۵۹۲۳۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گرایی: موفقیت ما زیر سایه ناکامی آزادکاران گم شد

به اعتقاد خیلی از کارشناسان کشتی، جوان ٢٣ساله شیرازی تیم‌ملی کشتی فرنگی پدیده ایران در رقابت‌های جهانی ٢٠١٧ بود.

شهروند: به اعتقاد خیلی از کارشناسان کشتی، جوان ٢٣ساله شیرازی تیم‌ملی کشتی فرنگی پدیده ایران در رقابت‌های جهانی ٢٠١٧ بود. نماینده وزن ٧١کیلوگرم ایران چند روز بعد از بازگشت از فرانسه با کسب مدال برنز، نسبت به بی‌توجهی‌ها ابراز گلایه می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با محمدعلی گرایی را می‌خوانید:

از مسابقات جهانی شروع کنیم که به‌گفته خیلی از کارشناسان، پدیده کشتی فرنگی ایران لقب گرفتی.

٩ماه بود که در اردو بودیم و برای این مسابقات زحمات زیادی کشیدم. خودم را برای رفتن روی سکو در نخستین تجربه آماده کرده بودم، اما سطح مسابقات خیلی بالا بود. هر چه در توان داشتم، روی تشک گذاشتم و کمی هم بدشانسی گریبانگیر من شد، وگرنه می‌توانستم با مدال طلا برگردم.

علی اشکانی هم از سوی شورای فنی تیم‌های ملی نمره قبولی گرفته است.

آقای اشکانی زحمات زیادی کشید. به‌هرحال ما نتایج خوبی گرفتیم و به نظرم اگر بدشانسی نمی‌آوردیم، می‌توانستیم یکی، دو مدال طلا هم کسب کنیم. خوشحالم که فدراسیون نیز به این موضوع اذعان کرده و امیدوارم در آینده بتوانیم در کنار اشکانی موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این تیم جوان روی سکو برود، اما نایب‌قهرمان شدید.

اکثر نفرات این تیم برای نخستین‌بار بود که در مسابقات جهانی شرکت می‌کردند و در آینده بیشتر از آنها می‌شنوید. ما نایب‌قهرمان جهان شدیم اما هیچ توجهی به ما نشد. به‌نظر می‌رسد رسانه‌ها و مسئولان بیشتر توجهشان به ناکامی‌هاست و همه به نتایج آزادکاران پرداختند. درواقع موفقیت ما زیر سایه ناکامی تیم کشتی آزاد گم شد، اگرچه معتقدم آنها هم بدشانسی آوردند، وگرنه می‌توانستند با مدال‌های بیشتری برگردند.

از تو استقبال خوبی در شیراز صورت گرفت؟

استقبال خوب؟! به‌جز خانواده و دوستانم کسی به استقبال من نیامد. وقتی می‌دیدم حسن یزدانی چطور بعد از مدال طلای جهان به جویبار رفت و شهر تعطیل شد، واقعا حسرت خوردم. به نظر می‌رسد در شیراز اصلا کسی نمی‌داند که من مدال جهانی گرفته‌ام. البته به این وضع عادت دارم، چون تا به حال هم غیر از این نبوده و انگار مسئولان ورزشی شهر جیبشان از این مدال‌ها پر است!

با این وضع انگیزه‌ای برای ادامه کار در کشتی داری؟

انگیزه دارم. من تازه کارم شروع شده و اهداف بزرگتری را در سر دارم. اول از همه باید در انتخابی تیم‌ملی برای هر مسابقه‌ای شرکت کنم. امیدوارم مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را بگیرم و آن‌جا یک مدال طلا کسب کنم. سپس هدفم طلای جهان و المپیک است.

اما به‌نظر می‌رسد از مسئولان انتظارات بیشتری داری.

قطعا همین‌طور است. ما ٩ماه در اردو بودیم و شاید هیچ‌کدام از تیم‌های دیگر به اندازه ما زحمت نکشیدند. واقعا فکر می‌کردم بعد از این‌که در مسابقات جهانی مدال بگیرم، خیلی از رفتارها نسبت به من تغییر می‌کند و اتفاقات خوبی در زندگی‌ام رخ می‌دهد اما این‌طور نشد و الان چند روزی است که آمده‌ام، اما کسی یک تماس با من نگرفته که تبریک بگوید. در مسابقات جهانی پاریس در مجموع کشتی آزاد و فرنگی ٤ نفر مدال گرفتند. واقعا بی‌انصافی است اگر قدر این ٤ نفر را هم ندانند. شخصا فکر می‌کردم بعد از مسابقات جهانی خیلی اوضاع برای من فرق می‌کند، اما هیچ خبری نشد. هیچ‌کسی نیست که به ما دلگرمی بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج