برای این کار نگرفته‌ام و نمی‌دانم که می‌خواهم از فیلمنامه حذف کنم یا خیر.

با توجه به صحبت رئیس سازمان سینمایی که بر شفاف‌سازی اقدامات اعضای شورای پروانه ساخت تاکید داشت، به نظر می‌رسد در این امر از سوی این اعضا کوتاهی صورت گرفته است و تعاملی بین آنها و صاحبان آثار وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج