۵۹۱۰۰۲
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (۲)

در این مطلب لیستی از چند شهر که دیوار حفاظتی در اطراف خود دارند را آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید راحت‌تر درباره مقصد بعدی سفرتان تصمیم گیری کنید.

برترین ها - ترجمه از محمد پارسا حاتمی: از گذشته‌های دور ما درباره جنگ‌ بین کشورها و فتح سرزمین‌ها شنیده ایم و اگر به ما بگویند که عامل موفقیت در این جنگ‌ها چه بوده است، شاید اولین موردی که به ذهن مان خطور کند داشتن ارتشی بزرگ و نیرومند باشد. اما برای کشور یا شهری که مورد حمله قرار گرفته چه عاملی می‌تواند مهم باشد؟ جواب داشتن سدی محکم و غیر قابل نفوذ در برابر دشمن است.
همین حالا که جواب را گفتیم مطمئن‌ هستیم اولین موردی که به ذهن‌تان رسیده دیوار بزرگ چین است، بله همانی که امروزه مقصد گردشگری بسیاری از مسافران شده و قدم زدن بر روی آن آرزوی هر شخص.
اکنون لیستی از شهرهای برتری که دیوار حفاظتی در اطراف خود دارند را آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید راحت‌تر درباره مقصد بعدی سفرتان تصمیم گیری کنید.

مونتریجونی (Monteriggioni)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

این شهر کوچک و کاملا دیوارکشی شده در تپه های اطراف منطقه توسکانی در کشور ایتالیا واقع شده است که در قرن 13 میلادی ساخته شد و شهر معروفی مانند ویلادالسا (Val d'Elsa) در غرب آن قرار گرفته است.
دیوارهای مونتریجونی از دیوارهایی است که کمترین بازسازی را داشته‌ است چرا که اصلا تخریب نشدند و همچنان استوار باقی مانده‌اند و حتی خانه‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند و نتیجه‌اش تبدیل این شهر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری شده که هر روزه اتوبوس‌هایی مملو از توریست را به سمت خود می‌کشاند.

زنویمو (Znojmo)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

زنویمو یکی از شهرهای بسیار تاریخی جمهوری چک است با دیوارهایی دفاعی که باعث شده از دور به راحتی قابل مشاهده باشد. در بین دیوارهای قرون وسطایی‌اش خندق‌هایی نیز ایجاد کرده‌اند تا از شکست دشمنان کاملا مطمئن باشند. کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند به همگان پیشنهاد می‌کنند تا در اطراف دیوارها به قدم زدن بپردازند چراکه طبیعت بکر و زیبای آن خیلی جذاب‌تر از رستوران‌ها و کافی شاپ‌های این شهر است.

دیاربکر (Diyarbakir)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

اولین شهر با دیوارهای حفاظتی در ترکیه است که در قرن 3 میلادی توسط امپراطوری روم شرقی ساخته شده است اما دیوارهایی که امروزه ما آن را می‌بینیم مربوط به دوران بیزانس است.
دیوار مشکی رنگ آن که از جنس بازالت است پس از دیوار بزرگ چین، دومین دیوار بزرگ از نظر طول است و اینکه خیلی خوب از آن مراقبت شده است. دیوار 6.5 کیلومتری آن شامل 82 برج دیدبانی، 16 نگهبانی و 5 ورودی می‌باشد که 11 متر ارتفاع داشته و بین 3 تا 5 متر عمق و این نشان دهنده معماری مناسب قرون وسطایی برای جنگ و دفاع می‌باشد.

بریانسون (Briancon)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

بریانسون مانند اکثر شهرهای دیوارکشی شده شهری کوچک است که در ارتفاعات کوه آلپ در کشور فرانسه قرار گرفته است و مرتفع‌ترین شهر این کشور نیز می‌باشد. این دیوار در قرن 17 میلادی برای حفاظت در برابر مهاجمان استرالیایی که قصد رسیدن به ایتالیا را داشتند ساخته شد چرا که فاصله این دو مکان از هم کمتر از 16 کیلومتر می‌باشد.

بودوا (Budva)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

بودوا در سواحل دریای آدریاتیک (Adriatic coast) در کشور مونته‌نگرو (Montenegro) است. شهری‌ست ساحلی با دیوارهای حفاظتی که توسط ونیزی‌ها در قرون وسطی برای در امان ماندن از مهاجمان عثمانی ساخته شد.
امروزه تنها یک قسمت از دیوار رو به دریا است و قسمت‌های دیگر در بین قسمت‎‌های جدید و قدیم شهر جای خوش کرده است. همچنین خیابان‌های باریک، ساختمان‌های سنگی و منظره زیبای رو به دریای آن، همه و همه باعث جذب توریست برای این منطقه شده است.

کارتاگنا (Cartagena)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

زمانی که اسپانیایی‌ها بخش‌هایی از جنوب آمریکا را در قرن 16 میلادی تسخیر کردند، قناعم جنگی خود را از طریق بندر این شهر که جزئی از کلمبیا محسوب می‌شود به اسپانیا منتقل کردند. پس این بندر اهمیت زیادی برای حمل و نقل داشت و مورد توجه دزدان دریایی نیز قرار گرفت و نتیجه‌اش هم جنگ‌های پی در پی برای بدست آوردن این بندر بود.
این شد که اسپانیایی‌ها تصمیم به ساخت دیواری در اواخر قرن 16 میلادی به عرض 18 متر گرفتند تا کاملا در امان بمانند. دیواری که امروزه شهر‌های سان دیگو(an Diego) و السنترو(El Centro) را در بر می‌گیرد.

لوگو سیتی (Lugo City)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

دیوارهای لوگو در کشور اسپانیا، دیوارهایی است با ترکیب چهار گوشه که در قرن 3 میلادی توسط رومانیان ساخته شد و تا بحال صحیح و سالم باقی مانده‌اند اما خندقی که در آن زمان در اطرافش بوده بدلیل توسعه شهر از بین رفته است. دیوار 2.5 کیلومتری آن شامل 5 ورودی و 85 برج مراقبت است.

امدینا (Mdina)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

امدینا یکی از شهرهای تاریخی در جمهوری مالت (Malta) است که دیواری سراسری آن را در بر گرفته و تمام شهر درون آن است. این شهر آنقدر کوچک است که حدود 250 نفر در آن اسکان دارند و شهر در خارج از دیوارها وسعه نیافته و حتی خندقی که در زمان‌های گذشته داشته است را تا حدی حفظ کرده است. برای‌تان جالب خواهد بود اگر بدانید این شهر به "شهر ساکت" (silent city) معروف است چراکه کمتر وسیله نقلیه‌ای اجازه تردد در آن را دارد.

تالین (Tallinn)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

شهر دیوارکشی شده‌ی تالین واقع در کشور استونی (Estonia) بنام دیوار مارگارت (Margaret Wall) مشهور شده است چون شخصی بنام مارگاریت سامبیریا (Margaret Sambiria) دستور ساخت آن را در سال 1265 میلادی صادر کرد. این دیوار در ابتدا تنها 1.5 متر ضخامت داشت که بعدها توسعه داده و بزرگ شد.
همچنین شامل چندین دروازه و برج می‌شد که امروزه تعدادی از آنان باقی مانده است و یکی از دلایل ثبت این شهر در یونسکو می‌باشد. و بعدها نیز در قرن 14 میلادی دستور دادند تا در همه ورودی‌ها و بالای دیوارها سربازان به نگهبانی دائمی بپردازند.

یورک (York)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

یورک یک شهر قدیمی در شمال انگلستان است که توسط رومیان بنا گذاری شده و به مدت 2 سال پایتخت آنان بود و بعد توسط امپراطوری‌های مختلف به تسخیر درآمده و نهایتا در سال 954 میلادی جزئی از انگلستان شد اما از همان دوران فرمانروایی رومیان، شهر توسط دیوارهایی از گزند دشمنان در امان بود. دیوارهایی که بین قرون 12 تا 14 میلادی تمام شهر قرون وسطایی را فرا گرفتند.

تارودانت (Taroudant)
تماشای دیوارهای امنیتی این شهرها را از دست ندهید (2)

تارودانت شهری شگفت انگیز و معتبر در قلب استان سوس (Souss) با دیوار محافظتی بسیار زیبا و مهندسی شده در کشور مراکش است که به مادربزرگ شهرهای مراکش (Grandmother of Marrakech) معروف است چرا که مانند نسخه کوچک شده و بی سروصدای کل مراکش است و امروزه همین شهر در نزدیکی دو میدان اصلی‌اش دارای بازارهای محلی است که رفت و آمد بسیاری داشته و پر رونق است. همچنین این دیوارها در قرن 16 میلادی توسط سلسله سعدی (Saadi Dynasty) ساخته شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Fatemeh

      خیلی خوب بود :)
      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج