۵۹۳۳۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حوادث؛ دومین علت فوت کودکان در فارس

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به خانواده ها برای جدی گرفتن سلامت کودکان، سوانح و حوادث را دومین علت مرگ کودکان زیر پنج سال در استان فارس معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به خانواده ها برای جدی گرفتن سلامت کودکان، سوانح و حوادث را دومین علت مرگ کودکان زیر پنج سال در استان فارس معرفی کرد.

عبدالخالق کشاورزی گفت: حدود یک چهارم از مرگ‌های کودکان زیر پنج سال، به علت سوانحی از قبیل حادثه رانندگی، غرق شدگی، خفگی، سوختگی، مسمومیت و سقوط است که با حواس پرتی ها و نظارت ناکافی بزرگترها، ارتباط مستقیم دارد.

او با بیان اینکه این آمار مبتنی بر آخرین بررسی‌های اداره سلامت کودکان و نوزادان معاونت درمان است، گفت: بیشترین حادثه منجر به مرگ در گروه سنی کودکان زیر پنج سال، حوادث رانندگی است.

کشاورزی افزود: این موارد به علت نشستن کودک در صندلی جلو اتومبیل اتفاق می‌افتد. کودکان به دلیل داشتن جثه‌ای کوچک هنگام تصادف حتی اگر در آغوش بزرگترها و در صندلی جلوی خودرو باشند، امکان پرتاب آنان از پنجره خودرو یا کوبیده شدن به داشبورد زیاد است.

قائم مقام معاونت درمان علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هنگام تردد در معابر باید مراقب کودکان بود، گفت: حصاربندی استخرها، تنها نگذاشتن کودک در وان حمام و همچنین مراقبت کامل از کودک در کنار آب برای پیشگیری از غرق شدگی در تامین امنیت کودکان، موثر است.

او گفت: وقوع سوانح سوختگی در کودکان بیشتر با آب یا مایعات داغ اتفاق می‌افتد.

کشاورزی همچنین به مرگ کودکان ناشی از خفگی اشاره و اضافه کرد: در تخت کودکان زیر یک سال نباید از بالش‌های نرم استفاده شده و در استفاده از پرده و آویزها هم دقت کافی را لحاظ کنیم.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسمومیت را نیز یکی از سوانح موثر در مرگ کودکان اعلام و اضافه کرد: نباید هیچ ماده‌ شوینده، دارویی و خطرناکی را در دسترس کودکان قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج