۵۹۳۰۴۲
۴۰ نظر
۵۳۲۰
۴۰ نظر
۵۳۲۰
پ

چرا اینقدر نگاه‌مان به زنان مطلقه بد است؟

سعی می‌کند خودش را خوشحال نشان دهد، کافی است چند دقیقه پای درد دلش بنشینی، آن وقت معلوم می‌شود که این خوشحالی فقط یک ظاهرسازی است.

وب سایت فردا نیوز - مهسا گربندی: سعی می‌کند خودش را خوشحال نشان دهد، کافی است چند دقیقه پای درد دلش بنشینی، آن وقت معلوم می‌شود که این خوشحالی فقط یک ظاهرسازی است. حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، از قطع رابطه دوستان متاهلش تا دیدگاه مردان راجع به او. خودش می‌گوید تنها گناهم این است که ازدواجم به طلاق ختم شده و امروز یک زن مطلقه شده ام.
چرا اینقدر نگاه‌مان به زنان مطلقه بد است؟

زنان مطلقه

سرویس اجتماعی فردا؛ مهسا گربندی: سعی می‌کند خودش را خوشحال نشان دهد، کافی است چند دقیقه پای درد دلش بنشینی، آن وقت معلوم می‌شود که این خوشحالی فقط یک ظاهرسازی است. حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، از قطع رابطه دوستان متاهلش تا دیدگاه مردان راجع به او. خودش می‌گوید تنها گناهم این است که ازدواجم به طلاق ختم شده و امروز یک زن مطلقه شده ام. می‌گوید زنان مطلقه زیادی را می‌شناسد که سنگینی این دیدگاه منفی جامعه نسبت به خود را تحمل می‌کنند و آینده روشنی برای خودشان نمی‌بینند.

نگاه بد به زنان مطلقه

زمانی که یک زندگی مشترک به بن بست می‌رسد و زن و مرد تصمیم به جدایی می‌گیرند. معمولا زنان متحمل آسیب بیشتری می‌شوند. یکی از دلایل این موضوع دیدگاه جامعه نسبت به زنان مطلقه است. این در حالی است که در جامعه وقتی مردی از همسرش جدا می‌شود به راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهد و حتی می‌تواند ازدواج دیگر و بدون هیچ حاشیه‌ای را تجربه کند.

اما نگاه به زنان مطلقه کاملا متفاوت است. سایه سنگین نگاه‌های منفی جامعه باعث می‌شود که آن‌ها حتی در محل کار هم نتوانند مانند دوران پیش از ازدواجشان کار کنند. زیرا که بسیاری از اطرافیانشان قصد سواستفاده از آن‌ها را دارند.

خواستگارانم تا میفهمند طلاق گرفته ام، فراری می‌شوند!

از طرفی، اما زنان مطلقه بسیاری هستند که موقعیت‌های ازدواج بسیار مناسبی برایشان فراهم می‌شود، ولی به محض اینکه پسر یا خانواده او متوجه می‌شوند که دختری که به خواستگاریش رفته اند پیش از این یکبار ازدواج کرده، منصرف می‌شوند و به بهانه‌های مختلفی جواب رد می‌دهند.

نگار؛ دختری ۳۲ ساله است که در ۲۵ سالگی اش با پسر عمویش عقد کرد. او در این رابطه به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «به اصرار خانواده هایمان و اینکه عقد پسر عمو دختر عمو در آسمان‌ها بسته شده، حاضر به ازدواج با پسرعمویم شدم، اما این ازدواج بیشتر از ۶ ماه طول نکشید. زیرا که در همان دوران عقد متوجه انتخاب اشتباهم شدم.»

او در ادامه می‌گوید: «نه علاقه‌ای به او داشتم و نه حتی می‌توانستم احساس خوبی از اینکه در کنارش هستم داشته باشم. خانواده هایمان اصرار داشتند که بعد از ازدواج همه چیز درست می‌شود، اما هیچ وقت مهر او به دل من ننشست.»

نگار ادامه می‌دهد: «۷ سال از طلاق ما می‌گذرد و در این ۷ سال خواستگاران زیادی به سراغم آمدند. یکی از آن‌ها بعد از اینکه تصمیمش جدی شده بود که با من ازدواج کند وقتی که متوجه شد ۷ سال گذشته عقد کردم و طلاق گرفته ام از خواستگاریش منصرف شد و رفت. یکی دیگر از خواستگارانم، اما اصرار داشت که باید با هم ازدواج کنیم. حتی اینکه فهمید من یک دختر مطلقه هستم باعث منصرف شدنش نشد. اما وقتی که با خانواده اش به خانه مان آمدند و در جلسه سوم خانواده اش این موضوع را فهمیدند؛ هزار و یک بهانه تراشیدند که این ازدواج به صلاح نیست و پسرشان را منصرف کردند.»

در محل کار به من پیشنهادات بی شرمانه‌ای شده است

این خانم مطلقه ۳۲ ساله با ناراحتی می‌گوید: «گناه من چیست؟ اینکه یک انتخاب اشتباه کرده ام باید باعث شود که جامعه نگاهی منفی به من داشته باشد؟ دوستان زیادی دارم که قبل از ازدواج دوست پسر داشتند و حتی به خانه‌های آن‌ها می‌رفتند. اما همسرانشان برایشان اهمیتی ندارد که آن‌ها قبل از ازدواج با پسران زیادی دوست بودند! آن‌ها به صراحت گفته اند که گذشته همسرشان برایشان اهمیت ندارد! آن وقت چطور می‌شود ۶ ماه به طور شرعی ازدواج کنم و اینقدر برای خانواده هایی که به خواستگاریم می‌آیند این مسئله اهمیت داشته باشد؟»

نگار در پایان می‌گوید: «آنقدر ترسیده ام که در محل کار نگفته ام که یک زن مطلقه هستم. زیرا که پیش از این پیشنهادات بی شرمانه‌ای به من شده بود و حالا فهمیده ام که پنهان کردن این موضوع به صلاح من است. باور نمی‌کنم که جامعه ما اینقدر برای زنان مطلقه زندگی را سخت کند.»

زنان مطلقه اعتبارشان را از دست می‌دهند

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در خصوص مشکلات زنان مطلقه به خبرنگار «فردا» می گوید: جامعه ما نگاه بسیار بدی به زنان مطلقه و حتی مردان طلاق گرفته دارد. اما وقتی که یک زن طلاق می‌گیرد بیشتر آسیب می‌بیند و حتی اعتبارش را در جامعه از دست می‌دهد و یک نگاه تحقیر نسبت به او ایجاد می‌شود.

قرایی مقدم ادامه می دهد: وقتی که یک زن طلاق می‌گیرد جامعه به این فکر نمی‌کند که او مقصر نیست. و بنابراین سرنوشت خوبی را برای رقم نمی‌زند. متاسفانه جامعه آن زن را با نگاه و کلماتش تنبیه می‌کند؛ که این نوع تحقیر از کتک زدن او هم بدتر است.

این جامعه شناس اظهار می دارد: خوشبختانه صحبت از این است که طلاق در شناسنامه زنان وارد نشود. به نظر من این کار خوبی است. در حالی که برخی از جامعه شناسان معتقدند که این کار طلاق را افزایش می‌دهد من معتقدم هر کسی که طلاق بگیرد و انتخاب اشتباهی داشته باشد یا همسرش بیمار باشد یا با او ناسازگاری داشته باشد، با این کار و این تصمیم، دیگر از سوی جامعه متهم به اشتباه یا تنبیه نمی‌شود.

پاک شدن مهر طلاق از شناسنامه زنان مطلقه امری مهم و مفید است

امان الله قرایی مقدم می گوید: متاسفانه زنان مطلقه جایگاهی در نظام اجتماعی ندارد و حتی بعد از ازدواج هم ممکن است آسیب‌های دیگری را متحمل شوند. مثلا اگر با همسر دوم ناسازگاری داشته باشد متهم به این می‌شود که مشکل از او بوده که از زندگی اولش طلاق گرفته است.

این جامعه شناس تصریح می کند: این در حالی است که خانواده‌ها دوست دختری و دوست پسری پیش از ازدواج را راحت‌تر می‌پذیرند تا ازدواج پسرشان با زن مطلقه؛ با وجود اینکه آن زن مطلقه یک رابطه شرعی داشته و گناهی نکرده است؛ به همین دلیل است که می گویم پاک شدن مهر طلاق از شناسنامه زنان مطلقه امری مهم و مفید است. هر چند که ممکن است احتمال فریبکاری در ازدواج پیش بیاید و بعد از آن از طریق روابط فامیلی این موضوع آشکار شود و بعد از آن آسیب هایی به تبع جدی‌تر به بار آورد. اما با وجود افرادی که این نگاه بد را به زنان مطلقه دارند، چاره‌ای نیست.

چشم ها را باید شست!

آنقدر دید جامعه نسبت به زنان مطلقه منفی شده و برای تغییر این دیدگاه نتوانستیم کاری انجام دهیم که پاک شدن طلاق از شناسنامه زنان و مردانی که طلاق گرفته‌اند را به عنوان راهکاری مناسب می‌دانیم. هر چند که ممکن است این مسئله آسیب‌های دیگری را به دنبال خود داشته باشد و منجر به فریب در ازدواج این زنان و مردان شود اما برای نجات دادن آینده‌شان می‌گوییم که طلاق از شناسنامه‌شان پاک شود!

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا سعی نمی‌کنیم دیدگاه‌مان را نسبت به زنان مطلقه تغییر دهیم؟ کسانی که به طور شرعی ازدواج کردند اما به خاطر یک انتخاب نادرست مهر طلاق در شناسنامه‌شان ثبت شده است. مهری که اگر از شناسنامه‌شان پاک شود از پیشانی‌شان هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا مجلسی

      با سلام

      من به شدت با این تصمیم مخالفم. من بر خلاف نظر جناب آقای دکتر ، معتقدم به جای ترویج فرهنگ پنهانکاری و دروغ در جامعه ، بهتره در جهت تغییر فرهنگ مردم بابت تغییر دیدگاهشون به افراد مطلقه قدمی برداشته بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا بیاد فرهنگ درست بشه زندگی خیلی از زنان مطلقه دستخوش تباهی شده، این قانون الان بهترین کاره

      • بدون نام

        این پاک شدن از شناسنامه بهترین راه کار تا زمانیکه فرهنگ مردم عوض بشه

      • بدون نام

        چون اکثرا هنوز فرهنگ ایلیاتی دارند علیرغم وسایل مدرنی که ازش استفاده می کنند ولی وارد زمانه جدید نشدند از لحاظ ذهنی. زن رو هنوز به چشم انسان مستقل و مختار نمی بینند. غرب مدرنیسم رو پشت سر گذاشت و به دوره پُست مدرن رسید ولی ایران هنوز در دوران ایلیاتی متوقف مونده.مدرن سازی در ایران همیشه سطحی و ظاهری بوده

      • مطلقه ای که دوباره میخوام شوهر کنم

        این حرفهای منسوخوبندازین دور ،یکم روشنفکرباشین،من زن مطلقه25ساله ایم و دوسال زندگیم طول کشیده دوسال چیزی نیس و یک دختر کوچیک دارم که اونم با پدرش زندگی میکنه ومنم رفتم ترمیم کردم والبته به خواسته پدرم از شناسنامم المثنی گرفتم که پاک باشه و خواستگار آقای ازدواج نکرده دارم که ایشون28سالشونه ومنم نمیخوام ازدستش بدم وبا این لایحه میتونم بگم بش مجردم .اصلا خودتون فکرکنین آخه چه فرقی بین زن مطلقه و دختردوشیزه هس،بابا این افکارپوسیده رو بندازین دور،از کسانی که باعث وبانی این لایحه شدن متشکرم مرسی

    • مینا

      مثل حمله ایی که به بهاره رهنما شد...

    • حامد

      اونایی که میگن گذشته ی طرف براشون مهم نیس میتونن اینو توی زندگی خودشون پیاده کنن ولی اینکه به عنوان یه مسئله ی درست میخوان جا بندازن برای همه دیگه خیلی جالبه- اونی که گذشته ی طرف براش مهم نیس احتمالا خودش یه گذشته ای داره که نمیخواد بگه،برا همین کلا قضیه رو اینجوری پیش میبره -
      وگرنه پسری که تا به حال ازدواج نکرده دور دور نکرده و اهل روابط باز با دخترا نبوده معلومه که حق داره با دختری مثل خودش ازدواج کنه!
      من اصلا دوس ندارم نصف شهر از مادر فرزندم خاطره داشته باشن! منم ادا در بیارم که گذشته ی فرد برام مهم نی!
      هرکی با مثل خودش- یه خانم مطلقه قطعا حق زندگی راحت ،سالم و شادو دارن اما با مردی با شرایط خودشون.
      در ضمن اینم بگم که این پسرایی هم که هر کار خواستن کردن توی مجردی و بعد برا ازدواج دنبال دختر آفتاب ندیده میگردن هم خیلی ظلمه.خواستم بدونید یه طرفه نگاه نمیکنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعیت نشون داده که اون پسرهای که قبل ازدواج دور دور کردن سالم ترن تا امثال شماها
        پسرهایی که دور دور نکردن و به قول خودشون جوونی نکردن بعد ازدواج عقده هارو خالی میکنن و با صد نفر ارتباط دارن
        نمونش شوهر خودم که با منشی و ... هست بعد میگه پشیمون که جوونی نکرده و ....

    • هانیه

      اسم فرزندان در شناسنامه چه میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم فرزندان به هیچ وجه قابل پاک شدن نیست

    • الی

      داداچ حامد جانا سخن از زبان ما میگویی... دمت گرم

    • بدون نام

      اشتباه محض هست جاش فرهنگ راستگويي رو گسترش بديد به آقايون بفهمونيد همه مطلقه ها بد نيستن وليمگه ميشه كسي كه مطلقه باشه حتي برا دو ماه ازدواج كرده به همسر اجديدش نگه بعدا كه همسرش از فاميلا شنيد چه حسي داره شايد با ١-٢تا بچه طلاق و شرايط بدتر پنهانكاري بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز این مسئله ای نیست که بشه از خواستگار پنهان کرد
        این پاک شدن برای کاهش مزاحمت توی جامعه و محیط کار و ... هست

      • مینا

        پنهاکردنش خیلی ساده هس ودخترعمم مطلقه هس هرجامیره میگه دختره و دختریشم درست کرده و.....وبه کل خانواده گفته جایی نگین مطلقم محل زندگیشونم عوض کردن رفتن یه شهر دیگههس،راااحت از همه قایم میکنه

    • بدون نام

      حذف طلاق از شناسنامه و استعلام مسخره هست چون راحت ميرن ترميم هم ميكنن تا داماد شك هم نكنه حتي متخصص زنان نامه ترميم نميده نامه ميده دوشيزه هست .بعد داماد از كسي بشنوه خانم مطلقه بوده توقع داريد فكر كنه از ترس محيط كار يا طرز فكر مردم طلاق رو پاك كرده يا شغلش بوده

    • بدون نام

      من دوستي رو ترجيح ميدم به مطلقه بودن چون در رابطه دوستي همه كار نميكنن خيلي كمرر از عقده

    • بدون نام

      ببینید اوضاع ازدواجها چقدر خراب است، چقدر روح و روان مردم داغان است که با این قبحی که طلاق برای زن داره هنوزم آمار طلاقمون با کشورهای اروپایی آمریکا برابری میکنه.

    • بدون نام

      ترويج ريا كاري و دروغ گويي هست حذف طلاق از شناسنامه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الانم اونی که بخواد پنهان کنه هزار راه بلده

    • بدون نام

      اگر نگاه خوبی به زنان مطلقه نمیشه توی جامعه بخاطر دو چیزه : یکی اینکه آمار تهمت بی مورد توی جامعه ی ما خیلی بالاست و میبینیم که مردم خیلی راحت با دیدن ظاهر وضعیت یک آدم اونو به بدترین شکل قضاوت میکنن خدا پیغمبرم سرشون نمیشه ، دوما اینکه متاسفانه بعضی زنان مطلقه در جامعه سابقه خوبی نداشتن و دیدگاه رو نسبت به بقیه بد کردن .زندگیهایی رو خراب کردن

    • بدون نام

      اين نگار خانم قصه شما با اينكه ميگه ٦ماه عقد بودن عروسي هم نكردن و علاقه اي نداشتن به هم بعدش خودش گفته الان زن مطلقه هستم تازه اينو دوست هم نداشته زن شده اگه دوست داشت چي ميشد تو دوران عقد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین امثال شما هستن که چنین نگاه هایی به وجود میاد

    • مهتاب

      من این متنو خوندم حقیقیتش یکم تعجب کردم چون برخلاف این چیزی که اینجا نوشته من زنان مطلقه ای اطرافم بودن و دیدم که خیلی راحت دوباره ازدواج کردن و ازدواج دومشون خیلی موفق بوده و خوشبخت شدن،برعکس اون دسته از دوستام که هیچوقت ازدواج نکردن همچنان مجردن و خواستگار درست و حسابیم ندارن،نمونه اش خودم،حتی دختری رو میشناسم که با داشتن یه بچه طلاق گرفت و دوباره ازدواج کرد و الانم فوق‌العاده خوشبخته،برخلاف چیزیکه اینجا نوشته مطلقه هایی که من میشناسم خیلی راحت و بی دردسر ازدواج مجدد داشتن و خوشبخت شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ظاهر زندگی و میبنید

    • بدون نام

      خيلي از آقايون كه خيلي خوب نگاشون ميكنن

    • بدون نام

      چون بدبخت و جهان سومی هسنیم

      خوشبختانه الان نسل جدید خیلی از مسایل فسیلی را کنار کذاشتن ارزشهای ننه بزرگها واسه دختران رو دور ریختن

    • بدون نام

      این داستانو نوشتین اول متنتون که آخرش بگین خوبه مهر طلاقهو برمیدارن؟؟ البته خوبه مزاحمت محیز کاریشون کمتر میشه

    • بدون نام

      با سلام
      از اين كه نگاه جامعه ب خانمهاي مطلقه اغلب نگاه درستي نيست ، شكي نيست
      ولي متاسفانه خانمهاي مطلقه هم خودشون رو نمي تونن با جايگاهي كه درونش زندگي مي كنن وفق بدن .
      من مجرد هستم ، در چند مورد آشنايي ك با خانم هاي مطلقه داشتم ، حتي پيش نهاد ازدواج هم بهشون دادم ، قبول نكردن ك هيچ ، حتي از پس دوستي ساده هم بر نيومدن (البته اين دوستي هم شرعا غلطه )
      و با كوله باري از مشكلات روحي رواني مواجه شدم .
      ب نظر من خانمها مطلقه توان دور كردن سايه شكست زندگي قبلي رو ندارن
      و با شبهي از خاطرات گذشته در زندگي كنوني مواجه هستن
      كه باعث ميشه زندگي جديد و روزمره شون تحت تأثير فركانسهاي زندگي گذشته شون باشه
      باعث عدم توافق با حقيقت زندگي جاريشون ميشه .
      ولي واقعيت اينه ك خانمهاي مطلقه هم ، همون خواهرهاي ما هستن و از ما هستن
      بايد دست ب دست هم بديم ، و خودشون هم بخواهن ، ك اين بزرگواران در كمال آرامش در جامعه زندگي كنن و احساس بدي از ارتباطات در جامعه و محيط پيرامون زندگي شون نداشته باشن .

    • بدون نام

      مشکل ریشه ایه با حذف مهر چیزی حل نمیشه دوستای مطعلقه داشتم زندگی بینهایت براشون سخته حتی از طرف خانواده خودشون چندین برابر یه مجرد کنترل میشن بیشترشون مشکلات روانی جدی پیدا کردن, هرکی بخواد دوباره ازدواج کنه قطعا با خود شخص راجبش حرف میزنه ولی دلیل نداره خانوادش بفهمن

    • بدون نام

      تهمت نزنیم

    • بدون نام

      آخه بدبختی اینجاست که اگر مرد کاری کنه هیچکس نمیفهمه دکترم که لازم نداره ولی زن باید سر هرچیزی جواب پس بده

    • نازنین

      داستانی دیدم در دادگاه خانواده محلاتی . مادری آمده بود برای پس گرفتن زمینی که دخترش برای ترس از طلاق ندادن توسط شوهر به نام شوهر ش زده بوده. قبلش هم مهریه 500 تایی هم باز برای تهدید به طلاق شوهر دختر بخشیده بود و فردای روز به نام زدن سند آقا آمده خونه و گفته پنهانی صیغه داشته و بچه 7 ماهه تو راهی و خانم رو بزور طلاق دادن . بعد فقط 2 سال زندگی . خب . الان این خانم که استاد دانشگاه هم بوده و برای ترس از آبرو و طلاق نگرفتن ارثیه پدری هم بخشیده با 27 سال سن باید نگاه بد بشه بهش یا اون مرد دیو صفت . اون نون که تو سفره اون بچه صیغه ای میاد حلاله . اون خانم استاد دانشگاه هم متاسفانه از شوک بستری بیمارستان هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرق بین زنه مطعلقه بایه دختر خانم فقط یک چیز هستش که دختریتشو از دست نداده ولی در عرض 5 ثانیه همون دخترم میشه زن پس بیایین به زنان مطعلقه خوب نگاه کنیم یک طرفه قضاوت نکنیم شاید مشگل از زن بوده که زن مجبور شده طلاق بکیره یا شاید دخترو به زور به. کسی دادن که اصلا دختره هیچ حس و علاقه ای به پسره نداره و مطمئنن آخر اینجور ازدواج به طلاق میکشه من خودم یه پسر مجرد بودم ولی الان یک ساله با یه خانم مطعلقه ازدواج کردم الانم سر خونه و زندگیمون هستیم خیلی هم خدارو هزار مرطبه شکر شاد خوشبخت هستیم هیچ وقت از ظاهر طرف قضاوتش نکنین از باطن طرف خبر دار بشید بعد قضاوت بکنید درسته تو فکر خودمون میگیم که اره من چرا عاشق یه زنی شدم که قبلا با یکی دیگه میخوابیده و دختریتشو دیگه نداره ولی این در نظر بگیرید که همه اون پسرای که مجرد هستن هم قبل از دواج با یه زن مطعلقه یا به یه دختر پسر خودشم قبل از ازدواجش با 10 تا دختر جور باجور هم خوابیده پس پسر هم میشه اون موقع مطعلقه من این بدبینانه رو که مردممون به زنای مطعلقه رو دارن رو قبول ندارم چون زنان مطعلقه هم حق زندگی کردن دارن

    • مهدیه

      سلام نظر همتون خوندم من سالها با این ترس مطلقه نشدن ساختم چون خانواده شوهرم با ادعا مذهبی بودن من باچهارده سکه عقد بدون شناخت عروسی بعد هم به خاطر خانواده شوهرم پرجمعیت یتیم بودن وتنها درامدشون وضع خوب شوهرم میره دبی بود من بیر.ن کردن من باوجود اینکه لیسانس داشتم ولی افکارم پوسیده اگه همون سال اول ،یر بارن فته بودم الان بعد هفت سال شوهرم طلاقم نمی داد وقبل طلاقم با یه زن مطلقه رابطه داشت الان چنین شکست خرده نبودم افکار ما ایرانی ها مزخرفه بزارید شرط ازدواج هیچ مردی دوشیزگی نباشه الان نصف ازدواج ها طلاقه پس ایران پرمطلقست ولی هیچوقت نسازید از ترس مطلقه شدن وهیچوقت گول حجاب وحافظ نخورید اینها بدتران وعقده ای تر

    • بدون نام

      سلام به همه عزیزان
      محمدجوادهستم ۳۲ساله تراشکار دوست دارم باهمسری ازدواج کنم مسکن داشته باشه مطلقه یا فوت شده یا مجرد از اصفهان یا تهران تومنزل پدری فعلاً ساکن هستم پدرم گفته برو باهر زنی میخوای زندگی کن بدگفتاروپرخاشگرومتزلزله نسبت به شخصیتمه دلم یه همدم میخواد تاباهم عاشقی کنیم چه سال هاست ازپدرم زجرش عاطفی کشیدم اما کاری به کارش ندارم امیدم بخداست میدونم یه موقعی درست میشه

    • رهاوتنها

      به نظر من بهترین کار برای این مشکل پاک کردن اسم مردان از شناسنامه زنان در صورت نداشتن فرزند هست. ولی اسم زنان در شناسنامه مردان باقی بماند . اینجوری اینقدر راحت مردان زنان خود را از طلاق نمی ترسانند و زنان هم زیر شتم مردان. مردانی که با وجود زن و بچه در شناسنامه راحت با دختر 25 ساله در صورت تمکن ازدواج میکنند با افتخار لزومی نداره از شناسنامه پاک بشوند . ولی زنان احتیاج دارند . من خانواده آبروداری میشناسم که دخترشون رو با 500 سکه مهریه عقد کردند و داماد به بهانه سفر و لذت در عقد خانم رو بردند مسافرت و ازاله بکارت شد و بعد متواری شدند . الان وقتی دخترها این داستان ها رو می شنوند با مهریه زیاد هم میترسند ازدواج کنند و روابط دوستانه رو ترجیح میدهند یا خراب کردن ازدواج دیگران

    • بی نام

      به عنوان دختری که هم تحصیلات آکادمیک و هم تجربه ۱۵ سال کار رو در کارنامه خودم دارم با وجود اشرافی که به مشکلات زنان مطلقه و سو نیتهای مغرضانه و بیمارگونه عده ای فرصت طلب نسبت به این قشررو دارم اما این گونه پنهانکاری رو اجحاف بزرگی در حق دخترانی مثل خودم میبینم که نزدیک به سی و اندی سال جوری زندگی کردیم که با وجدانی راحت وارد فاز دوم زندگی بشیم ،با این کار یقینا حق دخترای مجرد بیش از گذشته پایمال میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این یعنی شما هم که یک زن هستید، حق ازدواج دوباره رو به یه خانم مطلقه نمیدین ....واقعا از این طرز تفکرا متنفرم

    • بینام

      نظرات همه ی دوستان راخواندم ولی خیلی ازآنهامنصفانه سخن نگفتن من یک زن مطلقه هستم مجبورم بخاطرشرایطم خیلی جاهادروغ بگم مثل زمانی که میخوام خونه اجاره کنم چون اکثرمردان پیشنهادصیغه میدن یازنان شوهرداررفتارناشایست دارن بخاطرمنحرف کردن شوهرانشان مرداگرذات درستی داشته باشه هیچ وقت ازجانب یک زن منحرف نمیشه.لطفادیدگاه ونگاههای خودرانسبت به زنان مطلقه درست کنیدممکنه روزی خودشمابه این مشکل گرفتارشوید.لطفامثبت اندیش باشیدروزی درمحضرخداپاسخ گوخواهیدبود

    • بدون نام

      واقعا نمیدونم چرا بعضیها متوجه نیستن که این قانون برای اینه که مزاحمت ها کمتر بشه نه پنهان کاری از خواستگار!!
      آنقدر درکش سخته؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج