۵۹۳۴۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حسین آبادی:

وکلا از ابلاغ الکترونیک گله مندند

رئیس کانون وکلای دادگستری با بیان این‌که «وکلا از موضوع ابلاغ الکترونیک گله‌مندند» درباره دلیل این انتقاد گفت:‌ گاهی دسترسی مشکل و ارتباط قطع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کانون وکلای دادگستری با بیان این‌که «وکلا از موضوع ابلاغ الکترونیک گله‌مندند» درباره دلیل این انتقاد گفت:‌ گاهی دسترسی مشکل و ارتباط قطع می‌شود.
امیر حسین‌آبادی در مراسم رونمایی از امضای الکترونیکی و احراز هویت قوه قضاییه با تبریک اعیاد قربان و غدیر و با تاکید بر این‌که «گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات آثاری را در زندگی ایجاد کرده و امکانات خدمت بیشتری را به مسئولین داده است» اظهار داشت: این موضوع در بخش قضایی می‌تواند موجب تسهیل در رسیدگی، افزایش کیفیت رسیدگی و کمک برای دادرسی عادلانه که غایت همه دادرسی‌ها است باشد. با توجه به این‌که ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری موضوع فناوری اطلاعات را در این حوزه پیش‌بینی کرده مسئولین قضایی به خصوص آقای شهریاری اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشتند و شاهد بودم ایشان توجه خاصی به این مسئله داشتند. مسئولین قبل از تصویب این قانون با ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی به این امر اقدام کردند.

وی افزود: ما همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای کارت هوشمند وکلا امضا کردیم. البته در این‌باره موانعی هم وجود دارد. حجم مراجعات به قوه قضاییه، پرونده‌هایی که مطرح می‌شود و مشکلاتی که هست به آسودگی نمی‌گذارد از این خدمات استفاده کنیم و مشکلاتی ایجاد می‌کند. اما استفاده‌هایی که از این موضوع داشته چشم‌گیر بوده است. نمی‌توان جهات مثبت این موضوع الکترونیک را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد:‌ البته مسائلی و مشکلاتی هم وجود دارد که در ابتدای کار طبیعی است. همکاران ما از موضوع ابلاغ ، شکوه و گلایه دارند، گاهی سامانه باز نمی شود. گاهی دسترسی کار مشکلی است. مخصوصا ابلاغ هایی که مقید به زمان معین است. برای مثال یک ابلاغ رفع نقص آمده و پنج یا شش روز فرصت است. حتی وکیل باید به موکل هم در این زمان دسترسی پیدا کند البته این مشکلات در ابتدای کار طبیعی است و امیدواریم که برطرف شود.

رئیس کانون وکلا گفت: طبق روایاتی که شنیدم ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد که مشکل این‌ها باید همه برطرف شود. مشکلات فنی وجود دارد و امیدوارم که همانگونه که آقای شهریاری و دوستان توجه دارند این مشکلات برطرف شود. خدمات دیگری مانند دادخواست تجدید نظر و مواردی نسبت به اظهارنامه تا آخر امسال در این سامانه امکان‌پذیر است. وکلا قرار است بیشترین خدمات را در این‌باره کسب کنند. پس طبیعی است با بیشترین مشکلات در این باره روبرو باشد اما باید گفت در کنار مشکلات فنی یک سری مشکلات محتوایی هم وجود دارد . این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که در برخی خواسته‌ها و دادخواست‌ها از فرد خواسته می‌شود که دلیل خاصی را ارائه دهد ولی مطابق با قانون ارائه دلیل با مدعی است و این‌گونه می‌شود که دادخواست ایجاد نمی‌شود. از نظر محتوایی از دوستان و قضات باتجربه می‌خواهیم که این مشکلات رفع شود و ما این سامانه را به فال نیک می‌گیریم. اگر این مشکلات رفع شود، به مشکلات جامعه حتی ترافیک و حمل و نقل کمک می‌شود در این‌باره از آقای شهریاری تشکر ویژه دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج