جاباما
۵۹۱۹۳۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

وزیر خارجه آلمان:

تلفات جنگ آمریکا و کره شمالی، بیشتر از جنگ جهانی دوم می شود

وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اگر تنش لفظی میان آمریکا و کره شمالی فروکش نکند و کار به جنگ بکشد، شاید انسان‌های بیشتری نسبت به جنگ جهانی دوم کشته شوند.

خبرگزاری فارس: «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در بحبوحه افزایش تنش میان کره شمالی و آمریکا، نسبت به فاجعه‌بار بودن جنگ احتمالی در شبه‌جزیره کره هشدار داد.

آمریکای تحت ریاست «دونالد ترامپ» تنش‌های پیشین میان این کشور و کره شمالی را به شدت افزایش داد تا جایی که از زمان روی کار آمدن ترامپ، ناوها و بمب‌افکن‌های بیشتر و بیشتری به سمت کره اعزام شده و پیونگ‌یانگ هم با شلیک‌های آزمایشی موشک پاسخ داده است.

دیروز ترامپ گفته بود که «حرف زدن مشکل کره شمالی را حل نمی‌کند.» البته «جیمز متیس» وزیر دفاع وی سریعاً واکنشی اصلاحی نشان داد و گفت که هنوز هم برای حل مشکل کره شمالی با استفاده از دیپلماسی، وقت هست.

گابریل که کشورش یکی از طرف‌های اصلی در جنگ جهانی دوم بود و حدود ۷ میلیون نفر تلفات در این نبرد داد، نسبت به احتمال شعله‌ور شدن آتش جنگ در شبه جزیره کره هشدار داده و گفته که این جنگ، تلفات بیشتری نسبت به جنگ جهانی دوم خواهد داشت.

آمار موجود می‌گوید که در جنگ جهانی دوم، بین ۷۰ تا ۸۵ میلیون انسان کشته شدند که این عدد برابر ۳ تا ۳.۷ درصد از کل جمعیت کره زمین در آن روزگار است.

وزیر خارجه آلمان گفته: «جنگ در شبه جزیره کره می‌تواند ویرانگر باشد، در بدترین سناریوی ممکن، این (جنگ) می‌تواند تلفاتی بیش از جنگ جهانی دوم بر جای بگذارد.»

گابریل هفته گذشته هم در خصوص اوضاع شبه‌جزیره کره هشدار داده و از پیونگ‌یانگ خواسته بود آزمایش‌های هسته‌ای را کنار بگذارد و به میز مذاکره بازگردد.

وزیر خارجه آلمان همزمان از دیگر کشورهای درگیر در پرونده تنش با کره شمالی خواسته بود که به سیاست اعمال سختگیرانه تحریم‌ها پایبند بمانند تا شاید این سیاست، موثر بیفتد و نیازی به جنگ نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج