۵۹۱۸۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کمک مالی انگلیس برای مقابله با بوکوحرام

وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر توسعه بین‌المللی این کشور به نشانه همبستگی با نیجریه در مبارزه با بوکوحرام، به مرکز اصلی فعالیت این گروه شبه نظامیان در نیجریه سفر کردند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر توسعه بین‌المللی این کشور به نشانه همبستگی با نیجریه در مبارزه با بوکوحرام، به مرکز اصلی فعالیت این گروه شبه نظامیان در نیجریه سفر کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس و پریتی پاتل، وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس در نخستین سفر مشترکشانبه نیجریه به مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو که شاهد شدیدترین اقدامات مرگبار گروه شبه نظامی بوکوحرام است، سفر کردند.

بوکوحرام به طور کلی در جریان اقدامات خشونت آمیز خود جان ۲۰ هزار تن را گرفته، ۱.۷ میلیون تن را آواره کرده و ۸.۵ میلیون تن را نیازمند کمک فوری کرده است.

در برخی نقاط مردم نیجریه با قحطی مواجه شده‌اند. انگلیس تاکنون ۲۸ هزار سرباز نیجریه را آموزش داده و بیش از ۴۰ پرسنل نظامی مستقر در نیجریه دارد که کاستن از تهدیدات بوکوحرام یکی از ماموریت‌های آنهاست.

پاتن در جریان این سفر اعلام کرد که انگلیس یک بسته کمک مالی پنج ساله دیگر به ارزشی ۲۰۰ میلیون پوند به نیجریه اختصاص داده تا از دچار شدن ۱.۵ میلیون تن به قحطی جلوگیری و به آموزش ۱۰۰ هزار پسر و دختر در این کشور کمک کند.

بوریس جانسون گفت: بوکوحرام در مقیاس بسیار گسترده‌ای رنج، بی‌ثباتی و فقر به وجود آورده است.

وی افزود: ما از این که انگلیس در این مساله کمک می‌کند احساس غرور می‌کنیم. این در حقیقت کمک به یکی از کشورهای مشترک‌المنافع است و به طور همزمان به ریشه چالش‌های بین المللی از جمله مهاجرت می‌پردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج