۵۹۱۹۷۶
۸۵ نظر
۵۰۰۸
۸۵ نظر
۵۰۰۸
پ

واژگونی مرگبار اتوبوس دختران دانش آموز هرمزگانی

کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان داراب گفت: حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس ۱۰ کشته و ۳۵ مصدوم به دنبال داشت.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان داراب گفت: حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس ۱۰ کشته و ۳۵ مصدوم به دنبال داشت.

سعید اجرایی افزود: این حادثه ساعت ۳:۵۹ صبح جمعه ۱۰ شهریورماه جاری به مرکز تماس ۱۱۵ اورژانس اعلام شد و ۱۳ خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند.
فرمانده عملیات امدادرسانی به مصدومان این حادثه اظهار کرد: تاکنون علاوه بر راننده اتوبوس، ۹ دانش آموز دختر اهل استان هرمزگان در این حادثه کشته شدند.
اجرایی با بیان این که بیشتر کشته شدگان از دانش آموزان شهرستان رودان بوده اند، گفت: حال ۱۳ مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.
پلیس داراب نیز اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است.
بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان
در پی اعلام تصادف اتوبوس دانش آموزان در داراب استان فارس، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور، توضیحات بیشتری درباره آخرین آمار مصدومان و کشته های این سانحه اعلام کرد.

در گزارش سازمان اورژانس آمده است: محل حادثه، محور داراب-بندرعباس، قبل از روستای قلعه بیابان و نوع حادثه شامل واژگونی اتوبوسی بوده که از بندرعباس به مقصد داراب در حرکت بوده است.

این اتفاق در ساعت ۰۳:۵۸ رخ داه که بر اثر آن، تعداد زیادی از این مسافران جان باختند و حال ۱۳ نفر از سرنشینان اتوبوس وخیم است. گفته شده است احتمالا فوتی ها به ۱۶ نفر برسد.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور در این زمینه گفت: بلافاصله پس از اطلاع تعداد ۱۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، اولین آمبولانس ظرف ۱ دقیقه به محل حادثه حاضر شد.
۱۱ تن کشته شدند و ۱۳ نفر بستری هستند و چهار نفر که حال نامناسبی دارند با بالگرد های جهرم، لار و شیراز به مراکز درمانی شیراز اعزام شدند.
اسامی ۹ نفر از کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی اعلام شد

اجساد به پزشکی قانونی شهرستان داراب منتقل شد.

اسامی به شرح زیر است:

مهرنوش ناصری ، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی ، شیدا امانی ، شیوا مبینی ، فاطمه صادقی نسب، زهرا زرنگار، خانم فرهی به عنوان سرپرست ، حمید محبت بخش کمک راننده
افزایش شمار جان باختگان واژگونی اتوبوس دانش اموزان به ۱۲ نفر

تعداد کشته‌شدگان و مصدومان حادثه واژگونی دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس به ۱۲ و ۳۳ مصدوم رسید.

براساس اعلام محمود حیدری، رئیس هلال‌احمر داراب تعداد کشته‌های حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به ۱۲ نفر افزایش‌یافته است.

دکتر امیر حسن اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان هم ضمن ابراز تأسف از بروز این حادثه پیرو ارتباط و هماهنگی با فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان آمادگی خود را برای رسیدگی به مصدومان و ارسال آمبولانس هوایی اعلام کرد.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا کل دانش آموزان اعزامی از استان هرمزگان ۱۲۶ نفر بوده‌اند که اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان میناب و رودان بوده است.

پلیس داراب نیز اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است . این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی بود که باهدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.

قطع عضو و قطع نخاع 4 دانش‌ آموز هرمزگانی
معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از قطع عضو، قطع نخاع و عمل جراحی 9 نفر از دانش آموزان هرمزگانی در حادثه محور داراب- بندرعباس خبر داد .

حسن نوری، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر از استان هرمزگان اظهار کرد: به طور کلی 34 مصدوم این حادثه به بیمارستان امام حسن (ع) داراب و 5 مصدوم توسط اورژانس هوایی به شیراز انتقال یافتند که خوشبختانه وضعیت بالینی همه مصدومان مساعد و در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند .

وی افزود: متاسفانه دو نفر از مصدومان منتقل شده به بیمارستان‌ داراب یکی از اندام‌های خود را از دست دادند به طوری که یکی از مصدومان اندام فوقانی و دیگری اندام تحتانی خود را از دست داده و دچار قطع عضو شده است .

نوری ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها 2 نفر از دانش آموزان مصدوم دچار قطع نخاع شدند و 5 نفر دیگر از مصدومان نیز هم اکنون در اتاق عمل تحت عمل جراحی هستند .

وی یاد آور شد: همچنین یک مصدوم معصومه محمودی زاده 14 ساله درمان و ترخیص شد، سایر مصدومین در بیمارستان تحت نظر هستند .

نوری در مورد آمار متناقض هر یک از دستگاه‌‌ها در مورد تعداد کشته‌شدگان این حادثه نیز گفت: با توجه به اینکه اجساد برخی از افراد به شدت آسیب دیده بود امکان شناسایی نداشت به همین دلیل براساس آخرین گزارش‌ها پزشکی قانونی مرگ 9 نفر را تایید کرده است.

رسیدگی سریع به پرونده قضایی حادثه داراب
در پی وقوع حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات قانونی در این خصوص را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری فارس پس از وقوع این حادثه ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه تلخ تصادف اتوبوس دانش آموزان دستوراتی در راستای تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات با قید فوریت در خصوص علل این حادثه صادر و تأکید کرد: دو اتوبوس دیگر حامل دانش آموزان با هماهنگی مسئولین حوزه های قضایی همجوار و با مشایعت پلیس راه به استان هرمزگان بازگردند .

علی القاصی با بیان اینکه 5 نفر از مصدومان با اورژانس هوایی به شیراز اعزام شده اند از عیادت و بررسی آخرین وضعیت مصدومان حادثه در بیمارستان توسط مسئولان قضایی شهرستان خبر داد و ضمن تأکید بر درمان سریع حادثه دیدگان افزود: در خصوص متوفیان حادثه نیز تأکیدات لازم در راستای تسریع اقدامات قانونی، احراز هویت ، بررسی علل فوت و تحویل به خانواده ها به پزشکی قانونی استان ابلاغ شده است .

وی همچنین از بازداشت راننده اتوبوس به دستور دادستان شهرستان داراب خبر داد و تصریح کرد: دستور انجام تست مرفین والکل صادر شده است .

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر رسیدگی سریع به پرونده قضایی این تصادف و شناسایی مقصر یا مقصرین و علل وقوع این حادثه دستور بررسی وضعیت بیمه خودرو و دانش آموزان را نیزصادر کرد .

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز حرکت در شب از سوی مسئولین اقدام اشتباهی بوده است، گفت : پس از کارشناسی میزان تقصیر مقصران حادثه به صورت دقیق انجام و اطلاع رسانی خواهد شد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واااااااااااای خدایا،چه مصیبتی،روزعیدوبااین خبرشروع کردن چه وحشتناکه،تسلیت میگم به خانواده های داغدارشون بمیرم برای معصومیت دخترکانمان ،طبق تجارب گذشته آخرسر دانش آموزان کشته شده !!!!مقصراصلی این حادثه خواهندبود،نه جاده ها ونه ماشینهای غیراستاندارد ونه بی لیاقتی مدیران آموزش وپرورش هیچکدام دراین قضیه دخیل نیستند

      پاسخ ها

      • بی نام

        مدت کشتن نخبه ها تازه دیرشده برای دولت بایدریشه یابی بشه

    • ایرانی

      سلام
      همینه دیگه وقتی جون دانش آموزان آینده ساز کشور
      به دست اشخاص بی صلاحیت باشه .از این دست اتفاقات خواهد افتاد.

    • راستگو

      چرا اخه بچه های مردم را که با خون ودل بزرگ کردند در یه لحظه از دست میدن حالم از مدرسه به هم می خوره اجباری کردن که به گردش ببرند قدیم ما که نمی رفتیم چی میشدخیلی هم حالمان خوب بود

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه به انی که این همه دانش آموزان را به کشتن میفرستند بخدا دختر خودم توی یکی دیگر از اتوبوس هرمزگان که عازم شیراز بودند رفتند خوشبختانه دختر م با یکی دیگر اتوبوس بود .من موندم که چرا ساعت حرکت این اتوبوس ها همیشه ساعت یازده شب حرکت میزارند اخه مگه روز خدا از. ما گرفتن که ساعت یازده شب حرکت میکنند که راننده خواب آلود دگی بگیره باعث کشتن دانش آموزان بیگنا بشن خدا لعنت کنه به راهنمایی و رانندگی که اجازه میدند ساعت نصف شب اتوبوس ها حرکت کنند

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه به انی که این همه دانش آموزان را به کشتن میفرستند بخدا دختر خودم توی یکی دیگر از اتوبوس هرمزگان که عازم شیراز بودند رفتند خوشبختانه دختر م با یکی دیگر اتوبوس بود .من موندم که چرا ساعت حرکت این اتوبوس ها همیشه ساعت یازده شب حرکت میزارند اخه مگه روز خدا از. ما گرفتن که ساعت یازده شب حرکت میکنند که راننده خواب آلود دگی بگیره باعث کشتن دانش آموزان بیگنا بشن خدا لعنت کنه به راهنمایی و رانندگی که اجازه میدند ساعت نصف شب اتوبوس ها حرکت کنند

    • بدون نام

      بیا عید کلی خانواده رو عذا دار کردید

    • علی

      روحشون شاد دیگ مردن تومملکت ما امرطبیعی شده ازجاده های داغون ماشین های حلبی اختلاس فقر گرانی بیکاری .......

      پاسخ ها

      • رب

        نمیدانم چه بگویم ازخدآصبربرائ بازماندگان عزیزکشته شده وسلامتی برای مسدومین این حادثه دردناک ازدرگاه ایزدممنان ماراهم درغمتآنشریک بدانیدعیدمان عزاشد

      • رب

        نمیدانم چه بگویم ازخدآصبربرائ بازماندگان عزیزکشته شده وسلامتی برای مسدومین این حادثه دردناک ازدرگاه ایزدممنان ماراهم درغمتآنشریک بدانیدعیدمان عزاشد

    • بدون نام

      تومملکت ما چیزی که براش ارزش قائل نمیشن جون آدمهاست٫ خدا به خانواده هاشون صبر بده

    • علی اسودی

      خدا به خانواده هاشون صبر بده
      خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
      اینها بچه های معصوم و بی گناه بودن
      خونشون گریبان شون رو خواهد گرفت

    • بی نام

      مدرسه خواهش می کنم بچه های مردم را گردش نبرید

    • دل

      ای خدا این دختران هزار ارزو داشتند وهمین طور مادر وپدر
      شان دیروز چه شوروشوق داشتید برای سفر ولی نمی دانستید که این سفر برگشتنی نیست چه زود همه چیز تمام می شود دریه لحظه روحتان شاد وجایگاهتان بهشت

    • ناشناس

      اولا تسلیت میگم به خانواده های داغدار این دانش آموزان
      ثانیا اگر مسیر فسا به داراب باشه که مسیرش افتضاحه تو این کویر با پیچ در پیچ جاده وهم چنین جاده ی دو طرفه اش. وسیله ی نقلیه خدا می دونه چند سال از عمرش می گذره. خوب می شد اونا رو با قطار هم برد که این قدر فاجعه به بار نیاد

    • راستگو

      چند سال قبل هم یه اتوبوس واژگون شد وتعدادی دختر مردند برادر یکی از دخترها که مرده بود می گفت به خواهرم گفتم نرو دختره گفته بوده که مدرسه اجبار کرده اگر نرم نمره ام را کسر می کند

    • بدون نام

      وای چه مصیبتی!!!!!

    • بدون نام

      خدابیامرزدشوم روحشون شاد تسلیت.. خدا صبر بده به بازماندگان

    • بدون نام

      خدابیامرزدشون روحشون شاد تسلیت... خدا صبر بده به بازماندگان

    • بدون نام

      خدابیامرزدشون روحشون شاد تسلیت... خدا صبر بده به بازماندگان

    • بدون نام

      خدا صبر بده به خانواده هاشون

    • sara

      روز عیدی حالمونو بد کردی بابا اه

    • بدون نام

      خداوند روحشان را شاد گرداند که قربانی قصور عده ای دیگر شدند و سلامتی مجروهان را ارزو میکنم

    • ساشا

      واقعا جای تاسف داره تا کی با اتوبوسهایی که از رده ساقط هستند و یا رانندگانی که مهارت کافی ندارند یا در ساعاتی که خطر تصادف بیشتر باید آینده سازان مملکت رو به خطر بیندازیم . بعد واژگونی اتوبوس مریم میرزا خانی و مرگ گروهی تیزهوش باز واژگونی اتوبوسی دیگر . باید به مسولان آموزش و پرورش دست مریزاد گفت.

    • بدون نام

      عزیزان خواهر منم تو این سفره لطفا دعا کنین برای بقیه ی بچه ها ک سالم برسن،چرا جون این همه بچه رو میسپرن دطت راننده های نالایق آخه ، الان چجوری بچه ها ما زنده میشن دوباره

    • kerim

      16 نفر مردن تا به الان

    • بدون نام

      چرا درس عبرت نمی گیریم!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      باسرعت زیادکجامیخواستی برسی چراباجون مردم بازی میکنید کجا می خواستی برسی مقصودتان کشتن بچه های بی گناه ومعصوم بودکه رسیدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای خدای من دلم کباب شد دیگه به مدارس و دانشگله هم نمیشه اعتماد کرد ؟؟!اخه چرا شب حرکت میکنن مگه روزو ازتون گرفتن!!!؟؟

    • فرح

      راننده احمق حتما خوابالود بوده

    • بدون نام

      .انشاا...اونام یه روزی تو موقعیت خونواده های داغدار قرار بگیرن تا بفهمن

    • رضا

      عرض تسلیت به عزیزان هم وطنم ۰ زمان ما هم بود یادم نمیره اصفهان رفتیم و همدان تو روز بردنمون شب هماهنگ کرده بودن رفتیم تو یه مدرسه خابیدیم صبح هم رفتیم تفریح کردیم بهترین مسافرت زندگیمه اینا رو گفتم که از مدیر لایق و با تدبیرمون گفته باشم عزیزان من شب جاده خطرش صد برابره بفهمید

    • بدون نام

      خدا به خانواده فرزندان معصوم این حادثه صبر بده
      این چندمین باری که نخبگان و سرمایه های با ارزش کشور را بی کفایتی بی مسئولیتی اشخاص بی لیاقت به کشتن میدن قطعا باید افراد مسئول باید محاکمه بشوند از مدیر آن آموزش و پرورش گرفته تا وزیران مرتبط ...باشد روزی که در این کشور هرکسی در جایگاه خودش درست رفتار کنه و جوابگوی کارهاشون باشند

    • بدون نام

      خدایا به خانواده هاشون صبر بده.
      اون کسی که شب اونها رو فرستاده تو جاده و لابد با یک راننده خواب و اتوبوس غیر استاندارد باید اعدامش کرد.

    • خ

      خدا به خانواده های این بچه‌ها ضبر بده غم از دست دادن بچه غم بسیار بزرگیه چون خودم تازه از دست دادم

    • بدون نام

      چی بگم
      راننده که مرده

    • بدون نام

      خیلی ناراحت شدم،،ما داراب زندگی میکنیم،،چند نفرشونو با بالگرد اعزام کردن شیراز.

    • بدون نام

      خیلی ناراحت شدم،،ما داراب زندگی میکنیم،،چند نفرشونو با بالگرد اعزام کردن شیراز.

    • محسن

      واقعا دردناک که باز جان عده‌ای دانش‌آموز فدای بی‌لیاقتی مسئولین این کشور شد...

    • بدون نام

      منم دعوت شده بودم ولی نرفتم خداروشکر

    • امید

      تسلیت به مادران داغدیده سرزمینم.
      انسانیت مرز نمی شناسد. همیشه دعا میکردم ای کاش تا وقتی مادرم زنده است اتفاقی برایم نیفتد. من با تمام وجودم حال فعلی مادران این نوگلها رو میفهمم.
      خدایا صبر بده

    • امیر

      واقعا مایه تاسف است .این همه دختران معصوم با هراز امید برای شرکت در اردو و خوشحالی به علت بی توجه ای یه عده به عزا وغم تبدیل بشه. اخه چرا باید شب این اتوبو س حرکت کنه .اینم از اون دسته بی لیاقتی در مدیریت وسامانه دهی دانش اموزی .مثل بقیه حادثه ها .مثل کشته شدن دختران معصوم در پارک شهر توی قایق و.... صدتا حادثه دیگه .واقعا خجالت داره .

    • بدون نام

      تا وقتی مملکت تو نمایش و ظاهرسازی های بی مورد اداره میشه از این اتفاقات ناگوار بازم میوفته. برای مسولین آموزش و پرورش متاسفم

    • بدون نام

      خدا رحمتشون کنه

    • فرساش ایرانی

      دختران معصوم مردم رو قربانی کردید شب عید.کی مسوله حالا.جوون مردم مثل دسته گل میفرستید اون دنیا.

    • آریا آریایی

      تنها چیزی که تو این مملکت بی ارزشه جون انسانهاست، بخصوص بچه های دانش آموز که آینده سازان کشور هستند
      امروز و فردا ده تا از مقامات پیام اظهار همدردی به خانواده هاشون میفرستندویک هفته دیگر هم همه چیز فراموش خواهد شد،فقط خدا به داد دل خانواده های این بچه ها برسه!

    • بدون نام

      تا کی با این اتوبوس و مینی بوس های قرازه میخوان بچه های نازنین رو ببرن اردوی بیخودی و به کشتن بدن خدا میدونه

    • بختیار

      اکثر راننده های اتوبوس معتادن و شب میخوابن و ماشین را میسپارن به شاگرداشون.کاش پلیس راه مرتب از رانندها تست اعتیاد بگیره و اجازه رانندگی به اونایی که معتاده را ندهد تا شاهد این سوانح دردناک نباشیم. هزاران افسوس برای پرپر شدن فرشته های عزیزمون.

    • جمشید باغبانی

      آموزش و پرورش کشور سالهاست که ویرانه ای بیش نیست. بی توجهی به این وزارتخانه زخم کهنه ای است که هر چند وقت یکبار از جایی سر باز می کند.

    • حسین موسی پور

      خدا صبر بده به خانوادهشون خدا کنه مصدومان را تا اخر همراهی کنند

    • بدون نام

      تسلیت به هم استانی های عزیزم

    • بدون نام

      ماشین های عصر حجریمان که مقصر نیستند.بهترین جاده های دنیا را هم داریم
      بنده حقیر هم بهتون یه پیشنهاد دارم : دلخوش به این مقدار نباشید...

    • یاسر اعلم

      نه راننده مقصره نه خانواده بچه ها مقصر سیستمی است که دست کسانی افتاده که کارشون رو بلد نیستند مگه بندرعباس قطار نداره شیراز چی با قطار نمیشد برن چرانیمه شب
      ساعت 4صبح داراب یعنی 1نیمه شب از بندرعباس حرکت کردند مسیولین اگه راه آهن وانتخاب کنن دیگه نمیتونن روی پول کرایه بخورن چون بلیط قطار رو باید از سایت بگیرن ونیمه شب میرن که صاحب ماشین سرویس صبح زودش باهمون راننده خواب الود دچار مشکل نشه مرگ اینهمه آدم بخاطر منفعت طلبی وپول

    • علی

      بابا تو رو خدا خانواده ها عزیزان مومنان مانع رفتن بچه هاتون به اینگونه اردوها بشین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی

    • محمدرضا

      با لعنت و نفرین فرستادن و دعا کردن که کار درست نمیشه .!!!
      این حوادث هم که همه ساله در حال تکرار شدنه .

    • محمد

      تازمانی که فرهنگ رانندگی ،وضعیت جاده هاوسهل انگاری راهنمایی ورانندگی باشه شاهداین وقایع خواهیم بود

    • بدون نام

      خدابه مادران این عزیزان صبرجزیل عنایت کنه به خداخیلی سخته به امید گردش میرن وبعدخانواده هاباجنازه هاشون مواجه میشن من به عنوان کسی که نه هرمزگانی هستم ونه این عزیزان رومیشناسم خیلی متاثرشدم.این جنوبی های عزیزکم درحقشون ظلم میشه ایناهم اضافش میکنن

    • طوفان

      من خودم راننده برون شهری ام راننده ای که ساعت یازده شب راه بیوفته معلومه که از این اتفاقها می افته

    • فایز

      ... چه فایده هرچی بگی دگه فایده نداره اخه یه بار ودوبار که نیست ازحادثه هایه تلخ میفته ازان سربازان نگون بخت بگیرتا این دختران معصوم.....باعرض تسلیت خدمت تمام خانواده هایه داغدارخداوندبه بازماندگانشان صبربده

    • کوروش

      تسلیت تسلیت تسلیت...

    • شیلا

      آدم نمیدونه چی بگه آخه ،چی داریم به خانواده این عزیزان بگیم،واقعا متاسفم فقط میدونم جون آدمیزادازارزش افتاده؟؟!!چون روزگاران حوادث داریم

    • بدون نام

      با رضایت کتبی خانواده ها بوده هیچ اجباری هم در کار نیست اردوی فرزانگان هیچ ربطی به نمره نداره،دعوت میکنن هر کی دوست داشت با رضایت کتبی پدر ومادرش میره.خانواده ها که میدونن با اتوبوس تو جاده ها خطرناکه چرا باز رضایت میدن؟؟؟که بچه هاشون برن؟

    • آرش

      خدا بیامرزدشون روحشون شاد خدا به خانوادشون صبر بده انشاا... روزی برسه که شاهد این اتفاقات تلخ تو این مملکت نباشیم

    • آرش

      خدا بیامرزدشون روحشون شاد خدا به خانوادشون صبر بده انشاا... روزی برسه که شاهد این اتفاقات تلخ تو این مملکت نباشیم

    • araz

      تا کی قراره این اتفاقات تکرار شه. راننده باید تست بده اگه خسته بود نذارن بره جاده!!!!!!!!!!بخاطر درآمد بالاتر مردم رو به کشتن ندن.

    • غم

      ای خدا باز شدن مدرسه ها نزدیک است چند نفر از این حادثه دیدگان قطع عضو شدند وچند نفرشان هم قطع عضو ای خدا به دادشان وبه پدرومادر شان صبر بده بیچاره ها تا اخر عمر در عذاب وناراحتی خواهند ماند چه کسی جوابگویه اینها خواهد شد ایا رانند؟ میگن گرفته اند بعداز چند روز دیگر ازاد می شود ایا مدرسه؟ نه از پدر ومادرشات رضایت گرفته بودند ایا جاده ؟ نه پس جواب اینها را کی میدهد هیچکس فقط سکوت بازهم حادثه دیگروووووووو

    • علی خلنفنب

      کاش من جاشون میمردم راحت میشدم

    • شیدا

      الهــی بمیرم

    • بدون نام

      خدا بد نده

    • امین حاجی اسدلهی

      تسلیت کنه

    • بدون نام

      دلخوششششششش به این مقدار نباشید
      اتوبوس را مجانی میکنیم

    • بدون نام

      فرزانگان حتما باید شیراز باشه نمیشه بندر عباس باشه. این بار اول نیست این اتفاقا. دوسه سال پیشم ذختران شهرستان بروجن توی اردو اتوبوسشون واژگون شد و فوت کردن. خیلی زود هم فراموش شدن. اردو شب چه معنا داره. اونم دختر خانومای جوان

    • لیلا

      راننده هه چه شانسی آورد مرد وگرنه پدرشو در میاوردن.روز دهم شهریور دانش آموز و اردو کجا بوده؟مگه قدیما فقط اول مهر مدرسه و دانش آموز نبود؟!اونا که مردن تموم شد ولی اونا که معلول شدن رو بگو چی بکشن حالا حالاها هم ادامه داره کلا خودشونو خانوادشون رفتن رو هوا بنده خداها

    • صابر

      پدرها و مادرها خواهشا بچهاتون رو به هیچ گردشی نفرستین.خواهشا.هیچکس دلسوز جون بچهای مردم نیست

    • مهدی

      خیلی ناراحت شدم

    • بدون نام

      منم به سهم خودم به بازمانگان این عزیزان تسلیت میگم وبرای مصدومان ارزوی سلامتی میکنم
      عزیزان مسئول خواهش میکنم به جای هزینه های گزاف اردویی برای جوانها شغل ایجاد کنید

    • شقایق

      جامعه ما همینه دیگ اونور نمیزارن ب سگ اسیبی برسه اینجا تیزهوشان .....

    • نسیم

      نمیتونم بخونم حالم بد . اشکم در اوردین توروخدا دیگه بچه هاتون به هیچ جایی نفرستید گردش بخوره تو سرشون المپیاد بخوره تو سرشون نفرستید خواهشا به هیچکسی اعتماد نکنید هر چی میخوای خودتون برای بچه هاتون بخواین تفریح گردش مسابقات علمی خودتون ببرید اینا ظالمند اینا دلسوز نیستند اینا مرگ جگر گوشه رو نمیفهمن ...اخ خدا چقدر سخته صبر بده صبر

    • بدون نام

      فرزانگانم بودن....خیلیاشون ممکن بود میرزاخانی دوم بشن.

    • اسفندیار

      نوگلی پرورده بودم خاک از دستم ربود/ آنچنان در بر گرفت انگار که در عالم نبود/ سالها زحمت کشیدم تا گلم پرورده شد/ ناگهان پیک اجل آن غنچه را از من ربود/
      ما را در غم خو شریک بدانید.

    • سعید

      خدا ازشون نگذره که جوونای مملکتو همیشه و همه جوره دارن بکشتن میدن خدا لعنتشون کنه الهی سر خودشونم این بلا بیاد تا بفهمن درد مردمو . اخه یکی نیس به این اشغالا بگه چرا جوونای مردمو میدین دست چندتا راننده معتاد مفنگی که نصف شف خابش ببره تو اتوبوس و جون چند نفر معصوم و بیگناه با هزار امیدو ارزو رو بگیره .اخه حتما باید نصف شبی با اتوبوس میرفتن نمیشد با قطار میفرستادین . چندتا جوون بیگناه دیگه باید تو این اتوبوسا بمیرن تا این مسوولین بخودشون بیاد

    • بدون نام

      بار اول نیست بار آخر هم نخواهد بود متاسفانه همیشه تنها راه حل بعد از چنین حوادثی تعلیق اردوهاست نهایت تدابیر آقایان در چنین مواقعی سال هاست از این حد بیش تر نشده

    • سعید

      دوستی نوشته که چرا درس عبرت نمیگیریم می خوام بگم دوست من تا حالا نوبت فرار مغزها بود حالا که مغز اهمه فرار کردن نوبت رسیده به کشتن نخبه ها پس کی باید تموم بشه این همون نقشه ای نیست که واسمون ریختند ماشالا دولت تدبیر و امید

    • بدون نام

      فقط سوریه و عراق مهمه ایران به جهنم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج