۵۹۱۱۰۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پيونگ‌يانگ موشك ۲۷۰۰ كيلومتري را از آسمان سومين اقتصاد بزرگ دنيا عبور داد

تست اراده آمريكا در آسمان ژاپن

واشنگتن هفته گذشته حمله به ژاپن را به مثابه حمله به امريكا خوانده بود... كره‌شمالي روز سه‌شنبه موشك جديدي را شليك كرد كه با عبور از حريم هوايي ژاپن و پس از پيمودن مسافت ۲هزار و ۷۰۰ كيلومتري در اقيانوس آرام فرود آمد.

روزنامه جوان: واشنگتن هفته گذشته حمله به ژاپن را به مثابه حمله به امريكا خوانده بود...
كره‌شمالي روز سه‌شنبه موشك جديدي را شليك كرد كه با عبور از حريم هوايي ژاپن و پس از پيمودن مسافت 2هزار و 700 كيلومتري در اقيانوس آرام فرود آمد.
در پي اين اقدام صداي آژير خطر در يكي از شهرهاي شمالي «سومين اقتصاد بزرگ جهان» به صدا درآمد. رئيس‌جمهور امريكا با تكرار لفاظي‌هاي خود عليه پيونگ يانگ مدعي شد كه همه گزينه‌ها براي تنبيه كره‌شمالي روي ميز است. هفته گذشته واشنگتن مدعي شده بود هر گونه حمله به ژاپن حمله به خاك امريكا محسوب مي‌شود. جنگنده‌هاي كره‌جنوبي هم در واكنش به اين شليك موشكي، نقاطي از خاك خود در نزديكي مرزهاي كره‌شمالي را بمباران كردند.

از شبه جزيره كره و منطقه پاسيفيك همچنان خبر بحران و التهاب به گوش مي‌رسد. هشدارهاي امريكا و همپيمانانش براي باز‌داشتن كره‌شمالي از آزمايش‌هاي موشكي نتيجه عكس داده و اين تهديدات نتوانسته پيونگ‌يانگ را به عقب‌نشيني از برنامه موشكي‌اش وادار كند.
در شرايطي كه امريكا و كره‌جنوبي درحال برگزاري رزمايش مشترك براي مقابله با تهديدات پيونگ يانگ هستند اما كيم جونگ اون، رهبر جوان كره‌شمالي بدون توجه به اين تهديدات همچنان به آزمايش‌هاي موشكي خود ادامه مي‌دهد. دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام كرد كه يك موشك كره‌شمالي از فراز شمال ژاپن عبور كرد.
اتحاديه راديو و تلويزيون ژاپن (ان.‌اچ.‌كي) گزارش كرد، موشك كره‌شمالي پس از پيمودن مسافت ۲هزار و ۷۰۰ كيلومتري و در ارتفاع ۵۵۰ متري به سه قسمت تقسيم شده و سپس در فاصله هزار و ۱۸۰ كيلومتري شرق دماغه اريمو در «هوكايدو» در دريا فرود آمده است. دولت ژاپن از شهروندان اين منطقه خواسته است احتياط كنند ولي اتحاديه راديو و تلويزيون ژاپن گزارش داد كه نشانه‌هايي كه مويد وقوع خسارات باشد، وجود ندارد.
به گزارش رويترز، صداي آژير هشدار در شهر ناگونو ژاپن پس از عبور موشك از روي آسمان اين كشور شنيده شد و از مردم خواسته شد تا به پناهگاه‌ها بروند. اين درحالي است كه ارتش ژاپن اقدامي براي ساقط كردن اين موشك كره‌شمالي انجام نداد و اجاز داد اين موشك از قلمرو اين كشور بگذرد.

«شينزو آبه»، نخست‌وزير ژاپن اعلام كرد كه تمام توان خود را براي محافظت از شهروندان اين كشور به كار خواهد گرفت. به درخواست ژاپن قرار است شوراي امنيت سازمان ملل متحد نشست فوق‌العاده‌اي را در اين خصوص ترتيب دهد. اوايل ماه جاري ميلادي شوراي امنيت با تصويب قطعنامه‌اي تحريم‌ها عليه كره‌شمالي را تشديد كرد.
آخرين باري كه يك موشك كره‌شمالي بر فراز ژاپن به پرواز درآمد، سال 2009 بود. اين چهاردهمين آزمايش كره‌شمالي در سال 2017 است. موشك‌هاي كره‌شمالي پيش از اين دو بار از فراز خاك ژاپن عبور كرده‌اند اما پيونگ يانگ در هر دو مورد اعلام كرده بود كه اشياي پرتاب شده موشك‌هاي ماهواره‌بر بوده‌اند. اين آزمايش موشكي يك هفته پس از آن انجام شد كه دولت امريكا با هشدار به پيونگ يانگ اعلام كرده بود هر گونه حمله به ژاپن حمله به خاك امريكا محسوب مي‌شود.

همه گزينه‌ها روي ميز است
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا به دنبال جديدترين آزمايش موشكي كره‌شمالي با انتشار بيانيه‌اي مدعي شد تمامي گزينه‌ها براي رويارويي با كره‌شمالي روي ميز قرار دارد. ترامپ در بيانيه خود با اشاره به اين آزمايش موشكي كه بامداد سه‌شنبه انجام گرفت، گفت: «جهان جديدترين پيام كره‌شمالي را به صورت واضح و رسا دريافت كرد.
اين رژيم، اهانت خود به همسايگانش، تمامي اعضاي سازمان ملل و همچنين كمترين استانداردهاي رفتار پذيرفته شده بين‌المللي را نشان داد.» رئيس‌جمهور امريكا در ادامه تأكيد كرد: «اقدامات تهديدآميز و بي‌ثبات‌كننده كره‌شمالي تنها انزواي اين رژيم در منطقه و جهان را افزايش مي‌دهد. تمامي گزينه‌ها روي ميز است.» تنش‌ها ميان امريكا و كره‌شمالي در ماه‌هاي اخير با رويكرد جنگ‌طلبانه ترامپ بيش از پيش شدت يافته است.
ترامپ در ماه‌هاي اخير بارها كره‌شمالي را به حمله نظامي تهديد اما تاكنون از به‌كارگيري اين ابزار پر‌خطر خودداري كرده است. كره‌شمالي سه روز پيش نيز در يك آزمايش موشكي جديد، سه موشك كوتاه‌برد را پرتاب كرد. اين كشور ماه گذشته نيز دو موشك بالستيك قاره‌پيما را آزمايش كرد و همچنين در پي بالاگرفتن تنش كلامي با امريكا نسبت به پرتاب موشك به آب‌هاي اطراف جزيره «گوام» كه در اختيار امريكاست، هشدار داد.
واشنگتن كه نقش بسزايي در افزايش تنش‌ها در شبه‌جزيره كره دارد، همواره خواستار توقف آزمايش‌هاي نظامي و هسته‌اي كره‌شمالي است، اما پيونگ يانگ بارها تأكيد كرده است ‌تا زماني كه امريكا و متحدانش به تهديدهايشان بر ضد‌كره‌شمالي ‌‌ادامه دهند، اين كشور نيز به تقويت توانمندي‌هاي نظامي و توانايي حمله پيش‌دستانه خود ادامه خواهد داد.

واكنش‌هاي بين‌المللي
آزمايش موشكي كره‌شمالي واكنش‌هاي جهاني را در پي داشته است. بوريس جانسون وزير خارجه انگليس ديروز خشم خود را درباره شليك آخرين موشك بالستيك كره‌شمالي اعلام كرد. به نوشته روزنامه اكسپرس، وزير خارجه انگليس گفت: «روش‌هاي كيم جونگ اون، جنگاوري است و شليك غيرقانوني موشك توسط كره‌شمالي شديداً محكوم است.»
ريچارد هاس رئيس انديشكده شوراي روابط خارجي امريكا نيز در پيامي توئيتري نوشت: «آزمايش موشكي كره‌شمالي بر فراز ژاپن هم ايجاد پدافند موشكي را تحريك مي‌كند و هم بررسي اقدام نظامي پيش‌دستانه را شدت مي‌بخشد.» ينس استولتنبرگ، دبير كل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) ضمن محكوميت اقدام كره‌شمالي در آزمايش موشكي بر فراز ژاپن، گفت كه اين پيونگ‌يانگ بايد برنامه‌هاي موشكي خود را متوقف كند.
چين كه به عنوان متحد اصلي كره‌شمالي به شمار مي‌رود، در واكنش به آزمايش موشكي ديروز خواستار خويشتداري همه طرفين شد و از امريكا و كره‌جنوبي خواست تا پيونگ يانگ را تحريك نكنند. به گزارش خبرگزاري شينهوا، هوا چونيينگ، سخنگوي وزارت خارجه چين، گفت كه وضعيت شبه‌جزيره كره به نقطه حساس و بحراني نزديك شده، هر چند هنوز هم فرصت براي از سرگيري مذاكرات صلح از دست نرفته است. دولت اندونزي هم كه مناسبات خيلي خوبي با كره‌شمالي دارد در يك اقدام شگفت‌انگيز اين پرتاب موشك كره‌شمالي را محكوم كرد.

رزمايش هوايي كره‌جنوبي
ساعاتي پس از آنكه پيونگ‌يانگ موشكي را كه ظاهراً از نوع بالستيك ميانبرد بوده شليك كرد، كره‌جنوبي براي نمايش اقتدار نظامي خود رزمايشي هوايي برگزار و نقاطي در نزديكي مرز كره‌شمالي را بمباران كرد.
به گزارش راشاتودي، اين قدرت‌نمايي به دستور مون جائه اين، رئيس‌جمهوري كره‌جنوبي با مشاركت چهار جنگنده اف ‌۱۵كي انجام شد كه بمب‌هاي چندمنظوره «ام‌كي ۸۴» خود را در نزديكي مرز بين دو كره در منطقه تائه‌بائك پرتاب كردند.
رئيس شوراي امنيت ملي كره‌جنوبي افزود: ما اقدامات تحريك‌آميز كره‌شمالي را بسيار جدي مي‌دانيم و تصميم گرفتيم تا موضعي هوشيارانه در مقابل تحريكات احتمالي بعدي از جانب كره‌شمالي داشته باشيم. وزارت خارجه كره‌جنوبي هم در بيانيه‌اي اعلام كرد: «اگر كره‌شمالي به اقدامات تحريك‌آميز موشكي و هسته‌اي خود ادامه دهد، ما پاسخي قاطع براساس ائتلاف راسخ خود با ايالات متحده امريكا خواهيم داد.» وزير خارجه كره‌جنوبي هم روز سه شنبه براي بررسي اوضاع شبه جزيره كره به واشنگتن سفر كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طاهر

      داره دروغ میگه آمریکا چون کافر که جرات نداره فقط حرف میزنه

    • بدون نام

      تحریم کار ساز نیست
      اون رو باید ترور کرد یا به دار اویخت
      بنه هم چندی قبل به اون هشدار دا دم لیکن او احمقی بیش نیست
      اون شدیدا باهات برخورد میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج